Missä maissa lapsesi on käynyt?
Kommentit (49)
Onks täällä vain jotain rikkaita ja isotuloisia paikalla. Millä ihmeellä ihmisillä on varaa matkustaa 10-20 kertaa vuodessa ulkomaille ja näistä vielä useita kaukomaiden reissuja. Vaikka olemme suht hyvätuloinen perhe (käteen 1700 ja 2400 kuussa), ei meillä ole varaa lähteä kuin kerran vuodessa matkalle.
Monessa kymmenessä maassa eri puolilla maapalloa. Tulisi aika pitkä litania jos kaiken kirjottaisi.
Joka vuosi viimeisten 15v aikana ollaan oltu 1,5 - 2kk Suomen rajojen ulkopuolella.
11v poika Ruotsi, Viro, Saksa, Tanska, Espanja (+Kanariat, Mallorcat), Turkki, Unkari, Arabiemiraatit, Kap Verde, Kreikka, Italia, Sveitsi.. Ehkä en muista kaikkia ja monessa näistä useita kertoja.
Isompi (16v boy) jotain enemmän, mutta nykyisin ei enää tykkää meidän kanssa kulkea.
Itse olen käynyt napoja lukuunottamatta tyyliin kaikkialla ja tavallaan ympäristösyistä en haluaisi liikaa matkustella.
4v käynyt kerran Kreikassa
1v ei ole käynyt Suomen ulkopuolella
Tykkään matkustella ja ennen lapsia reppureissasin paljon, mutta nyt ei ole aikaa, rahaa, eikä energiaa + valtava ilmastoahdistus
Vierailija kirjoitti:
Kerron kaupungit
Lontoo
Tukholma
Tallinna
Praha
Las Palmas
Puerto Rico
En muista Turkin ja Kreikan kaupunkeja
Talvilomalla on käyty yleensä jossain lämpimässä, nyt ei enää halua lähteä vanhusten kanssa
15v
Meillä sama, kun ikää tulee tuo 15 niin ehkä viihtyisivät jos olisi kaveri mukana tms, mutta eipä juuri muuten.
Vauvat ja ratasikäiset tosi helppoja reissussa ja taas nuo isot teini-ikään saakka, mutta tuo 3-4 v hankalinta, kun liian iso rattaisiin, mutta liian pieni kilometrien ramppaamiseen.
USA, meksiko, kap verde, espanja, kroatia, viro, ruotsi, norja, tanska, islanti, italia, thaimaa, mauritius, malediivit, malesia, kiina, mongolia, egypti, iso-britannia, irlanti.. unohtuiko joku.
17v, lähdössä kesätöihin ensi kesänä ulkomaille paikkaan jonka itse hommannut.
Maailma on nykyisin pienempi, päästäkää ne lapsenne häkistä ulos..
Ruotsi, Tanska, Viro, Venäjä, Puola, Tšekki, Slovakia, Unkari, Itävalta, Italia, Vatikaani, Kreikka, Turkki, Bulgaria, Israel, Kypros, Arabiemiraatit, Ranska, Oman, Egypti, Kenia, Gambia, Espanja, Portugali, Gibraltar, Iso-Britannia, Meksiko, Kuuba, Saksa ja Thaimaa. Poika 17v.
Viro, Latvia, Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Hollanti, Portugali, Espanja.
Vierailija kirjoitti:
5-vuotias tyttömme on käynyt seuraavissa maissa:
Ruotsi, Viro, Hollanti (ml. Sint Maarten, Aruba, Bonaire ja Curaçao), Ranska (ml. Saint Martin ja Martinique), Italia, Vatikaani, Espanja, Thaimaa, USA (ml. Puerto Rico), Bahamasaaret, Meksiko, Haiti, St. Kitts & Nevis, St. Lucia ja Barbados.
Risteily Karibialla?
Vierailija kirjoitti:
Onks täällä vain jotain rikkaita ja isotuloisia paikalla. Millä ihmeellä ihmisillä on varaa matkustaa 10-20 kertaa vuodessa ulkomaille ja näistä vielä useita kaukomaiden reissuja. Vaikka olemme suht hyvätuloinen perhe (käteen 1700 ja 2400 kuussa), ei meillä ole varaa lähteä kuin kerran vuodessa matkalle.
Osa on töissä tai perhe on mukana työmatkalla. Siinä.osa kustannuksista menee toisten piikkiin. Itse olen ostanut halvat lennot ja jonkun majoituksen ja on vain yksi lapsi. Ja eikö ryhmämatkoillakin ole aika suuret lapsialet? Joskus oli mainos, että yksi lapsi/aikuinen pääsee ilmaiseksi.
8v: Englanti, Skotlanti, Wales, Ruotsi, Italia, Irlanti, Trinidad & Tobago
2v: Englanti, Ruotsi
Jos on lasten kanssa 2kk vuodessa ulkomailla,pitää ihmetellä miten saa töistä ja koulusta vapaata?
Vierailija kirjoitti:
Jos on lasten kanssa 2kk vuodessa ulkomailla,pitää ihmetellä miten saa töistä ja koulusta vapaata?
Harvemmin varmaan tulee oltua lomalla 2 kk putkeen. Pätkissä tämä ei ainakaan koululaisille ole ongelma eikä myöskään monille työelämässä oleville. Se taas on toinen juttu haluaako kaikki lomansa viettää ulkomaille. Mulle se kyllä sopisi varsin hyvin, sillä rakastan matkustamista.
Vierailija kirjoitti:
No ootte kyllä aika pienituloisia. Normituloilla (n. 5000 käteen kuussa) voikin sitten vähäsen matkaillakin, mutta ei tuostakaan jää juuri säästöön.
Alamaissa. T: masentuneen 15-v:n äiti
Ruotsi, Norja, Tanska useita kertoja
Espanjassa useissa kohteissa, Italia, Kreikka, Ranska, USA( NY, Philadelphia ) Kanada ( Montreal, Toronto ) ,
Viro, Venäjä, Saksa, Latvia, Portugali,
Voi olla että on muitakin mutta en enää muista
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloinen perhe?
Ette ole edes keskituloisia, itse asiassa jäätte ainakin tonnin siitä.
Mitä ihmettä. Onko siis oikeasti olemassa perheitä, jotka ei käy vähintään 3 kertaa vuodessa ulkomaanmatkalla? Lasu tuollaisista pitäisi tehdä, sillä taitaa kulua kaikki rahat päihteisiin.
6v: Ruotsi, Englanti, Skotlanti, Italia, Thaimaa, Vietnam, Kiina, Kanariansaaret, Singapore
8 v: samat + Arabiemiraatit
Espanja, Italia, Kreikka, Turkki, Kroatia, Saksa, Puola, Ruotsi, Viro, Iso-Britannia, Tanska ja Norja.
Tyttö 16v