Ajattelin ilostuttaa 14v teinin ja tein hälle aamupalan sänkyyn.
Paahtoleipää vaikka sun minkälaisilla täytteillä. Piparkakkuja lautasen reunalle, muutama suklaapalanen ja kaakaota.
Menin nätisti herättämään ja avasin verhot. Teini huutaa että verhot kiinni.. Kello oli 12.15.
Klo 12.40 asti sänkynsä pohjalta huuteli niitä verhoja kiinni. Kävin laittamassa ja samalla otin aamupalat pois ja söin ne ite.
Nyt olen sitten miehenkin mielestä hankala ja aina tappelemassa... =((
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen syvästi näitä vanhempia, jotka antavat teinien valvoa viikonloppuisin aamuyöhön asti ja sitten nukkua koko päivän. Eivät teinit ymmärrä, että se johtaa rytmin sekoittumiseen ja siihen, että arkena se uni ei sitten tule ja aamulla ei jaksa nousta. Teini tarvitsisi neuvoja siihen, miten itsestä ja hyvinvoinnista pidetään huolta.
Millä teinin voi pakottaa? Nukkumaan voi laittaa vain pienen lapsen. Keskustella voi, mutta ei kovapäiset teinit välttämättä kiinnostu hyväätarkoittavista ohjeista.
Meillä teini urheilee myös viikonloppuisin eikä rytmit juuri arjesta eroa. . Menee 23 maissa nukkumaan ja heräilee kympiltä viimeistään.
Meillä luksusta on syödä aamupala yhdessä perheen voimin. Joskus sen tekee teini, joskus vanhemmista toinen.
Yhteisen aamupalan jälkeen koiralenkille.
Mun lapsuudenkodissa ei syöty edes jouluna yhdessä.
Meillä teini arvostaa yhdessäoloa, toki haluaa ja saa omaa aikaa myös.
Jos mun teini olisi käyttäytynyt ap:n tavoin niin ehkä mua ei enää huvittais maksaa treenimaksujaan.
Joskus teinit ovat todella kyllästyneitä vanhempiinsa jo valmiiksi (itsenäistymisen halu) jolloin jo yhdessä asuminen on tarpeeksi, erityishuomioivat eleet ahdistaa lisää. Vaikka olisikin ihan hyvä lapsi-vanhempisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Meillä teini urheilee myös viikonloppuisin eikä rytmit juuri arjesta eroa. . Menee 23 maissa nukkumaan ja heräilee kympiltä viimeistään.
Meillä luksusta on syödä aamupala yhdessä perheen voimin. Joskus sen tekee teini, joskus vanhemmista toinen.
Meillä teini arvostaa yhdessäoloa, toki haluaa ja saa omaa aikaa myös.Jos mun teini olisi käyttäytynyt ap:n tavoin niin ehkä mua ei enää huvittais maksaa treenimaksujaan.
No onpa teillä esimerkillinen perhe. Mitali postiin.
Matti Myöhäinen kirjoitti:
ExoPol' kirjoitti:
Paahtoleipää vaikka sun minkälaisilla täytteillä. Piparkakkuja lautasen reunalle, muutama suklaapalanen ja kaakaota.
Menin nätisti herättämään ja avasin verhot. Teini huutaa että verhot kiinni.. Kello oli 12.15.
Klo 12.40 asti sänkynsä pohjalta huuteli niitä verhoja kiinni. Kävin laittamassa ja samalla otin aamupalat pois ja söin ne ite.
Nyt olen sitten miehenkin mielestä hankala ja aina tappelemassa... =((Kylläpä sun teini nukkuu pitkään. Mä heräsin 14-vuotiaana kello 10.00
Silläpähän meninkin herättelemään, koska kello jo iltapäivän puolella. En itekkään tykkää pakkoherätyksistä, mutta lähempänä puolta yhtä iltapäivällä on varmaankin ok teinin jo heräillä ilman että saa siitä pysyviä traumoja..
Vierailija kirjoitti:
Tuo ongelma on parisuhteissakin: minä ilahdutan toista siten kuin itse haluaisin itseäni kohdeltavan. Ja toinen kun arvostaa erilaisia asioita, ja häntä pitäisi ilahduttaa siten, kuin hän itse haluaa itseään kohdeltavan.
Tottakai toista ilahdutetaan siten kuin hän tahtoo itseään ilahdutettavan! Esim. en mäkään ilahtuisi jos saisin lahjaksi lipun lätkämatsiin, koska en ole kiinnostunut. Sensijaan vapaalippu huvipuistoon olis tosi jees!
Mietipä omalle kohdalle joku vastaava yhdistelmä, niin hoksaat ehkä.
