Ovatko ihan kaikki keski-ikäiset mielestään nuorekkaita?
Oletko ikinä kohdannut keski-ikäistä ihmistä, joka ei olisi omasta mielestään nuorekas?
Kommentit (72)
Olen yli kuusikymppinen mies eikä työpaikallani kukaan ollut uskoa kun kerroin voivani ikäni puolesta jäädä jo eläkkeelle. Tunnen myös muutaman ikäiseni naisen, jotka ovat todella hehkeitä ja vaikuttavat minusta paljon ikäänsä nuoremmilta.
Onneksi tämä palsta on valaissut minua siinä että me emme olekaan nuorekkaita, joten eipä tule nolattua itseään.
Vierailija kirjoitti:
Olen yli kuusikymppinen mies eikä työpaikallani kukaan ollut uskoa kun kerroin voivani ikäni puolesta jäädä jo eläkkeelle. Tunnen myös muutaman ikäiseni naisen, jotka ovat todella hehkeitä ja vaikuttavat minusta paljon ikäänsä nuoremmilta.
Onneksi tämä palsta on valaissut minua siinä että me emme olekaan nuorekkaita, joten eipä tule nolattua itseään.
Kumma kun en tunne tai tiedä yhtään yli 6-kymppistä nuorekasta. Paitsi omasta ja äitiensä mielestä. Kaikista huomaa että eläke kutsuu jo.
Minä ainakin luulen usein olevani edelleen 20 v vaikkei se kai missään näykään, tosin ei ole varaa ostaa muita kuin h&m vaatteita. 37 v.
Minua luullaan usein nuoremmaksi kuin olen (40v). Luulen, että johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että olen hoikka. Ehkä myös pitkät hiukset, sopiva päivitetty meikki ja vastevaraston säännöllinen uusiminen edesauttavat asiaa.
Mutta eniten mua varmaan nuorentaa se, ettei ole kaksaria eikä löllyviä käsivarsia.
No itsensä näkee peilistä eri kuvakulmasta kuin muut.Kun valo tulee kohtisuoraan naamaan,se häivyttää uurteita.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin/taas tämä sama juttu, että pitäisi käyttäytyä ikänsä mukaisesti tai muuten on nolo. Jo sana nuorekas kertoo, että henkilö ei ole nuori vaan keski-ikäinen tai vanha. Itse en kuvittele näyttäväni nuorelta, ja nykyiset nuorten jutut eivät kiinnosta, mutta kyllä hitossa tykkään edelleen monista samoista jutuista kuin nuorena, enkä aio sitä lopettaa. N 50.
Juuri näin. Ei tarvitse muuttua eri ihmiseksi iän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun en tunne tai tiedä yhtään yli 6-kymppistä nuorekasta. Paitsi omasta ja äitiensä mielestä. Kaikista huomaa että eläke kutsuu jo.
Minä tunnen, aidosti hämmästyin. Siistissä sisätyössä oleva ihminen, joka huolehtii kunnostaan hyvin. Olis vaikeaa esim.metsurin ehkä näyttää samalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä keski-ikäisen pitäisi olla jotenkin nuorekas?
Olen keski-ikäinen ja näytän vanhalta tantalta, mutta saan silti paljon arvostusta, kunnioitusta ja luottamusta niin työssä kuin luottamustehtävissä. Ja se näkyy myös tuloissa.
Se on jotenkin vapauttavaa, kun voin keskittyä täysillä ja intohimolla niihin asioihin, joita pidän tärkeänä ja jonka eteen haluan tehdä töitä. Toisin, jos koko ajan pitäisi ajatella tai nähdä vaivaa, olenko tarpeeksi nuorekas.
Katsoin juuri uutisia Angela Merkelin seuraajasta ja ei hän kovin nuorekkaalta vaikuttanut, tosin en tiedä hänen ikäänsä, mutta naisella tulee olemaan paljon valtaa.
Ei ole kukaan väittänyt että pitäisi olla nuorekas. Täällähän nuorekkuutta paheksutaan. Mutta saa olla.
Moni keski-ikäinen on hyvätuloinen, mutta esim.minä en ole, ja olen vasta aloittelemassa "uraani" töissä. Alanvaihtaja.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan ikäiseni oloinen ja näköinen. Pidän siitä. Nuoruus oli melko, öh, menevää, tällä hetkellä on hyvä olla huomaamaton ja äidillinen 😁. Teinieni aika on nyt keikkua aallonharjalla. Jokainen vuorollaan.
Kukin tavallaan. Minä olen ehkä huomaamaton, mutta en äidillinen, enkä koe olevani vanha, vaan aika nuori vielä keski-iässä.
Olen 42v. Olen kyllä aikuinen ja keski-ikäinen vaikka ryppyjä en ole vielä saanutkaan. Käytökseni myös poikkeaa 20-vuotiaista, olen huomattavasti hillitympi ja rauhallisempi. Elämänkokemusta on kertynyt.
