Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vessan peilikaappiin kurkkaaminen kylässä käydessä

Vierailija
09.12.2018 |

Tekeekö ihmiset yleisesti tätä? Minä kyllä usein kylässä vessassa käydessäni vilkaisen vessan peilikaappiin, en pengo enkä availe saati käytä tuotteita, enkä ole aiemmin kokenut tästä mitään huonoa omaatuntoa, mutta onko tämä yleisesti tuomittavaa?

Jotenkin vain kiinnostaa kaapin yleisilme, onko tuttava/sukulainen/kukalie sellainen, että laittaa topsipuikot purkkiin vai antaako niiden kulkeutua villeinä ja vapaina pitkin hyllyjä, onko hän sisimmässään enemmän järjestelmällinen vai luonnonlapsi? Ja joidenkin vessan kaapeissa on tietysti ihanaa kosmetiikkaa kauniissa purkeissa, varsinkin kosmetiikasta kiinnostuneilla naisilla jollaiseksi itsekin lukeudun, joten yleisilmeen lisäksi kosmetiikka itsessään kiinnostaa. Ja yhden kerran olin nuorempana yhden vähän inhottavan sukulaisen luona, ja jotenkin kovasti rauhoitti nähdä hänen hammaslankansa ja bepantheninsa ja muu inhimillisyytensä ennen kuin menin takaisin illallispöytään kuuntelemaan saarnaa opiskelusta ja miehen etsimisestä. En haluaisikaan nähdä mitään erityisen henkilökohtaista kuten e-pillereitä kummempia lääkkeitä, enkä ole onneksi koskaan nähnytkään; niistä tulisi vain paha mieli.

Onko tälle jotain kunnollista psykologista selitystä vai olenko vain utelias ihminen?

Kommentit (223)

Vierailija
21/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö ihmiset yleisesti tätä?

Minä kyllä usein kylässä vessassa käydessäni vilkaisen vessan peilikaappiin, en pengo enkä availe saati käytä tuotteita, enkä ole aiemmin kokenut tästä mitään huonoa omaatuntoa, mutta onko tämä yleisesti tuomittavaa?

Jotenkin vain kiinnostaa kaapin yleisilme, onko tuttava/sukulainen/kukalie sellainen, että laittaa topsipuikot purkkiin vai antaako niiden kulkeutua villeinä ja vapaina pitkin hyllyjä, onko hän sisimmässään enemmän järjestelmällinen vai luonnonlapsi? Ja joidenkin vessan kaapeissa on tietysti ihanaa kosmetiikkaa kauniissa purkeissa, varsinkin kosmetiikasta kiinnostuneilla naisilla jollaiseksi itsekin lukeudun, joten yleisilmeen lisäksi kosmetiikka itsessään kiinnostaa. Ja yhden kerran olin nuorempana yhden vähän inhottavan sukulaisen luona, ja jotenkin kovasti rauhoitti nähdä hänen hammaslankansa ja bepantheninsa ja muu inhimillisyytensä ennen kuin menin takaisin illallispöytään kuuntelemaan saarnaa opiskelusta ja miehen etsimisestä. En haluaisikaan nähdä mitään erityisen henkilökohtaista kuten e-pillereitä kummempia lääkkeitä, enkä ole onneksi koskaan nähnytkään; niistä tulisi vain paha mieli.

Onko tälle jotain kunnollista psykologista selitystä vai olenko vain utelias ihminen?

Sinulla ei ole mitään käytöstapoja. Kaapin sisältö ei kuulu sinulle. Siellä voi olla intiimejä asioita.

Pidä sormesi erossa muiden yksityiselämästä.

Häpeä kyylä! Sika!

Vierailija
22/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään laatikkoa tai kaappia tai ovea ei ole sopivaa avata kyläpaikassa, ellei siihen tiedä olevan lupaa. Mielestäni vertautuu vaikka toisen tekstiviestien lukemiseen tai lompakon penkomiseen. Ei ehkä lain kannalta, mutta moraalisesti kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten kaappeihin kurkkiminen ei ole tervettä. Jos sinua ei haittaa, että kodin asukkaat saavat tietää sinulla olevan mielenterveysongelmia, niin älä turhaan välttele penkomista tai yritä käyttäytyä normaalien ihmisten tavoin :)

Vierailija
24/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti nainen. Ei pahalla.

"kosmetiikasta kiinnostuneilla naisilla jollaiseksi itsekin lukeudun"

Olet varmasti hurjan älykäs! Pelkästään hyvällä.

Tarkoitin kaappiin kurkkimisen yleisyyttä. Mutta tahdoit ymmärtää tämän tahallaan väärin.

Vierailija
25/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kerran vuodessa yhden naisporukan illanistujaiset ja tiedän kaapeilleni mennään.

Olenkin pitänyt kaapit aika pienessä tavaramäärässä jo vuosia.

