Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesutorni vai kuivaava pesukone?

Vierailija
10.12.2018 |

Kertokaa käyttökokemuksia eri merkeistä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 lapsen perheessä kuivaava kone, vaikka tornikin mahtuisi. Minusta oli hyvä valinta. Meillä on mahdollisuus kuivata sisällä narulla pyykkiä ja tätä käytän konekuivatuksen ohella. Pesen esim 2 koneellista pyykkiä. Laitan osan narulle, kutrn urheiluvaatteet jne jotka ei kestä kuivuria. Osa vaatteista on kuivausohjelmalla. Ohjelma lämmittää kodinhoitohuonetta niin paljon että narupyykki kuivuu tosi nopeaan.

Varmaan tottumuskysymys mutta minä olen kuivaavan koneen kannattaja. Tosin varmaan tykkäisin tornistakin.

Vierailija
22/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut molemmat ja molemmissa hyviä ja huonoja puolia. Jos olisi paljon tilaa ja paljon pyykkiä, ostaisin pesutornin. Kuivaajan kanssa oma laiskuus kuitenkin aiheutti sen että en jaksanut taitella pyykkiä heti kaappeihin ja kodinhoitohuoneessa oli isot kasat ryppyistä pyykkiä, mistä kävin kaivamassa päälle pantavaa.

Nyt asun kerrostalossa mihin ei mahtunut pesutornia ja hankin laadukkaan kuivaavan pesukoneen. Kone on pienempi, joten pyykkiä on kolmen hengen perheessä pestävä päivittäin. Yhden koneellisen saa pestyä ja kuivaksi yhtä nopeasti kuin pesutornissakin. En kuitenkaan kuivaa pyykkiä täysin kuivaksi vaan ripustan kosteat vaatteet kuivumaan narulle. Näin saan rypyttömiä vaatteita ja ne tulee viikattua suoraan kaappeihin. Sähköä säästyy, kun käytän kuivaajaa vähemmän. Kuivaaja imee vaatteista pölyn eikä sitä kerry nurkkiin ja laiska siivooja kiittää.

Eikös se kuivaava pesukone käytä kuumaa vetta siellä rakenteissa myös kuivaamisen aikana lämmön tuotantoon, joten vettä ja sähköä kyllä kuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pesutorni vie lattiapinta-alaa yhtään enempää kuin pelkkä pesukonekaan! Se kuivausrumpuhan tulee pesutornissa pesukoneen päälle juuri tämän takia. Itse asiasta: pesutorni on parempi. Kahden hyvin erityyppisen toiminnon yhdistäminen samaan koneeseen tekee siitä mekaanisesti ja elektronisesti paljon monimutkaisemman. Tämä lyhentää laitteen käyttöikää, tekee siitä vikaherkemmän ja yhden toiminnon rikkoutuessa koko kalliin laitteen joutuu uusimaan. Jos pesutornissa kuivaaja sanoo kaputt, ei muuta kuin

uusi tilalle (jos ei voi korjata), vanha pesukone voi jatkaa entiseen tapaan. Lisäksi, kuten jo todettu, suuria määriä pyykkäävissä lapsiperheissä ei ole aikaa odotella pesukoneen vapautumista kuivurilta ja toisinpäin.

Vierailija
24/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset, jotka kuivaavat narulla, tulevat kertomaan yksimielisen mielipiteensä?

Ap kysyi selvästi kuivaavasta pesukoneesta sekä pesutornista, ei narusta.

Olemme pian kolmihenkinen perhe ja olemme hankkimassa kuivaavan pesukoneen. Torni olisi ehdottomasti kivempi, jos suinkin rahaa löytyisi kahteen koneeseen. Myös tilanpuute vaikuttaa hankintaamme. Emme ole ostamassa ihan mitä tahansa konetta, hyvä vehje se kannattaa olla kuten missä tahansa elektronisen laitteen hankinnassa.

No minä ainakin kysyin ihan uteliaisuudesta, kun en (ilmeisesti) noitten päälle mitään ymmärrä enkä tajua mitä hyötyä niistä on... 

Vierailija
25/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset, jotka kuivaavat narulla, tulevat kertomaan yksimielisen mielipiteensä?

Ap kysyi selvästi kuivaavasta pesukoneesta sekä pesutornista, ei narusta.

Olemme pian kolmihenkinen perhe ja olemme hankkimassa kuivaavan pesukoneen. Torni olisi ehdottomasti kivempi, jos suinkin rahaa löytyisi kahteen koneeseen. Myös tilanpuute vaikuttaa hankintaamme. Emme ole ostamassa ihan mitä tahansa konetta, hyvä vehje se kannattaa olla kuten missä tahansa elektronisen laitteen hankinnassa.

No ihan vaan siksi että voi.

Vierailija
26/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumpukuivattu pyykki on pölytöntä, pehmeää ja sileää. Meillä pölyt on minimissä kun ei enää kuivata pyykkiä narulla/telineessä. 

Vierailija
27/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesutorni.

En luovu...2 tunnissa pyykkikorista kaappiin. Siemens speed perfekt-pyykkikone ja kuivuri.

Vierailija
28/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kuivaava pyykkikone oli pettymys. Kuivaa muutamaa lakanaa ja pyyhettä monta tuntia, eivätkä silti ole kaappikuivia. Tosin konekin on joku halpis Candy, mutta silti.

Vierailija
29/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Kävin tilaamassa pesutornin merkkiä AEG. Hinta 1160€, sisältää väliasennussarjan, kuljetuksen ja asennuksen. Olen tottunut kuivausrumpuun, mutta nyt oon viimeset 4 kk rampannut pesutuvassa ja ripustellut pyykkejä kuivaushuoneeseen ja kylppäriin telineelle. Kohta se loppuu, ihanaa!

Ap

Vierailija
30/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aiemmin kuivaavapesukone, mutta en oikein tykännyt. Ei kuivannut hyvin ja kesti tosi kauan nuo ohjelmat.

Ostettiin sitten erilliset pesukone ja kuivuri ja ovat ihanat.

Vierailija
31/31 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kodinkonekorjaaja sanoi, mitä enemän tekniikaa on samassa laitteessa sen herkempi on vioille. Lyhentää myös laitteen/koneen ikää.