Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miten Helsingin bussit toimii?

Vierailija
08.12.2018 |

Onko niissä joku leimauslaite? Miten niitä käytetään? Mitä kuskille pitää sanoa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä mutta lippu pitää olla ostettu ennen matkaa. Mä sain sakot rautatieasemalla kun tulin liukuportaat alas. Sanoin että kun enhän mä ole edes siellä metrossa, mutta ei kuulemma auta. Lippu pitää ostaa ennen kun astuu rautatieasemalle sisään. Ihan ihme pelleilyä.

Olisiko käynyt niin että sinua on huijattu?

Vierailija
42/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätät laajentaja joukkoliikennekokemustasi raitiovaunuajelulla kannattaa odottaa huomioon se asia ettei raitiovaunuissa myydä lippuja. Sama koskee myös lähijunia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki lipun voi ostaa sieltä linja-autostakin, mutta se tulee kalliimmaksi kuin matkakortilla tai hsl-sovelluksella ostettu lippu. 2,20€ vs. 3,60€ suurinpiirtein.

Vierailija
44/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vielä, että mitä sit kun on lippu puhelimessa; näytänkö sen vaan kuskille vai pitääkö se leimata tai jotain? :D

-AP

Vierailija
45/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä mutta lippu pitää olla ostettu ennen matkaa. Mä sain sakot rautatieasemalla kun tulin liukuportaat alas. Sanoin että kun enhän mä ole edes siellä metrossa, mutta ei kuulemma auta. Lippu pitää ostaa ennen kun astuu rautatieasemalle sisään. Ihan ihme pelleilyä.

meinasitko juntti ostaa metrokuskilta sen lippusi?

Vierailija
46/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vielä, että mitä sit kun on lippu puhelimessa; näytänkö sen vaan kuskille vai pitääkö se leimata tai jotain? :D

-AP

Näytät sen sieltä puhelimesta kun kuski kysyy

Vierailija
47/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Busseissa matkakortti pitää leimata sisään astuttaessa, paitsi 550 ja 560-linjalla.

Kyllähän noillakin linjoilla pitää leimata lippu mutta sisään pääsee keskiovestakin. Sielläkin on leimauslaite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän