Pienin yksiö jossa voisit elää?
Pohdin tässä, olisiko 19m² epäinhimillinen vai ihan kelvollinen.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
No varmasti en alle 150m^2 asuntoon muuttais (meitä on kaks ja koira). Eka asunto oli 57,5 neliöö ja eihän siinä ole omaa tilaa ollenkaan jos on tyttöystävä. Normin mukaan jokaiselle jalalle pitäisi olla 20 neliöö (eläimillä 10), niin ei kaadu seinät päälle, eli kahdelle hlölle ja koiralle 120 neliöö. Muuten pitää viettää paljon aikaa jossain muualla kuin kotona.
Ja ylimieliselle egolle vähintäänkin 100m2. Maailma kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19 neliötä olisi ok, kunhan vessaan mahtuu niin että ovenkin saa kiinni. Oma pesukone pitäisi mahtua myös, ja niissä 19 neliön asunnoissa joissa olen asunut on mahtunut. 19 neliötä on kyllä minulle minimi. 15 neliötä on kokeiltu ja ei kiitos koskaan enää.
Mikä siinä omassa pesukoneessa on niin tärkeää?
Ei tarvii sietää idiootteja, jotka eivät ymmärrä varaamisen ja vuorojen ideaa, vaan ottavat toisten pyykit koneesta kesken ohjelman ja laittavat omat tilalle. Talon pesutupa on kiva idea mutta ei vaan toimi ongelmitta käytännössä, koska jotkut eivät vaan osaa pelisääntöjä.
Tosi nuorena voi asua missä koirankopissa hyvänsä, mutta ei aikuinen enää asu alle 30 neliössä laadukkaasti.
Asuin opiskeluaikana 10m2 asunnossa. Hyvin mahduin. Kattpkorkeus oli hieman tavallista korkeampi, joten parvi oli kätevä.
Nojatuoli, kirjoituspöytä ja siihen tuoli mahtui parven alle.
Vaikka tilaa oli vähän, mahduin hyvin.
Tällä hetkellä asun töiden takia 27.5 neliön yksiössä (osa neliöistä katoaa lisäksi minulle turhaan parvekkeeseen, mieluummin samankokoinen vaatehuone niin ei tarvitsisi säilöä tavaroita kylmällä parvekkeella). Kyllä tämä välttää, koska avoin pohjapiirros, verkkokomero ja kylmäkellarikomero (keittiössä tai siis keittokomerossa ei ole ruokatarpeille kuin yksi avattava kaappi eikä vetolaatikostoa ollenkaan). Muuten ihan kiva, valoisa ja yksinkertaisuutensa takia toimiva. Mutta ei tästä paljoa pienempi oikein voisi olla, ainakaan näillä säilytystiloilla tai siis niiden puutteella.
Asuin viisi vuotta 21 neliön kopissa. En enää ikinä voisi asua noin pienessä kämpässä. En saisi edes vaatteitani mahtumaan! Nykyään asun 40 neliön kaksiossa ja se tuntuu sopivalta. Joku 30 neliön yksiö voisi mennä jos kaappitilaa olisi paljon sillä mulla on paljon vaatteita ja kenkiä.
Ennemmin tap*n itseni jos joutuisin muuttamaan johonkin saata*an koirankoppiin!
20 neliön asunnossa asun. Eipä tarvitse turhia askelia ottaa. Muuta hyvää tässä ei sitten olekaan.
Ei se koko vaan miten sen käyttää.
Siinä olisikin selittämistä. "Ihan pesukoneesta sain tartunnan".