Ulkoisesti olen ihan ikäiseni (53) näköinen. Korvien välistä yritän pitää itseni virkeänä, se on mielestäni tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Itse olen 44 v ja olen mielestäni tätimäinen ja ikäistäni vanhemman näköinen. Olin itse asiassa tyyliltäni täti jo kaksikymppisenä, eli tykkäsin sellaisesta hillitystä klassisesta tyylistä, en ollut persoonanakaan räväkkä, biletys ei kiinnostanut. Olen kai ollut tantta jo syntyessäni :D
No minäkin tykkäsin nuorena keski-ikäisten vaatteista (siihen aikaan neulepaidoista ja suorista housuista). Kaikki valittivat etten pukeudu nuorekkaasti ja niinkuin nuoren kuuluu. Nyt keski-iässä tykkään jo farkuistakin. Olen kuulemma nuoremman oloinen, enkä ole hoikka ja pitkähiuksinen, jota täällä pidetään nuorekkuuden merkkinä.
Nuorekkuus on yliarvostettu, eikä se koske ainoastaan kroppaa tai naamaa, vaan siinä ihannoidaan ikuista nuoruutta ja kuolemattomuutta.
Mutta useimmat 40-50v ymmärtävät elämänrajallisuuden ja eletyn elämän jäljet näkyvät jo pikkuhiljaa kropassa, jos ei peilissä, niin ainakin valokuvissa ja haluaa siinä iässä käyttää jäljellä olevan aikansa itselle tärkeisiin asioihin ja joista saa elämälleen mielihyvää ja iloa.
Ja vaikka kuinka haluausi olla nuorekas ja nuori, elettetyä elämää ei voi pyyhkäistä elämästä ja miksi pitäisi, jos se ei näy kropassa, se näkyy ainakin ihmisen silmissä, käsissä ja äänessä, eikä se miksikään muutu, vaikka pukeutuisi, meikkaisi tai hiukset olisi "nuorekkaasti", jota nuorempi sukupolvi käyttää.
Olen henkiseltä rakenteeltani ja vastuunkantokyvyltäni ollut aikuinen jo tosi nuoresta asti, ja olen aina pitänyt itseäni ikääni vanhempana. Myös työyhteisössä minua on aina pidetty ikääni vanhempana, mutta bilettäessä ja vapaalla kuten esim. lomareissuilla tuntemattomat ovat pitäneet ja nykyisinkin vielä joskus päättelevät minut ikääni nuoremmaksi pelkän ulkonäön perusteella (kun eivät siis muuten tunne minua). Oikeasti näytän täsmälleen ikäiseltäni. Olen 55-vuotias, urheilullinen, normaalipainoinen akateeminen nainen johtoasemassa.
Nuoreksuus on harhaa. Jos vierekkäin on 20v ja 40v joilla on sama ruumiinrakenne, vaatteet, hiukset ja meikki jne. Niin lopputuloksessa nuori huokuu nuorekkuutta ja keski-ikäinen elettyä elämää, vaikka kumpikaan ei edes sanoisi sanaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä jäi vanhuuseläkkeelle nainen, jota en olisi ikinä uskonut niin vanhaksi. Hän pukeutui nuorekkaasti ja oli hoikka. Ei lainkaan tanttamainen. Hän näytti ainakin 10 vuotta ikäistään nuoremmalta. Joillakin on vaan hyvät geenit.
En pidä itseäni nuorekkaana. Täytin 45 v. Ei ole naama eikä keho enää kuin nuorella tytöllä. En välitä hevinusiikista, eikä ole tarvetta todistella muunkaan toiminnan kautta, että olisin nuorekas.
En kyllä mainosta olevani nuorekas enkä kaipaa sitä aikaa, mutta jos multa vielä tässä keski-iässä kysytään vähän väliä paperit, ehkä mussa saattaa tiettyä nuorekkuutta vielä olla.
Vierailija kirjoitti:
Minua luullaan usein nuoremmaksi kuin olen (40v). Luulen, että johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että olen hoikka. Ehkä myös pitkät hiukset, sopiva päivitetty meikki ja vastevaraston säännöllinen uusiminen edesauttavat asiaa.
Mutta eniten mua varmaan nuorentaa se, ettei ole kaksaria eikä löllyviä käsivarsia.
En tiedä, mikä on kaksari, mutta ei 40-vuotiaalla yleensä ole löllyviä
käsivarsia. Se vaiva tulee viidenkympin jälkeen. Olen itse fyssari.
En ole lukenut deitti-ilmoituksia, mutta luulin, että vain miehet korostaa nuorekkuuttaan... ehkä sitten naisetkin.
Itse olen 50 ja pitänyt itseäni aika mummona jo pitkään. Jos ikä on korvien välissä, niin minulla se varmaan on jotain 65 :)