Masennusvaihe (maanis-depressiivisyys)
Tää jakso tuli puskista, en osannut odottaa...
Kukaan, joka tätä sairautta ei sairasta, ei voi tietää mitä tän kanssa "eläminen" on.
Muita?
Kommentit (82)
.............Is He Live or dead......
.........Daddy comes ......the door.............
Vierailija kirjoitti:
.............Is He Live or dead......
.........Daddy comes ......the door.............
............No body wants him, now he has his revenge..............
Vierailija kirjoitti:
Hanki lääkitys ja SYÖ ne lääkkeesi.
Mä syön mun lääkkeet aina. Olen jo vuosia syönyt.
Älä ole vauvapalstalla niin voit paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Älä ole vauvapalstalla niin voit paremmin.
Ihan totta. Kiitos.
En voikaan tietää. Onko se sellaista, että taivas putoaa niskaan vai sitä, että kaikki syyttää sinua ja osoittelee sormella? Kerro?
Vierailija kirjoitti:
En voikaan tietää. Onko se sellaista, että taivas putoaa niskaan vai sitä, että kaikki syyttää sinua ja osoittelee sormella? Kerro?
Ei kumpaakaan näistä. Tajusin juuri, etten osaa kertoa. Ylipäätään mulla on hyvin vähän sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpaakaan näistä. Tajusin juuri, etten osaa kertoa. Ylipäätään mulla on hyvin vähän sanottavaa.
Lisään vielä, että tää täytyy vissiin vaan sietää/lusia ja toivoa, että menee ohi? Koko elämä on pelkkä vitsi.
Ap
Täällä yksi kaksisuuntainen, rajatilapersoonallisuudella höystettynä. Sitä ei voikaan kukaan ymmärtää ellei ole itse kokenut. Sehän on aika siistiä tavallaan, koska kun on taas ns. Elävien kirjoissa niin sitä ajattelee että onpahan taas selvitty tuostakin..
Itsellä isoin apu on ollut täysivaltainen ruokavalion muutos. Masennusjaksoilla minulle on äärimmäisen tärkeää jooga, meditaatio, teen juonti ja lukeminen. Myönnettäköön että on päiviä jolloin joudun pakottamaan itseni tekemään noita asioita ja välillä teenkin ne itkien mutta sellaista se elämä minulla nyt sattuu olemaan ja hyvä niin :) kun käy pohjalla ja välillä hengaileekin siellä tovin, niin sieltä tuntuu aina hyvältä nousta, tietäen taas hieman enemmän itsestä/elämästä. Hang in there ❤️
Kyllä ainakin heidän kanssaan elävät tietävät, ikävä kyllä masennus tarttuu jos on siihen taipumusta.
Mun ystävä sairastaa bipo II:sta. En muista lääkitystä mutta kahta eri lääkettä syö: toinen on tasaava ja toinen on masennusta ehkäisevä. Bipossa tulee lääkityksestä huolimatta jaksoja, joiden vaihtelu pitäisi oppia tunnistamaan ajoissa ja sen mukaan säädellä kahden lääkkeen suhdetta. Jos tuntuu, että alkaa ahdistaa, lisätään masennusta ehkäisevää lääkettä ja jos toisaalta alkaa mennä ylikierroksille, lisätään tasaavaa lääkitystä. Tsemppiä!
Se on tavallaan hyvä että tajuat elämän olevan pelkkä vitsi. Nyt voit ajatella että ei tämä ole niin vakavaa, ja katsella rauhassa miten elämä kuljettaa niin ala- kuin ylamäetkin. Se auttaa minulla :) t 10
pls, älkää antako periksi vielä.
Jos katsoisi seuraavan kulman taakse?
Kevät.
Kesä.
Vuosi.
Kolme vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuntuuko sitten siltä, että mikään ei oikein kiinnosta ja suurin piirtein kaikki ihmiset ovat tylsiä lässyttäjiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten sulla on varmaan lääkärin kanssa mietitty varasuunnitelma, mitä lääkettä lisäät ja mitä vähennät.
Kohta 10 vuotta "oireeton" bipo, eli lääkitys ok.
Onhan sulla joku hoidosta vastaava taho, jonne voit soittaa? Jollei pysy nykylääkityksellä tasapainossa, sinne yhteys ja lääkitystä lähdetään muuttamaan. Masennuskausiin lisätään yleensä tasapainottavan rinnalle joku masennuslääke, tai jos sinulla sellainen jo on, lääkettä tai annostusta voidaan miettiä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuntuuko sitten siltä, että mikään ei oikein kiinnosta ja suurin piirtein kaikki ihmiset ovat tylsiä lässyttäjiä?
Muut ihmiset ovat terveitä ja elävät sen mukaan. En koe tarvetta dissata muita.
Ap
Erityisesti tämä muuten tasaa maniavaiheessa, jos tulee jotain mieleen. Muistin juuri, ei lusimista.
A ja P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten sulla on varmaan lääkärin kanssa mietitty varasuunnitelma, mitä lääkettä lisäät ja mitä vähennät.
Kohta 10 vuotta "oireeton" bipo, eli lääkitys ok.
Syön Keipinoria 200mg ja Lamictalia 200mg.
Pitäisi aloittaa toinenkin epilepsialääke (manianestoon), mutta pitäisi mennä viikon kuluessa labraan, enkä jaksa mennä. Mitkään lääkemuutokset ei auta. Auttaisi jos tämä ei olisi niin nopeasyklinen, mitä on.
En jaksa miettiä lääkitystä nyt. Masennuslääkkeet ei tule kysymykseen.
Ap