Muistakaapa toimeentulotukiasiakkaat, että Susanna Koski on sanonut toimeentulotuen riittävän oikein hyvin
Niin! Susanna Koski sanoi silloin TV-keskustelussa, että oli kuullut ihan toimeentulotuen varassa itse olleilta ihmisiltä niin, että toimeentulotuki riittää oikein hyvin. Sillon kun on aikaa suunnitella enemmän ja tarkemmin rahankäyttöään.
Eli nyt suut suppuun ja vaitus pois siitä, että tuet olisi liian pieniä. Rahaa saa elämäänsä lisää menemällä töihin.
Kommentit (336)
Toimeentulotuella pitäisikin vain tulla nimensä mukaisesti toimeen. Se on tarkoitettu pääsääntöisesti väliaikaiseksi järjestelmäksi, ei jatkuvaksi tulonlähteeksi. Ei kai ole tarkoituskaan että toimeentulotuella pystyisi elämään leveästi. Mikä silloin olisi se tavoiteltava porkkana, jos elämä tuen kanssa olisi helppoa?
Itse asun maassa, jossa toimeentulotuesta ei ole kuultukaan. Poruukkaa asuu aika reippaasti kaduilla ja ruokaa kaivetaan roskiksista. Heille toimeentulotuki olisi luksusta, suomalaisille vain yksi valituksen aihe lisää loppumattomalla listalla.
Ihan ensin se toimeentulotuki pitäisikin palauttaa siksi tarkoitetuksi väliaikaiseksi tueksi. Ongelma on siinä ett'ä perustuet ovat noin 150€ liian alhaiset ja siksi yksin asuva hakee kuukausittain 150€ toimeentulotukea kun ei muuten pärjää.
Poliittikot luistavat duunistaan tämän asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuella pitäisikin vain tulla nimensä mukaisesti toimeen. Se on tarkoitettu pääsääntöisesti väliaikaiseksi järjestelmäksi, ei jatkuvaksi tulonlähteeksi. Ei kai ole tarkoituskaan että toimeentulotuella pystyisi elämään leveästi. Mikä silloin olisi se tavoiteltava porkkana, jos elämä tuen kanssa olisi helppoa?
Itse asun maassa, jossa toimeentulotuesta ei ole kuultukaan. Poruukkaa asuu aika reippaasti kaduilla ja ruokaa kaivetaan roskiksista. Heille toimeentulotuki olisi luksusta, suomalaisille vain yksi valituksen aihe lisää loppumattomalla listalla.
Kuten on moneen kertaan sanottu, ei ttt ole enää mikään viimesijainen etuus, vaan lähinnä muuta toimeentuloa täydentävä etuus. En tiedä miksi on olevinaan jalompaa maksaa sitä suuremmalle joukolle tuolla nimellä, kun nostamalla muita etuuksia ja purkamalla rakenteita tilanne voitaisiin muuttaa. Moni työssä käyvä talous saa toimeentulotukea. Mitä porkkanaa se tuo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei vaan synny rikkaille vanhemmille, vain tyhmä syntyy köyhäksi.
Harvaa meistä ne rikkaat vanhemmatkaan koko elämää elättää kuule.
Sarkasmi on taitolaji.
Maalaisjärki kirjoitti:
Joka ikinen joka vinkuu ja itkee että "Menkää töihin senkin laiskat" ja "Kylläpä niillä tuilla ruhtinaallisesti elää". Voisitte pitää sen leipäläpenne ummessa, kun ette todellisuudesta tietä mitään. Jos tulisitte päin naamaa tollasia 'viisauksia' huutelemaan, tinttaisin nenäänne ja kovaa!
Että oikeesti kehtaatte syyllistää tukien varassa eläviä. Harva ihan varta vasten elää siten. Kukaan ei sitä halua taikka toivo. Kokeilkaa hyvätuloiset itse karenssin ja muun tullessa kohdalle, ei ole herkkua. Ja ei, tukien varassa elävät eivät ole itse syyllisiä tilanteeseensa. Eivät ole oman kurjuutensa seppiä, kuten annetaan ymmärtää. Sietäisitte hävetä ketkä kehtaatte lyötyä lyödä!!!
Mistä se työtön saa karenssin muusta kun työstä kieltäytymisestä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kokkareet ovat s*******sta, varsinkin Koski. Eilen totesi jossain haastattelussa, että köyhyyttä torjutaan "työn arvostusta lisäämällä". Niin että maan sadattuhannet työttömät voivat ottaa opikseen, kun eivät osaa "arvostaa" työtä - ikään kuin siitä tässä olisikin kyse.
Pihalla on tämä tantta joka asiasta, vai pitäisikö sanoa metsässä?
Muistakaa jooko kuitenkin äänestää taas eduskuntaan...
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensin se toimeentulotuki pitäisikin palauttaa siksi tarkoitetuksi väliaikaiseksi tueksi. Ongelma on siinä ett'ä perustuet ovat noin 150€ liian alhaiset ja siksi yksin asuva hakee kuukausittain 150€ toimeentulotukea kun ei muuten pärjää.
Poliittikot luistavat duunistaan tämän asian suhteen.
Asian voisi korjata myös laskemalla toimeentulotukea sen 150€. Silloin tuilla oleva joutuisi oikeasti venyttämään penniä.
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärki kirjoitti:
Joka ikinen joka vinkuu ja itkee että "Menkää töihin senkin laiskat" ja "Kylläpä niillä tuilla ruhtinaallisesti elää". Voisitte pitää sen leipäläpenne ummessa, kun ette todellisuudesta tietä mitään. Jos tulisitte päin naamaa tollasia 'viisauksia' huutelemaan, tinttaisin nenäänne ja kovaa!
Että oikeesti kehtaatte syyllistää tukien varassa eläviä. Harva ihan varta vasten elää siten. Kukaan ei sitä halua taikka toivo. Kokeilkaa hyvätuloiset itse karenssin ja muun tullessa kohdalle, ei ole herkkua. Ja ei, tukien varassa elävät eivät ole itse syyllisiä tilanteeseensa. Eivät ole oman kurjuutensa seppiä, kuten annetaan ymmärtää. Sietäisitte hävetä ketkä kehtaatte lyötyä lyödä!!!Mistä se työtön saa karenssin muusta kun työstä kieltäytymisestä?
Tulee helposti ellei aktiivimallia sen nykyisessä muodossa täytä. Vaikka olisi kuinka aktiivinen. Tutustu siihen paremmin, ehkä ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärki kirjoitti:
Että oikeesti kehtaatte syyllistää tukien varassa eläviä. Harva ihan varta vasten elää siten. Kukaan ei sitä halua taikka toivo. Kokeilkaa hyvätuloiset itse karenssin ja muun tullessa kohdalle, ei ole herkkua. Ja ei, tukien varassa elävät eivät ole itse syyllisiä tilanteeseensa. Eivät ole oman kurjuutensa seppiä, kuten annetaan ymmärtää. Sietäisitte hävetä ketkä kehtaatte lyötyä lyödä!!!Mistä se työtön saa karenssin muusta kun työstä kieltäytymisestä?
Tulee helposti ellei aktiivimallia sen nykyisessä muodossa täytä. Vaikka olisi kuinka aktiivinen. Tutustu siihen paremmin, ehkä ymmärrät.
Ai siis karenssi, ei pelkkä muutaman prosentin aktiivimallileikkaus? Karenssin saa jos kieltäytyy osoitetusta työstä ilman syytä, ja silloinkin toimeentulotuki paikkaa erotuksen, jos kerran ylipäätään saa toimeentulotukea.
Tein huvikseni toimeentulotukilaskelman Kelan laskurilla, ja saisimme tuon mukaan toimeentulotukea 178e.
Olemme pienituloisia, mutta pärjäämme kuitenkin hyvin. Emme ole ruinaamassa jouluapua, vaan hoidamme vuokran ja muiden menojen lisäksi kevyesti lahjat ja ruuat, sekä käymme kerran kuussa ulkona syömässä. Tarjoan lapsille normaalia, terveellistä ruokaa ja vaatteitakin on meillä riittävästi, ihan laadukkaita nekin. Molemmat lapset harrastavat.
En ole edes ajatelleet että tarvitsisimme tuollaisia avustuksia, joten kyllä niillä ilmeisesti aika hyvin toimeen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen töissä ja käteen jää vuokran jälkeen n. 1100 euroa. Siitä jää monesti säästöön yli 700€. En saa mitään tukia. Omistan auton ja maksan sen kulut, maksan itse kaikki lääkärit yms.. Miten muka toimeentulotuella ei pärjää? Toimeentulotuen perusosan lisäksi maksetaan kotivakuutukset, lääkärikunut, silmälasit, sähköt, vedet jne. Olette vain surkeita rahan kanssa.
Että joo, alle 400€:lla makselet autot, laskut ja ruuat. Tosi uskottavaa.
No hei! Koski on opettanu sitä...
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä jotkut voivat olla toimeentulotuella vuosikausia? Siinähän pitäisi olla jo välissä sossun ja Kelan pakko-ohjaus kuntouttavaan työtoimintaan tai ilmaistöihin! Miksi ihmisiä kohdellaan tässäkin asiassa epätasa-arvoisesti?! Toimeentulotukea leikataan 20 , jopa 40 prosenttia, jos ei suostu kuntoutukseen tai ilmaistöihin, vaikka ainoa puute on työpaikasta! Alennetulla toimeentulotuella ei elä!
Juopot ja narkit elää ihan hyvin.
Jos toimeentulotuki ei riitä mihinkään niin sitten ei tule suurta vahinkoa jos sen poistaa kokonaan. Rahaa säästyy.
Kaikkia tuet kannattaa ottaa mitä vaan saa irti. Tyhmä töitä tekee kun viisas pääsee vähemmällä 😁
T: Kommari
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärki kirjoitti:
Voi tulla esim siitä, että saa työpaikan, joka sitten osoittautuu sellaiseksi, ettei siinä syystä tai toisesta voi jatkaa.
Itselleni kävi näin. Sain töitä, mutta kahden päivän jälkeen oli pakko lopettaa, koska kyseessä oli ns. savuton yhtiö, eikä käytännössä mitään kunnollista tupakointimahdollisuutta ollut. Salaa vessassa sauhuttelin sen kaksi päivää, vaikka kiellettyä oli sekin. Lisäksi työ alkoi niin aikaisin aamulla, että tuskin olisin paljoa pidempää jaksanut herätä niin aikaisin, vaikka tupakointiasia olisi yhtiössä järjestettykin.
Kun kahden päivän jälkeen en enää kyseiseen työhön mennyt, niin iskivät sitten karenssin, vaikka ihan tosissani yritin kyllä, mutta työ nyt oli vain sellainen, jota en pystynyt tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suskin mielestä toimeentulotuella olevat voivat juoda halvempaa kuohuviiniä ( ei sitä kalleinta) ja ravintolassa ei tarvitse joka päivä käydä syömässä. Kotonakin voi tehdä ruokaa. 😂😂😂
Viimeksi kun join kuoharia, se oli Saksasta tilattu ja maksoi alle 3 euroa/pullo. Maksoin toimeentulotuella.
Kannattaa seurata hintoja ja muistaa, että olemme EU-maa.
Mulla oli viimeksi 2€ pullo. Henkintapaikka latvia. Juu noita hintoja kantsii tosiaankin vähän katella.. myöskin sossun maneilla tein ostokset..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärki kirjoitti:
Voi tulla esim siitä, että saa työpaikan, joka sitten osoittautuu sellaiseksi, ettei siinä syystä tai toisesta voi jatkaa.
Itselleni kävi näin. Sain töitä, mutta kahden päivän jälkeen oli pakko lopettaa, koska kyseessä oli ns. savuton yhtiö, eikä käytännössä mitään kunnollista tupakointimahdollisuutta ollut. Salaa vessassa sauhuttelin sen kaksi päivää, vaikka kiellettyä oli sekin. Lisäksi työ alkoi niin aikaisin aamulla, että tuskin olisin paljoa pidempää jaksanut herätä niin aikaisin, vaikka tupakointiasia olisi yhtiössä järjestettykin.
Kun kahden päivän jälkeen en enää kyseiseen työhön mennyt, niin iskivät sitten karenssin, vaikka ihan tosissani yritin kyllä, mutta työ nyt oli vain sellainen, jota en pystynyt tekemään.
Tämän on pakko olla provo.
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että toimeentulotuella pärjäisin paremmin kuin nyt. Tuloni ylittävät toimeentulotukeen oikeuttavan rajan kahdella eurolla! Tämä tarkoittaa sitä, että maksan omat ja lapseni kalliit lääkkeet ja sairaanhoitokulut itse, kun toimeentulotuella saisin näihin maksusitoomuksen. Eli joku, jolla on 2,5e vähemmän tuloja, saa noin 100e/kk enemmän kuin minä. En toki jaksa valittaa arjessa tämän enempää, sillä pyrin parantamaan omaa tilannettani ja tulemme joten kuten toimeen näinkin.
No ethän sää joudu maksamaan kun ton 2€. Loput maksaa sossu..että elä jauha shaibaa...
Vierailija kirjoitti:
Koski on paska.
Ei se ole paska, se on iso paska.....oikee ihmisr_ska! Ei jatkoon seuraavissa vaaleissa kiitos..
Lyö pois. Töitä ei ole kaikille, aktiivimalli on älytön ja yhden henkilön toimeentulotuki aika pieni mutta lasten perusosa kasvattaa toimeentulotukea rutkasti. Olen elänyt tosi pienellä ja edelleen kuulun ns. pienituloisiin, mutta olen aina ollut järkevä rahan käyttäjä ja säästänyt pienestä pahan päivän varalle.
Se, jolla jää nyt vuokran jälkeen 1200 kahden lapsen kanssa