Ajattelin ilostuttaa 14v teinin ja tein hälle aamupalan sänkyyn.
Paahtoleipää vaikka sun minkälaisilla täytteillä. Piparkakkuja lautasen reunalle, muutama suklaapalanen ja kaakaota.
Menin nätisti herättämään ja avasin verhot. Teini huutaa että verhot kiinni.. Kello oli 12.15.
Klo 12.40 asti sänkynsä pohjalta huuteli niitä verhoja kiinni. Kävin laittamassa ja samalla otin aamupalat pois ja söin ne ite.
Nyt olen sitten miehenkin mielestä hankala ja aina tappelemassa... =((
Kommentit (42)
Tuo ongelma on parisuhteissakin: minä ilahdutan toista siten kuin itse haluaisin itseäni kohdeltavan. Ja toinen kun arvostaa erilaisia asioita, ja häntä pitäisi ilahduttaa siten, kuin hän itse haluaa itseään kohdeltavan.
ExoPol' kirjoitti:
Paahtoleipää vaikka sun minkälaisilla täytteillä. Piparkakkuja lautasen reunalle, muutama suklaapalanen ja kaakaota.
Menin nätisti herättämään ja avasin verhot. Teini huutaa että verhot kiinni.. Kello oli 12.15.
Klo 12.40 asti sänkynsä pohjalta huuteli niitä verhoja kiinni. Kävin laittamassa ja samalla otin aamupalat pois ja söin ne ite.
Nyt olen sitten miehenkin mielestä hankala ja aina tappelemassa... =((
Voi luoja, eipä ole sinusta vanhemmaksi. Olette kammottava perhe, erotkaa heti, lapset huostaan.
No miksi menit herättämään ja repimään verhoja auki? Kas kun et peittoa vetäissyt päältä.
Ilmiö on sama kuin miksi en halunnut joululahjaksi vaelluskenkiä, mies olisi ostanut.
Unesta juuri herätetty teini ei useinkaan halua valoja päälle tai ruokaa suoraan nenänsä eteen.
Ongelmalliseksi tilanne muuttuu, jos hyvää hyvyyttään asoita omasta näkökulmastaan tekevä vetää herneenpalot otsalohkoon asti.
Vielä kun mököttää jouluun asti niin ihanaa 😂
Voi sinuu. Hyvää ajattelit, mutta toisin kävi.
Mä olen aina leffoissakin kammonnut, kun verhot vaan repästään auki ja toivotetaan iloisesti hyvät huomenet. Sais aika kylmää kyytiä multakin. Mulla on nimittäin valoarat silmät ja haluan hissukseen heräillä, etenkin pyhänä.
Omia teinejä välillä herättelen hissukseen oven takana koputellen. Kyllä ne toisinaan on saanut ylös kahvituoksulla, vaikkei toinen kahvia edes juo. Mutta se tuoksu on niin hyvä.
Hyvää adventtia sulle ja anna perheen mörököllien rypee keskenään. Teet jotain itselles kivaa juttua.
krapula? Millainen kersa se oikein on?
Itse olin teininä hirveän aamu-uninen ja unentarpeeni oli se 10 tuntia. Silloin verhoja auki repimään tullut äiti oli ärsyttävintä ikinä. Väsyttää ja olet huonolla tuulella, ja äiti tulee väkisin hössöttämään ja pakottamaan hereille, siinähän rupeaa murrosikäistä ärsyttämään vain kahta kauheammin ja päivä alkaa huonolla nuotilla.
Toisaalta hölmöä käytöstä teiniltäsi että hän kiukkusi vaikka olit hänelle vaivalla tehnyt aamupalan. Huomasiko teini sitä edes ollenkaan, että olit tuomassa hänelle aamupalaa? Olisi ehkä kannattanut laittaa aamiainen jääkaappiin ja sanoa teinin herättyä että olit tuomassa hänelle aamupalaa, ja laitoit sen jääkaappiin kun hän halusi vielä nukkua. Take the high road. Siinä olisi teini sitten saanut omantunnontuskissaan mutustella sitä äidin tekemää aamupalaa. Nyt kun aamupalaa ei ole enää jäljellä=teinille ei jäänyt mitään konkreettista muistutusta tilanteesta ja hyväntahtoisuudestasi, ja saattaa olla että hän ei välttämättä edes kadu koko asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ongelma on parisuhteissakin: minä ilahdutan toista siten kuin itse haluaisin itseäni kohdeltavan. Ja toinen kun arvostaa erilaisia asioita, ja häntä pitäisi ilahduttaa siten, kuin hän itse haluaa itseään kohdeltavan.
Aamun fiksuin kommentti. Juuri tuohan tässä on ongelmana. Ap:sta tuollainen herätys olisi niin ihana, teinistä se saattaa tuntua silkkalta vittuilulta. Tutustu siis ap paremmin lapseesi, ja siihen mitä hän arvostaa. Oma teinini pitää hemmotteluna nimenomaan sitä, ettei kukaan tule häiritsemään häntä kesken unien viikonloppuisin.
Olisit ilostuttanut antamalla kerrankin nukkua riittävästi.
Meillä ei ikinä saanut nukkua yli klo.9 edes viikonloppuna tai lomilla. ”menee rytmi sekaisin!” Sanoi äiti ja tuli repimään niitä verhoja auki viimeistään silloin. Vieläkin oikein vituttaa kun ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
Oispa ollut noin ihana äiti :)
Niinpä. Oma äiti tuli VAPAAPÄIVINÄ viimeistään kympiltä kiskoon sängystä ylös. Jos pyysi saada nukkua vielä hetken oli laiska paska :))
Kundilla oli aamuseisakki ja sä tulit häiritsemään. Se nolostui.
Ei mitään järkeä antaa teinien nukkua iltapäivään asti sunnuntaisin. Joku järki pitää rytmissä olla, ei ihme että kouluviikolla sitten väsyttää ja valitetaan ettei jakseta mennä kouluun.
Ap, oikein teit ja olisit voinut tehdä tuon jo pari tuntia aikaisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä antaa teinien nukkua iltapäivään asti sunnuntaisin. Joku järki pitää rytmissä olla, ei ihme että kouluviikolla sitten väsyttää ja valitetaan ettei jakseta mennä kouluun.
Varmaan väsyttää kun ei edes viikonloppuna saa nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on herkemmät silmät. Itsellä kestää aamuisin puolisen tuntua että silmät kestää valoa enemmälti.
Olisiko kyse siitä?
Missäpäin Suomea on nyt kirkasta ? Täällä Turussa ainakin lähes yhtä pimeää kuin yöllä ja sataa kaatamalla!
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Jos vapaalla ei saa levätä, niin millos sitten? Ihmekään jos arkena ihmiset on väsyneitä, kun ei saa koskaan olla rauhassa, aina vaan suorittaa ja pönöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan väsyttää kun ei edes viikonloppuna saa nukkua.
Miten niin ei saa nukkua? Jos teini on mennyt klo 23 nukkumaan hän on tuossa vaiheessa nukkunut yli 13 tuntia.
Ihmettelen syvästi näitä vanhempia, jotka antavat teinien valvoa viikonloppuisin aamuyöhön asti ja sitten nukkua koko päivän. Eivät teinit ymmärrä, että se johtaa rytmin sekoittumiseen ja siihen, että arkena se uni ei sitten tule ja aamulla ei jaksa nousta. Teini tarvitsisi neuvoja siihen, miten itsestä ja hyvinvoinnista pidetään huolta.
Toisilla on herkemmät silmät. Itsellä kestää aamuisin puolisen tuntua että silmät kestää valoa enemmälti.
Olisiko kyse siitä?