Mies ei halua muuttaa yhteen, laitanko poikki?
Olen seurustellut puoli vuotta toisella paikkakunnalla asuvan miehen kanssa. Meillä on ihanaa yhdessä ja mies vaikuttaa välittävän. Ehdotin yhteen muuttoa, että voisimme olla enemmän yhdessä. Mies sanoi alkuun, että haluaisi muuttaa yhteen. Hän on alalla, jossa töitä löytyisi heti ja hän voisi saada sisäinen siirron. Oletin että asia on jo sovittu. Tänään mies kuitenkin sanoi, ettei muutto onnistu, koska hänellä on kiinnostava työprojekti alkamassa. Lisäksi hän kokee, että olisi liian vaikeaa jättää kaverit ja muut piirit taakse entiselle paikkakunnalle, koska hän viihtyy siellä niin hyvin. Silti hän haluaa jatkaa suhdetta.
Kannattaako suhdetta jatkaa, jos toiselle työ ja kaverit jne on parisuhdetta tärkeämpi? Voisin muuten muuttaa hänen luokseen muuten, mutta itse jäisin työttömäksi, joten olisi epäreilua vaatia tätä. Ja jos hän ei ole valmis uhraamaan mitää suhteen eteen, miksi minun täytyisi?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Aloitusta edes lukematta vastaan, etta hienoa kun joku ei viela halua ennen avioliittoa muuttaa yhteen.
Tässä ei ollut kyse siitä.
Itse odottelin 5v. Vuosi sitten mies lupasi vuoden sisään lopultakin muuttaa yhteen. Viidennen vuoden jälkeen epävarmuus iski jälleen. Että nyt kyllä alkaa riittää..
Vierailija kirjoitti:
Itse odottelin 5v. Vuosi sitten mies lupasi vuoden sisään lopultakin muuttaa yhteen. Viidennen vuoden jälkeen epävarmuus iski jälleen. Että nyt kyllä alkaa riittää..
5 vuotta on vähän eri asia kuin puoli.
Meillä suhde meinasi päättyä jo tapailun alkuvaiheessa, koska miestä arvelutti etäsuhteen mahdollisuudet kestää ja ei halunnut siksi alkaa seurustella. Mä taas pidin etäisyyttä tekosyynä ja merkkinä siitä ettei miehestä ole vakavampaan suhteeseen ja olin jo päättämässä koko tapailua.