Ärsyttävimpiä tämän hetken "sanontoja":
Koska-sanan käyttö lauseessa, jossa ei ole verbiä: Äitienpäivä on vuoden paras päivä, koska äitienpäiväkortit. Mit* vit*???
Lause, jossa ei ole mitään muuta sanaa kuin "tämä". Tämä. Aaaaaargh.......!!!!!!!
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Koska-sanan käyttö lauseessa, jossa ei ole verbiä: Äitienpäivä on vuoden paras päivä, koska äitienpäiväkortit. Mit* vit*???
Lause, jossa ei ole mitään muuta sanaa kuin "tämä". Tämä. Aaaaaargh.......!!!!!!!
"Tämä" ei kylläkään ole mikään tämän hetken sanonta. Jotkut selvästi vanhat ihmiset viljelee ja ovat viljelleet sitä jo kauan av:llä. Erittäin ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
"Meni(kö) tunteisiin"
Menikö tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan näistä ei ole ärsyttävä. Kiitos osallistumisestasi!
Vierailija kirjoitti:
Tuo "koska" sanan väärä käyttö kans ärsyttää. Luulen että johtuu someajasta ja ihmisten kiireisyydestä, ei tahdota muodostaa normaalia lausetta.
Ei, vaan koska kilpa-auto.
"Valoja päälle" ja teinin käyttämä [joku asia on] "cringe".
Ei tässä ollut kyllä oikeastaan yhtään ärsyttävää, eikä oikeastaan edes tämän hetkenkään sanontaa. Paska ketju.
"Mä oon niiiin lomalla!"
"Parhautta ❤"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lause, jossa ei ole mitään muuta sanaa kuin "tämä". Tämä. Aaaaaargh.......!!!!!!!Kumpikaan näistä ei ole ärsyttävä. Kiitos osallistumisestasi!
Näin
Voimaantua, voimautua, voimauttava, voimaannuttava... siis voimaanvittua oikeesti.
"Viheltää peli poikki" on kestoinhokkini. Siis silloin kun ei puhuta mistään urheilulajista missä tuomarilla on pilli käytössään. Esim: "Mieheni halusi viedä koko päivän kiukutelleet lapset hoploppiin, mutta minä vihelsin pelin heti poikki ja sanoin että tällainen ei todellakaan käy!" Niin raivostuttavaa.
Voimaantuminen on myös aivan kamala termi.
"Et taida olla penaalin terävin kynä."
Ottaa haltuun. Esim. "Menkää ottaa mun some-tilit haltuun!!" Menetän aina muutaman aivosolun, kun kuulen tuon jonkun teinin sanomana Youtube-mainoksessa.
Presidentti jyrähtää, pääministeri tulistuu, finanssivalvoja pöyristyy ...
Näin kirjitietaan aina, kun ao. virkamies ei joko pysty tai osaa tehdä mitään kulloisellekin ongelmalle ...
Ottaa koppi (silloin, kun ei puhuta pesäpallosta)
syvään päähän (kun töissä ei viitsitä perehdyttää tehtäviin, mutta vastuu on silti kannettava)
tahtotila
avata ja sanoittaa (=kertoa, kuvailla)
Huikee