Miehellä uusi työpaikka. Taas kiire, stressi, ei aikaa omiin tehtäviin ja liikaa palavereja
Pitää tehdä toisten hommia, joista ei tiedä riittävästi, työaika kuluu palavereissa istumiseen ja kahdeksan tuntia päivässä ei riitä.
Eikö tuota oravanpyörää pääse enää missään pakoon. Tuntuu että mihin tahansa työpaikkaan menee, aina sama. Itsellä samat kokemukset. Motivaatiosta ei ole puutetta, mutta se loppuu kun huomaa, miten älyttömästi menee aikaa turhaan touhottamiseen, ja kaikki ovat stressaantuneita.
Kommentit (9)
Motivaatio tosiaan pienenee siitäkin tiedosta, että todennäköisesti viiden vuoden päästä kaikki mitä nyt tehtiin, on jo mennyt jostakin syystä vanhaksi ja aletaan taas alusta. Ja taas pidetään palaverejä ja säntäillään. "Pitää juosta että pysyisi paikallaan."
Lakkasin piittamasta aikatauluista. Ilmoittelen nykyään että mikä milloinkin myöhästyy. En ota siitä stressiä vaan annan pomon hoitaa stressaamisen. Miksi-kysymykseen mulla on aina sama vastaus. Teen sen minkä pystyn, mutta en pysty kloonaamaan itseäni.
Etenkin jos teet päällikkötason tehtäviä yhdistettynä asiantuntijatehtäviin, niin päivä menee palavereissa, osa ihan turhissa. Tuohon lisäksi vielä ne muut tehtävät.
Täällä samanlainen tapaus. Myönteisellä mielellä uuteen työpaikkaan. Muutama kuukausi ja iltaisin tilitetään työasioita. Kun ei ehdi mitään tehdä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Etenkin jos teet päällikkötason tehtäviä yhdistettynä asiantuntijatehtäviin, niin päivä menee palavereissa, osa ihan turhissa. Tuohon lisäksi vielä ne muut tehtävät.
Itse kieltäytyisin kauniisti tuollaisesta yhdistelmästä. Sanoisin, että teen joko esimiehen tehtäviä tai asiantuntijan tehtäviä. Mieluummin asiantuntijan niin ei tarvitse stressata aikataulujen pitävyydestä kun on liian vähän tekijöitä.
Siksi yritykset korvaisi kaikki mieluiten roboteilla, koska ne jaksaa tauotta vuosikymmeniä.
Esimiestehtävissä ei pääse helposti pakoon kiirettä ja stressiä mutta asiantuntijatehtävissä saattaa olla rennompaa, riippuu tehtävästä ja yrityksestä.
Asiantuntijatehtävissä ei ainakaan palavererita ole yleensä niin tolkuttomasti mitä esimiehillä tahtoo olla.
Oma kokemus IT-alalta ja esimiehillä tuntuu olevan kalenterit ihan tukossa. Joillakin asiantuntijoillakin on sama juttu, mutta ei kaikilla. Kiireisimpiä ovat arkkitehtitason asiantuntijat.
Meillä on onneksi skypepalaverit eli muutama puhuu, loput tekee luurit päässä niitä töitä, joista on palaveri huomenna. Ihmeen äkkiä oppii keskittymään omiin töihin, vaikka työkaveri selostaa tärkeitä asioita.
Tuntuu olevan samaa vähän kaikkialla. On niin kiire, että tulee mokailtua ja sitten pitää tehdä uudestaan. Lopulta aikaa meni enemmän kuin siihen että olisi tehnyt kerralla hyvin. Tätä kun jatkuu tarpeeksi kauan, päätyykin lopulta hullujenhuoneelle lepuuttelemaan.
Työnantajat voisivat tätäkin miettiä siinä tehostamispuuskassaan.