Hammasharjat, langat, pieni purkki, jossa on mm kynsisakset ja pieni meikkipussi, jossa on mm terveyssiteitä .

Käytän niitä ikivanhoja, paksuja versioita, koska sain ne aikoinaan palkaksi koiran ulkoilutuksesta. Varmaan 20 v sitten. Siteitä on vieläkin hyvin runsaasti.

Tiedän, että kaapeissa käydään, sillä minulle on mainittu siteistä ja ehdotettu ostan uudempia.

Vierailija
26/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pyyhkiä peppu käsipyyhkeeseen. Jos niiltä löytyy hyviä lääkkeitä niin pistä taskuus vaan!

Vierailija
27/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huonosti kasvatettu ja utelias. Ei siinä sen kummempaa voi sanoa, ap.

Vierailija
28/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena katsoin, mutta en enää. Melkein kuvottaakin ajatus.

Vierailija
29/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista pyyhkiä peppu käsipyyhkeeseen. Jos niiltä löytyy hyviä lääkkeitä niin pistä taskuus vaan!

Apua, tämäkö on se syy, miksi minulle tulee aina vatsatauti erään tietyn vieraan kyläillessä! :D

Vierailija
30/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla ei ole peilikaappeja, vaan litteä peili vain. Availetteko siinä tapauksessa alakaappeja tai muiden hyllyjen ovia?

Vierailija
31/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassani ei ole peilikaappia, mutta laatikoita on. Yhteen olen laittanut sisälle tekstin jossa kerron, että jos tarkistuslanka on pudonnut, tiedän sinun tonkineen laatikoitani. Kiva kuunnella sit kun jotkut vieraat konttaa veskin lattialla etsien jotain lankaa...

Vierailija
32/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa vaikka joku meidän kaappeja tonkiikin.

Vierailija
33/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole miettinyt, että joku availee kaapistani ilman lupaa käydessään... Ainakin selvinnyt vierailijoille paljon salaisuuksia minusta jos näin tekevät.

Vierailija
34/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassani ei ole peilikaappia, mutta laatikoita on. Yhteen olen laittanut sisälle tekstin jossa kerron, että jos tarkistuslanka on pudonnut, tiedän sinun tonkineen laatikoitani. Kiva kuunnella sit kun jotkut vieraat konttaa veskin lattialla etsien jotain lankaa...

Vierailija
35/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin katson kaappeihin. Miksi kutsua kylään, jos ei saisi nähdä mitään muuta kuin se, mitä postaavat kodeistaan someenkin? Minusta kotiin kutsuminen tarkoittaa, että pääset näkemään toisen elämää kulissien taakse. 

Vierailija
36/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs mummo alkoi minulle taivastelemaan, kuinka hän oli nähnyt ystävänsä vessan kaapissa monta vuotta vanhoja voiteita ja lääkkeitä! Eikä edes tajunnut hävetä. No, ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu.

Vierailija
37/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan kutsuisi ihmisiä kylään, ellei paikat olisi vapaasti katseltavissa? Itse en niinkään ole kiinnostunut peilikaapista, mutta tsekkaan muita kaappeja ja lipastoja siinä toivossa, että tarjolla olisi jotain arvokasta. Valitettavan harvoin vain osuu mitään merkittävää kohdalle. Parhaimmillaankin olen joutunut tyytymään muutamaan viiskymppiseen plus kultakoruun, josta sai panttilainaamossa satasen.

Vierailija
38/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin katson kaappeihin. Miksi kutsua kylään, jos ei saisi nähdä mitään muuta kuin se, mitä postaavat kodeistaan someenkin? Minusta kotiin kutsuminen tarkoittaa, että pääset näkemään toisen elämää kulissien taakse. 

Joo, mutta kaappien sisältö ei normaalisti kuulu tarjoukseen.

Vierailija
39/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa vaikka joku meidän kaappeja tonkiikin.

Minusta on inhottava ajatuskin, että joku tonkisi tavanomaisia tavaroitani perseisillä käsillään salaa.

Vierailija
40/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä todellakaan itse lähtisi kenenkään kaappeja aukomaan ilman lupaa! Jos tarvitsee vaikka justiinsa tamponeja tai vanupuikkoja tai yökyläillessä hammastahnaa, niin siinä tapauksessa kysyn etukäteen että olisiko kys. peilikaapin omistajalla näitä tuotteita ja joko kaapin omistaja itse tulee antamaan nämä tai antaa luvan katsoa kaapista. Tottakai näin kosmetiikkafriikkinä kiinnostaa minkälaisia tuotteita siellä kaapissa mahdollisesti on, mutta kyllä se yksityisyyden kunnioittaminen menee tuossa edelle. Itse olisin aika pahoillani jos kuulisin että oma vieras aukoo kaappejani. Siellähän voi olla vaikka mitä Canestenit ja muut mitä en toivo kaikkien näkevän.