Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppuu kummilasten lahjanosto

Vierailija
08.12.2018 |

Tänä jouluna en tuhlaa heihin rahojani. Ikinä ei ole edes korttia lähettäneet tai tekstaria laittaneet kiitokseksi. Synttärilahjan vien jos kutsuvat käymään, muuten en. Vanhemmat, opettakaa lapsenne kiittämään saaduista lahjoista.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että jos kummiksi ryhtyy pitää se myös hoitaa siihen saakka ainakin kun lapsi on rippi iässä.

Vierailija
2/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että jos kummiksi ryhtyy pitää se myös hoitaa siihen saakka ainakin kun lapsi on rippi iässä.

Lahjanosto ei ole kummin velvollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahja-automaattina toimiminenko?

Vierailija
4/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lahjat liity siihen mitenkään.

Vierailija
5/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa hyvät vanhemmat etukäteen keskenänne näistä lahjakäytäntöasioista!

Vierailija
6/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kummin tehtävään kuuluu myös lahjat. Kummi on latinaksi sponsor, siitä kukin voi ymmärtää myös kummin merkityksen sponsorina, mikäli ymmärtää kausaliteettin.

Vierailija
7/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut mitään lahjojen ostosta vaan kummiuudesta että se pitää hoitaa törppö.

Vierailija
8/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummin tehtävät

toimii todistajana kastetilaisuudessa. Jos vähintään kaksi kummeista ei ole ristiäisissä mukana, tarvitaan kaksi muuta henkilöä todistamaan kastetoimitusta.

on kummilapsensa aikuinen ystävä

huolehtii lapsen kristillisestä kasvatuksesta yhdessä vanhempien kanssa. Hän voi esimerkiksi osallistua kummilapsen kanssa seurakunnan toimintaan, viedä messuun tai vaikkapa pyhäkouluun. Lapsen puolesta rukoileminen on myös kummin etuoikeutettu tehtävä.

Missä kohtaa mainitaan lahjojen ostaminen?

Vierailija
9/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän aloittaja edes maininnut ettei aio hoitaa kummin tehtäviä...

Vierailija
10/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kummina olin pitkämieleinen ja lahja-automaattina siihen asti, kun kummilapseni aikoinaan valmistui ensimmäiseen ammattiinsa. Ikinä ei kiittänyt tai ottanut yhteyttä oma-aloitteisesti. Siihen loppui mun puolelta yhteydenpito, n. kymmenen vuotta sitten. Eipä tämä kummilapsikaan ole pitänyt aihetta ottaa kummitätiinsä yhteyttä..

Vierailija
11/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut mitään lahjojen ostosta vaan kummiuudesta että se pitää hoitaa törppö.

Hah älä yritä. Luulit että lahjanostaminen kuuluu kummin hommiin😂

Vierailija
12/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisiä kummilapsia? Pienemmille ainakin meilläpäin paketit tulevat joulupukilta eikä silloin erityisiä kiitoksia tule.

Laitamme aina lasten kummeille pienet joulumuistamiset. Toivottavasti se lämmittää mieltä. Omat kummilapset muistavat kiittää tai eivät muista. En jää tuota murehtimaan. Ovat minulle tärkeitä kuitenkin.

Vierailija
13/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä neulon sukulaislapsille villasukat joululahjaksi, enkä osta mitään krääsää, jota ne saa kuitenkin. Silti tuli kyselyä että mitä muuta ostan siihen lisäks. Nää sukulaislapset tuskin ite tulee kyselee että mitäs muuta saavat lisäks. Tuntuu että joillekin ei kelpaa mikään. 

Vierailija
14/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostamista aloittanutkaan.

Kummina 26, 15 ja 10-vuotiaille.

M45

Vierailija
15/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäisiä kummilapsia? Pienemmille ainakin meilläpäin paketit tulevat joulupukilta eikä silloin erityisiä kiitoksia tule.

Laitamme aina lasten kummeille pienet joulumuistamiset. Toivottavasti se lämmittää mieltä. Omat kummilapset muistavat kiittää tai eivät muista. En jää tuota murehtimaan. Ovat minulle tärkeitä kuitenkin.

10-17v välillä. 4 kpl. Ei nuo enää joulupukkiin usko. Vaikka uskoisivatkin, voi edes vanhemmat kiittää lapsensa puolesta.

Ap

Vierailija
16/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä tämä ettei nykynuoret osaa kiitosta sanoa. Olen törmännyt tähän useasti.

Vierailija
17/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on kaksi kummia. Kummisetä vie lastani esim.kesällä kalaan ja talvella jääkiekkoa katsomaan ja viettää muutenkin aikaa kun kiireiltään ehtii.

Kummitädin osuus on se että kysyy aina vaan lahjatoiveita.. ei vietä ikinä aikaa kummilapsensa kanssa .. kyläillessä (tulee vuodessa kylään joku 3-5 kertaa vaikka kutsutaan useamminkin niin ei pääse) ei pahemmin edes juttele kummilapsensa kanssa vaan ojentaa aina lahjan(vaikkei ole merkkipäivä mitä en ymmärrä miks silloin lahjoo)

viipyy hetken kahvilla ja kiireessä taas lähtee.. mielestäni olis parempi kun ei tois lahjoja vaan viettäisi ennemmin aikaa kummilapsensa kanssa.

Vierailija
18/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä tämä ettei nykynuoret osaa kiitosta sanoa. Olen törmännyt tähän useasti.

Johtuu siitä, etteivät heidän vanhempansakaan sitä osaa. Heidän tehtävänsä olisi ollut opettaa lapselle pienestä pitäen mm. hyviä käytöstapoja.

Vierailija
19/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen veljeni tytön kummi.En ole ikinä saanut kutsua syntymäpäiville tai kylään.Itseäni ei muisteta edes jouluna tekstarilla,eli emme ole riidoissa mutta he eivät vain välitä.Käytännössä en tunne heitä.Aikaisemmun laitoin kortit ja esim.rahaa,en enää.Samaiset lapset eivät ikinä edes soita isovanhemmilleen jotka asuvat kaukana,raha kelpaa kyllä.Millään tavoin veljeni ei auta heitä kun itse huolehtinut vuosia heistä.En pidä enää veljen perheeseen yhteyttä yhtään,he ovat minulle vieraita.

Vierailija
20/99 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muistamista kummit sitten kaipaisi? Minusta tämä kummihomma on yllättävän monimutkaista. Meillä kummit käy kylässä maks. kerran vuodessa (siskoani lukuunottamatta), eli silloin kun kutsutaan synttäreille. Lahjatoiveita kyselevät jouluna ja synttärinä usein. Poika ei ole nähnyt kummitätiään varmaan 4 vuoteen, jotain lahjoja on tullut ja usein aikuisen kautta (siis ei kummit tuo niitä itse lapselle). Me ei olla lahjoja vailla, toki ne lapsia aina ilahduttaa jos tulee. Toki ymmärrän että ihmiset on kiireisiä, joten ei viitsitä heitä vaivata sen enempää. Lapsilta ei minusta edes voi odottaa kovin kummoista yhteydenpitoa kummeihin päin, toki he on vielä aika pieniäkin, mutta jos aikuinen ei ole alussa ollut tässä asiassa aloitteellinen, ei sitä oikein voi minusta missään kohtaa alkaa lapselta vaatia. Ei ole lapsen tehtävä luoda suhdetta aikuiseen vaan toisinpäin. Oli kyse sitten kummiudesta tai mistä tahansa muusta lapsen ja aikuisen välisestä suhteesta.

Joten käytännössä sitten lähetetään ne kiitostekstarit vaan ja jouluna joulukortit kummeille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi