Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienin yksiö jossa voisit elää?

Vierailija
09.12.2018 |

Pohdin tässä, olisiko 19m² epäinhimillinen vai ihan kelvollinen.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alle 20 neliömetriä ja hyvin täällä pärjää. Mistä on peräisin käsitys ettei "voi" asua näin pienessä?

Vierailija
22/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v sitten miehen kanssa, kun opiskeltiin, niin asuttiin punavuoressa 18 neliön kämpässä kahdestaa. Meillä oli siellä sänky ja vaatteet ja pieni pöytä. ei mitään huonekaluja. Vaatteet oli mitä oli, niin sellasessa komerossa. 4v asuttiin siellä. EI ollut bailuja meillä eikä jatkoja. Sitten valmistuttiin ja mentiin töihin, niin muutettiin eka 37,5 neliön kämppään ja se tuntu isolta oikeasti. Siinä asuttiin 5v ja säästettiin rahaa ja ostettiin 90 neliön asunto ja tämä oli jo luxusta. Kun lapsi muuttaa armeijan jälkeen omilleen, kun niin uhoo. Ajateltiin myydä tämä pois ja muuttaa takasin pienempään. 50 neliö saunalla. Ei me kahdestaa tarvita näin isoa asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan 21 neliön sijotusyksiön ja se on aivan ihana pohjaltaan! Keittiössä hyvin kaappitilaa ja makuusopessa vaatekaapit ja iso parveke. Jos eläisin yksin, voisin hyvin asua siinä. Tosi kiva ja kotoisa.

Vierailija
24/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 m2

Vierailija
25/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä en ehkä yksiössä enää osaisi asua, mutta aikoinaan olen asunut n. 30-neliöisessä yksiössä, jossa oli ihan hyvä pohjaratkaisu. Yksiöön mahtuu siis tietenkin vain yksi ihminen ja korkeintaan lemmikki. Kaksistaan en yksiöön muuttaisi ikinä, tarvitsen omaa tilaa.

Vierailija
26/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3h+k, 75 m2. Minulle juuri sopiva. Pienempään en muuttaisi.

Eihän tuo yksiö ole?????

Yhden hengen asunto on yksiö.

Vierailija
27/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

39m2 oli oikein hyvä. Siinä oli Erillinen keittiökin mihin mahtui pöytä. Hotellit vain säilytystilaa ja avara kylppäri. Ja parveke oli bonusta.

Vierailija
28/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3h+k, 75 m2. Minulle juuri sopiva. Pienempään en muuttaisi.

Eihän tuo yksiö ole?????

Yhden hengen asunto on yksiö.

Se on sinkkue.

Vierailija
29/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kahdestaan 17m2 kellarihuoneessa ja yksin 7m2 alivuokralaishuoneessa ulkomailla. Edelleen voisin asua yksin tuon 19m2 kokoisessa yksiössä tai alle 40m2 kaksiossa kaksin. Mutta en asu, kun ei ole pakko.

Vierailija
30/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 7 vuotta yksiössä, jossa oli 27 neliötä. Se oli huone alkovilla, keittokomero, kylppäri, jossa kunnon suihku, eikä niin että koko veski lainehtii vettä suihkun jälkeen. Pienempään en muuttaisi.

Vierailija
31/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 neliöisessä asuin ensin yksin ja sitten miehen kanssa kahden. Hyvin mahduttiin enkä pitänyt edes ahtaana.

Vierailija
32/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistan 21 neliön sijotusyksiön ja se on aivan ihana pohjaltaan! Keittiössä hyvin kaappitilaa ja makuusopessa vaatekaapit ja iso parveke. Jos eläisin yksin, voisin hyvin asua siinä. Tosi kiva ja kotoisa.

Minäkin omistan 5 neliön yksiön ja voi että se on niin täydellinen! Oikein odotan, että pääsen asumaan siihen, mutta toistaiseksi joudun asumaan 400 neliön huvilallani :(

Vierailija
33/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena asuin työkaverin kanssa 22neliön kimppakämpässä. Hyvin mahduttiin yksiöön. Kun työkaveri muutti pois, tuo yksiö tuntui ruhtinaallisen tilavalta yksin itselläni. Kaikki tarvittava mahtui, mitä minulla oli. Jos yksin asuisin, niin voisin asua paljon pienemmässäkin. Ei sitä ihminen paljoa tarvitse ollakseen tyytyväinen.

Vierailija
34/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin omistan 5 neliön yksiön ja voi että se on niin täydellinen! Oikein odotan, että pääsen asumaan siihen, mutta toistaiseksi joudun asumaan 400 neliön huvilallani :(

Ai niin, unohdin sanoa, että maksaisin vaikka 15 000 euroa kuussa tuosta 5 neliön yksiöstäni, mutta nyt ei vaan ole varaa siihen :((((

***Haaveilee muutosta***

Vierailija
35/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään en enää haluaisi asua yksiössä, joten en sinänsä voi vastata kysymykseen. Jos tarkoitus oli kysyä, että mikä olisi järkevä yksiön minimikoko, niin vastaisin että 22-25 neliötä.  Esteettömyysmääräysten vuoksi uudemmissa asunnoissa pitäisi olla vielä muutama neliö enemmän suurempien kylpyhuoneiden vuoksi.

Asuin opiskeluaikoina muutaman vuoden hyväpohjaisessa yksiössä, jossa oli 22 neliötä. Tilaan mahtui yksi reilu vaatekaappi, myös sohvana toimiva 120 cm leveä sänky, kirjahylly sekä kunnollinen pöytä, joka palveli niin kirjoitus- kuin ruokapöytänä. 

Kylpyhuone oli pieni, mutta keittiössä oli juuri ja juuri tilaa pienelle pyykinpesukoneelle. Astianpesukoneesta en tietysti voinut unelmoidakaan, mutta vaatehuoltoa tuo helpotti valtavasti. Asunto oli vähäisen tavaramääräni vuoksi myös helppo pitää siistinä ja kivojen tekstiilien ja valaisimien ansiosta myös aika viihtyisä. 

Vierailija
36/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 neliötä. Sen pienempään en muuta.

Vierailija
37/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 neliötä olisi ok, kunhan vessaan mahtuu niin että ovenkin saa kiinni. Oma pesukone pitäisi mahtua myös, ja niissä 19 neliön asunnoissa joissa olen asunut on mahtunut. 19 neliötä on kyllä minulle minimi. 15 neliötä on kokeiltu ja ei kiitos koskaan enää. 

Vierailija
38/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19 neliötä olisi ok, kunhan vessaan mahtuu niin että ovenkin saa kiinni. Oma pesukone pitäisi mahtua myös, ja niissä 19 neliön asunnoissa joissa olen asunut on mahtunut. 19 neliötä on kyllä minulle minimi. 15 neliötä on kokeiltu ja ei kiitos koskaan enää. 

Mikä siinä omassa pesukoneessa on niin tärkeää?

Vierailija
39/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 9m2 huoneessa. Käytävällä oli keittokomero ja Vesku ja suihku. Se oli kaupungin ydinkeskustassa ja siksi toimiva. Ongelma oli viihteellä olevat kaverit tunkivat yöksi. Kolme kännivalkosipulituoakkahuuruista tyyppiä lattialla, niin huoneen happi oli löyhkäävää ja saksilla leikattavaa.

Vierailija
40/70 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulis joku alkuräjähdys ja menettäisin kaiken omistamani tavaran ja saisin aloittaa nollapisteestä, voisin muuttaa yksiöön. Ei ihmiset sitä tilaa tarvi vaan tavarat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän