Voiko kipeä 15-vuotias olla yksin yötä kotona?
Ei ole Porvoosta. Olisin lähdössä miesystävän luo noin 170 km päähän viikonlopuksi. 15-vuotias tytär sanoo että pärjää, aamulla oli vielä kuumetta mutta ei enää ei, perusflunssa. Voinko jättää hänet kotiin? Rahaa tietysti on ja voin vastata puhelimeen tarvittaessa. Meillä on käynyt perhetyö ja olen ollut napit vastakkain heidän kanssaan, esim. 12-vuotias ei saisi itse lämmittää itselleen iltaruokaa kun olin töissä vaan se oli heitteillejättö mukamas. Niin siksi kysyn.
Kommentit (52)
En tunne tästä naapureita joiden puoleen tyttö voisi kääntyä, mutta isä asuu 90 km kilometrin päässä ja pääsee hätätapauksessa apuun.
Hotelliin ei ole varaa.
Perhetyö kävi 12-vuotiaan poikani kouluongelmien takia, erityislapsi, eri kuin tämä tyttö. Poika asuu tällä hetkellä perhetukikeskuksessa sijoituksessa ennen kuin tiedetään jatkot, ei liity tapaukseen muuten kuin että jos tyttö puhuu kuraattorille olleensa yksin, saan taas niskaani huono äiti -väitteet.
Oisiko välillä joku Skype puhelu? Aamuin ja illoin? Vois toimia.
Pärjää kyllä ja varmasti on onnessaan kun saa olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Emme saa olla miesystävän kanssa rauhassa meillä, pieni kolmio. Kun tytär ei käy missään että saataisiin hetki olla kahden. Miesystävä asuu yksin niin hänen luonaan helpompi tavata. Tuota just mietin että kyllähän opiskelijatkin pärjää ja asuu yksin jo tässä iässä mutta tuon perhetyön takia pelkään, että meneekö tämäkin nyt sossulan korviin miten olen kauhea laiminlyöjä äiti.
Ai perhetyön mielipide on se tärkein asia? Ihan sama miltä tyttärestäsi tuntuu, kunhan vaan sinulle ei tule ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
En tunne tästä naapureita joiden puoleen tyttö voisi kääntyä, mutta isä asuu 90 km kilometrin päässä ja pääsee hätätapauksessa apuun.
Hotelliin ei ole varaa.
Perhetyö kävi 12-vuotiaan poikani kouluongelmien takia, erityislapsi, eri kuin tämä tyttö. Poika asuu tällä hetkellä perhetukikeskuksessa sijoituksessa ennen kuin tiedetään jatkot, ei liity tapaukseen muuten kuin että jos tyttö puhuu kuraattorille olleensa yksin, saan taas niskaani huono äiti -väitteet.
Vai niin. Ei sitten ollenkaan oo käyny mielessä että jos todellakin olet huono äiti..?
Tyttö siis haluaa itse jäädä ja vannoo, että pärjää. Enhän muuten jättäisi häntä!
Lasten erityisyyttä enkä masennusdg:tä todellakaan ole itse aiheuttanut! Pysyttäisiinkö asiaa kiitos.
Ei helvetti, mieti nyt vähän! Omapa on asiasi mutta juuri näissä arjen päätöksissä ja teoissa punnitaan se mikä on SINULLE tärkeintä ja nämä päätökset kertovat sen myös tyttärellesi.
Masentunut, hieman flunssainen tyttö jonka olo on todennäköisesti aika surkea, jää arvoasteikossasi toiseksi koska mies on sinun mielestäsi kiinnostavampaa seuraa. Oletko koskaan ajatellut, että äitiydessä on monesti hetkiä, jolloin oma mukavuus ja etu jää toissijaiseksi lapsen jälkeen?
Kyllä se pärjää yksin yhden yön. On varmaan jopa iloinen asiasta.
Mistähän nää repi, et se 15v olis masentunu?
Miten flunssa käänty masennukseksi?
Tulin otsikon perusteella sanomaan että hätätilanteessa varmaan joo, jos lapsi ei olisi peloissaan, ja just yöksi siten, että seuraavana aamuna tai viimeistään päivällä olisin takaisin. Mutta juu en tuossa tilanteessa kun lapsi itse pyytää äitiään jäämään, eikä todellakaan kahdeksi vuorokaudeksi.
OMG. Surullista. Mitähän sun lapsista tulee... voi raukkoja.
H..uor a äitini toi meille uuden isukin 2 viikkoa omani hauta jaisista.
muutin kotoa PYSYVÄSTI 16 vuotiaana.
eiköhän se sun v..tun ker sa yhden yön selviä
Vierailija kirjoitti:
Tulin otsikon perusteella sanomaan että hätätilanteessa varmaan joo, jos lapsi ei olisi peloissaan, ja just yöksi siten, että seuraavana aamuna tai viimeistään päivällä olisin takaisin. Mutta juu en tuossa tilanteessa kun lapsi itse pyytää äitiään jäämään, eikä todellakaan kahdeksi vuorokaudeksi.
voi voi mussuu pelottaa voi eiiihhhhh
Vierailija kirjoitti:
En jättäisi 15-vuotiasta yksin kotiin.
Miksi et? Olen ensimmäisen kerran kaksistaan kaverin kanssa ulkomailla 16-vuotiaana. Jotkut ovat kympsempiä kuin toiset.
äitih.uora kirjoitti:
Ap osta iso tekok..yrpä työnnä se syvälle p..illuusi.
Helpottiko?
Sinua ainakin helpotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et? Olen ensimmäisen kerran kaksistaan kaverin kanssa ulkomailla 16-vuotiaana. Jotkut ovat kympsempiä kuin toiset.
Oliko poikakaveri?
Vierailija kirjoitti:
äitih.uora kirjoitti:
Ap osta iso tekok..yrpä työnnä se syvälle p..illuusi.
Helpottiko?
Sinua ainakin helpotti.
Ap haluaa miesystävälleen..miksi?
Tarkoitus olisi kyllä kokeilla sitä perä aukkoakin mutta miten sen teet kun teini on oven takana...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko poikakaveri?
Oli , tyttö oli niin kypsä että poika oli meillä yötä eka kerran kun likka oli 14 vuotias
Lapsen tarpeet aina omien tarpeiden edelle!!! Aina! Miten ap voisit nauttia miehesi seurassa kaikessa rauhassa tietäen että masentunut lapsesi on yksin kipeänä kotona? Etkö yhtään tunne pistoa sydämessäsi? Ja missä se 12-v sitten on?