Tsemppiä ap! On ne teinit niin ihania :) Vielä nauratte tälle ja muille mutta kyllä ainakin vielä pari vuotta saa olla aika paksu nahka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä teini arvostaa yhdessäoloa, toki haluaa ja saa omaa aikaa myös.Jos mun teini olisi käyttäytynyt ap:n tavoin niin ehkä mua ei enää huvittais maksaa treenimaksujaan.
En missään kohtaa väittänyt, että meidän perhe on esimerkillinen.
Teini angstailee toki, mutta osaa käyttäytyä ja arvostaa sitä mitä meillä on - aineellista ja aineetonta.
Vastasin alkuperäiseen viestiin ja kyllä, ymmärrän aloittajan mielipahan.
Vierailija kirjoitti:
Oispa ollut noin ihana äiti :)
Minulla oli.
Avasi verhot ja veti peitonkin pois päältä.
Olin kiittämätön teini enkä osannut arvostaa sellaista herättelemään vapaapäivänä.
No olisit ollut edes kunnon äiti ja MENNYT sänkyyn sen kanssa. Olisi arvostanut sitä varmasti paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään kohtaa väittänyt, että meidän perhe on esimerkillinen.
Teini angstailee toki, mutta osaa käyttäytyä ja arvostaa sitä mitä meillä on - aineellista ja aineetonta.
Vastasin alkuperäiseen viestiin ja kyllä, ymmärrän aloittajan mielipahan.
Miten esim. koiralenkit edes liittyy aiheeseen ja mitä aloittaja tai kukaan muu hyötyy siitä kun kerrot, että teillä asiat sujuu itsestään noin hyvin?
Matti Myöhäinen kirjoitti:
ExoPol' kirjoitti:
Nyt olen sitten miehenkin mielestä hankala ja aina tappelemassa... =((Kylläpä sun teini nukkuu pitkään. Mä heräsin 14-vuotiaana kello 10.00
Minä olen 48-vuotias ja tänään heräsin kahdelta iltapäivällä.
En käynyt viihteellä eilen.
Joskus vaan tarvii nukkua univelkoja pois.
Niitä univelkoja kertyy kun oma luontainen rytmi ei sovellu tällaiseen maatalousyhteiskunnan rytmiin. En jaksa ymmärtää miksi kaikkien pitää herätä aamulypsyaikaan arkisin, vaikka Suomi ei ole ollut vuosikymmeniin mikään maatalousmaa.
Kun näin otsikon, ajattelin että äiti yllättää teinin masturboimasta tai löytää teinin vierestä toisen nukkujan.
Ap:lla kyllä oli ihana idea, uskon että teini olisi arvostanut myös :) Luulen, että kyse oli vaan tuosta verhojutusta, minäkään en kestä heti herättyäni valoa ollenkaan, silmiäni kirvelee.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiö on sama kuin miksi en halunnut joululahjaksi vaelluskenkiä, mies olisi ostanut.
Unesta juuri herätetty teini ei useinkaan halua valoja päälle tai ruokaa suoraan nenänsä eteen.
Ongelmalliseksi tilanne muuttuu, jos hyvää hyvyyttään asoita omasta näkökulmastaan tekevä vetää herneenpalot otsalohkoon asti.
Vielä kun mököttää jouluun asti niin ihanaa 😂
Vaelluskengät paras lahja, olen ne saanutkin pari kertaa.
Kyllä muakin teininä ärsytti tosi paljon, jos äiti tuli avaamaan verhot kesken nukkumisen. Ei sitä olisi valmis aamupalakaan pelastanut. Muutenkin söin ja syön mieluummin pöydässä.
ExoPol' kirjoitti:
Nyt olen sitten miehenkin mielestä hankala ja aina tappelemassa... =((
Hyvä kun söit itse. Älä hyvä ihminen tee noin teinille, vaikka ajatus onkin ystävällinen.
Ei kannata tehdä aamupalaa sänkyyn. Nesteet imeytyy patjaan, rasvat tahrii petivaatteet ja murut häiritsee nekin olemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oispa ollut noin ihana äiti :)
Minulla oli.
Avasi verhot ja veti peitonkin pois päältä.
Olin kiittämätön teini enkä osannut arvostaa sellaista herättelemään vapaapäivänä.
Seisokki?
Mitä jos ei halua syödä lihottavia ruokia? Tai nolostuttaa, että äiti passaa kuin pikkulasta? Meille äiti laittoi joskus aamupalan valmiiksi joskus yli 10-vuotiaille. Jotain hiutaleita ja siemeniä kippoon ja lusikan. Mun reaktio oli, että kun en halua syödä tuollaista ja jos haluaisin niin kai nyt osaisin itsekin ottaa astiat kaapista ja laittaa.