Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alanvaihto ei onnistu ilman lukiota

Vierailija
09.12.2018 |

Kaduttaa etten käynyt lukiota vaan amista. Nyt kun pitäisi kouluttautua niin on todella vaikeeta päästä yhtään mihinkään ilman lukiopapereita. Ulkomailla otetaan pelkästään niillä papereilla. Amistutkinnolla ei tee yhtään mitään jos kaipaa ajattelutyötä.

Olen 28v ja pitäisi aloittaa kaiken alusta mitä kannattaa tehdä? Miten lukio oikein toimii, kauanko kestää että valmistuu sieltä jos on jo amis pohjalla?

En ole saanut ihmisiä kiinni enkä saa mistään konkreettista tietoa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amispapereilla voi päästä vaikka yliopistoon. Ei-ylioppilaille on omat kiintiöt. Jos et pärjää pääsykokeissa, niin se on taas toinen juttu se.

Vierailija
2/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksesta ammattikorkeaan? Onko ala selvä? Saako tehdä tutkinnot ristiin eri ammattialojen väliltä? Vai onko esim, lähihoitajan pakko jatkaa epämieluisalla hoitoalalla ammattikorkeakoulussakin, koksa ei ole lukion todistusta? Ammattikorkeakoulututkinto on ajallisesti melkein saman mittainen kuin lukio. Hoitajilla kiintiö lääkikseen, mutta pääseekö sairaanhoitajan papereilla esim DI-koulutukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aikuislukion voi suorittaa kahdessa vuodessa, muutoin 3v.

Vierailija
4/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap, ongelmani on se ettei ole hajuakaan miten valmistautua kokeisiin, en osaa opiskella vaikka tiedän paljon alasta ja vuosia olen jo lukenut aiheseen liittyvää. Tähtään ihmisaloille. Nyt kuulemma poistetaan pääsykoe matskut ja muuttuu ainestokokeeksi. Eli miten valmistautua???

Minua kehotettiin mennä lukioon että oppisin opiskelemaan mutta tuntuu liian pitkältä ja raskalta.

Olen täysin pihalla enkä tiedä mitä minun kannattaa nyt konkreettisesti tehdä. Olisin todella kiitollinen jos heittäisitte vinkkejä.

Vierailija
5/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee aloittain, mutta pääperiaate on se, että ellei ole ylioppilas, vain pääsykokeen tulos ratkaisee. Ihan sama siis, onko ne hoitsun paperit taskussa vai ei, mutta hoitsun on kova homma päihittää esim. lukion pitkän matikan kirjoittaneet matematiikassa jne.

Ota selvää juuri sen alan oppilaitoksesta, josta olet kiinnostunut.

Vierailija
6/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap, ongelmani on se ettei ole hajuakaan miten valmistautua kokeisiin, en osaa opiskella vaikka tiedän paljon alasta ja vuosia olen jo lukenut aiheseen liittyvää. Tähtään ihmisaloille. Nyt kuulemma poistetaan pääsykoe matskut ja muuttuu ainestokokeeksi. Eli miten valmistautua???

Minua kehotettiin mennä lukioon että oppisin opiskelemaan mutta tuntuu liian pitkältä ja raskalta.

Olen täysin pihalla enkä tiedä mitä minun kannattaa nyt konkreettisesti tehdä. Olisin todella kiitollinen jos heittäisitte vinkkejä.

Miksi sitten sinne haluat jos et osaa siellä opiskella? Pitäisikö sinulle antaa jonkinlaisia myönnytyksiä

Vierailija
7/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon vahingossa Alushousujen vaihto...

Vierailija
8/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit opiskella sitä ihmisalaasi, jos et halua oppia opiskelemaan? Jotenkin oletit,että koska olet jo vuosia lukenut alan kirjallisuutta, niin olisit samantien pätevä myös ulkomailla tehtäviin töihin?

Vierailija
9/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio ei kyllä hyödytä mitään. Ammattikorkeaan, yliopistoon yms pääsee sisään ilman papereita. Opiskelutekniikassa, jos kaipaat apua, niin mene valmistavalle kurssille. Aika pitkälle pääset, jos luet ja opettelet aineiston.

Vierailija
10/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä tulee surulliseksi kun kaipaa kanssaihmisiltä apua ja heti oletetaan negatiivisia asioita. Minä pidän opiskelusta, en osaa sitä käytännössä. Miksi oletus että olisin menossa hoitsualalle? Käsittämätöntä!!

Miksi teette niin ja alapeukutatte? Kunnon aikuisten päiväkotikapina!! >:( nyt ryhti pystyyn ja näyttäkää että osaatte olla kunnollisia jos vain haluatte!

Jään sitten kotiin tekemättä yhtään mitään ja te maksatte verovaroistanne minun lusmuilut :)

Herätkää ja ymmärtäkää että kun yhdessä autamme toisiamme niin kaikki paranee

Vierailija
11/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat nettilukiossa tai iltalukiossa. Ei edes ole kovin paha rasti. Varsinkin kun vertaa korkeakouluun. Kestää 2,5-3v.

Vierailija
12/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jahkailussa ei ainakaan ole mitään järkeä. Jos lukio on helpoin väylä niin tartu siihen.

Vierailija
13/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin otsikon vahingossa Alushousujen vaihto...

Vieläkö jotkut väittävät ettei lukiossa opi mitään hyödyllistä! Niille voi sanoa että vaihdapa kalsarisi...

Vierailija
14/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on isompi ongelma se, että et jotain vielä toistaiseksi osaa vai se, että et ole halukas näkemään vaivaa ja mahdollisesti töitä unelmasi eteen. Yksi tapa hankkia ja valmistauta ja hankkia osaamista sitä tai niitä' taitoja mistä saattaisi olla etua saadakseen (jatko-)opiskelupaikan on mennä lukioon. Mutta toki muitakin tapoja ja keinoja on, mutta ensin on hyvä määrittää päämäärä, että mitä halua opiskella ja missä. "Ihmisalat" on vähän turhan laaja ja epämääräinen käsite. Se kun voi tarkoittaa yhtä hyvin lähihoitajakoulutukseen tähtäämistä kuin vaikka psykologiksi, tai psykiatriksi opiskelua..

Vierailija
15/15 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt vaikka näin alkuun mistä ammatista haaveilet?

Sinun ammattitutkinto ei millään tavalla ole esteenä halusit sitten opiskella mitä tahansa. Voit hakea valtaosaan kouluista suoraan amiksen papereilla tai jos haluat voit käydä sen lukion ensin. Kaikki on mahdollista sen kun vaan menet ja teet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä