Missä maissa lapsesi on käynyt?
Kommentit (49)
Esikoistyttären olen vienyt laivalla Ruotsiin ja Viroon alle kouluikäisenä. Itse hän on sitten matkustellut ja asunut monissa maissa. Nuorimmaiset eli 9v. pojat olen vienyt lentokoneella Englantiin, tai oikeastaan tytär vei meidät. Minä en ole ollut lentokoneessa kuin tuon yhden matkan, enkä tiedä menenkö koskaan enää lentokoneeseen, en jos sen vaan voi jotenkin välttää.
Mikä idea sulla tässä kysymyksessä oli ap?
Tytöt 6 ja 9v, molemmat käyneet:
Tanska, Kreikka, Espanja, Viro, Ruotsi ja Kanariansaaret ( no juu Espanjaa toki sekin )
Kiva huomata, että suurin osa matkustelee paljon, emmekä ole mitenkään poikkeuksellinen perhe. Sain siskoltani kuulla, että matkustelen liikaa, kun teemme noin 5-6 matkaa aurinkorannoille vuodessa ja opetan lapsilleni, että se on normaalia. Heitä kuulemma tullaan kiusaamaan koulussa, kun matkustamme niin paljon. Siskoni mielestä olemme jotenkin rikkaita, vaikka en itseäni pidä kovin hyvätuloisena. Pääkaupunkiseudulla maksaa asuminenkin jo niin paljon, että 5500 €/kk ei paljon juhlita.
Vierailija kirjoitti:
Kiva huomata, että suurin osa matkustelee paljon, emmekä ole mitenkään poikkeuksellinen perhe. Sain siskoltani kuulla, että matkustelen liikaa, kun teemme noin 5-6 matkaa aurinkorannoille vuodessa ja opetan lapsilleni, että se on normaalia. Heitä kuulemma tullaan kiusaamaan koulussa, kun matkustamme niin paljon. Siskoni mielestä olemme jotenkin rikkaita, vaikka en itseäni pidä kovin hyvätuloisena. Pääkaupunkiseudulla maksaa asuminenkin jo niin paljon, että 5500 €/kk ei paljon juhlita.
Miten te ehditte tehdä noin monta matkaa vuodessa? Uteliaisuuttani kysyn...
Meillä on nettotulot 5100€/kk ja tehdään ehkä yksi reissu vuoteen. Asuntolaina ja 2 autoa takaavat sen ettei ole mitään juhlimista vaikka ihan ok toimeen tullaankin
Matkailu avartaa kirjoitti:
Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, lukuisia kertoja
Latvia 3x, Alankomaat 2x, Belgia 8x, Luxemburg, Saksa 6x, Puola, Tsekki, Unkari, Italia 2x, Monaco, Ranska 3x, Espanja 5x, Portugali, Kreikka, Iso-Britannia 3x, Irlanti, Yhdysvallat 2x, Kanada, Thaimaa 5x, Malesia, Singapore, Japani.
Lapsi on poika ja täytti juuri 6 vuotta.
Ehtiikö harrastaa mitään tuolta matkustelultaan. Yli 10 matkaa joka vuosi?
Lapset 10 ja 9v
Käyneet virossa *3, tai 4
Ruotsi
Espanja
10v lisäksi Turkissa
Tyttö 18v ja seuraavissa maissa on käynyt:
Viro (3-4x), Latvia, Ruotsi (2-3x), Saksa (3x), Tsekki, Ranska, Espanja, Italia, Monaco, Itävalta (2x), Sveitsi, Liechtenstein, Portugali (2x), Kreikka, USA, Japani (3x), Intia, UK (2-3x), Irlanti ja Islanti. Viimeinen perheen yhteinen reissu tehtiin toissakesänä, jolloin tyttö oli 16. Jatkossa reissannee poikaystävänsä kanssa.
Aasia: 3 eri maata, Thaimaax2
Afrikka: 2 eri maata
Eurooppa: 10 eri maata, Italiax4
Yhdysvallatx2
Poika 9 v., tyttö 8 v. (hänellä muutama reissu vähemmän. Joku perhematka on yhdistetty työmatkaan.
10v poika käynyt
-Ranskassa viisi kertaa (isovanhempien toinen asunto on siellä, siksi useampi reissu)
-Ruotsissa
-Kreikassa
-Virossa
-Hollannissa
6v poika käynyt
-Ruotsissa
-Virossa
3v tyttö käynyt
-Ruotsissa
-Kreikassa