Autoilija --mikset osaa väistämissääntöjä? Kukaan ei halua sääli/mielivaltaista liikennekulttuuria
Mikset osaa ajaa risteyksissä?
Ensin koitat ajaa jalankulkijan päälle suojatiellä ja sitten ei onnistu ajaminen kun pyöräilijä odottaa kevyenliikenteenväylän ja ajoradan risteyksessä.
Koulun penkille takas!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan autoilija ei näköjään osaa vastata.
Autokoulu pitäisi käydä 5 vuoden välein näköjään.
Mitä se auttaa, kun ei siellä autokoulussa opeteta kaikkia mahdollisia liikennetilanteita. Huomasin ainakin itse, että autokoulun jälkeen tuli aika monia wtf-tilanteita.
Niin, siellähän ei opeteta mm. pyöräilyä koskevaa lainsäädäntöä. Siksi sitä ei osaa mm. helsinkiläinen poliisimieskään.
Poliisit eivät enää itse pyöräile, tarvittaisiin pakollisia pyöräpoliiseja Suomeen napapiirin eteläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se auttaa, kun ei siellä autokoulussa opeteta kaikkia mahdollisia liikennetilanteita. Huomasin ainakin itse, että autokoulun jälkeen tuli aika monia wtf-tilanteita.
Voitko kertoa esimerkin?
Ööö....siis suojatien eteen pysähtynyt pyöräilijä on silloin jalankulkija jota autoilijan kuuluu väistää.
Vierailija kirjoitti:
Ööö....siis suojatien eteen pysähtynyt pyöräilijä on silloin jalankulkija jota autoilijan kuuluu väistää.
Tulkinnan mukaan; jos jalat ovat eri puolilla pyörän runkoa on hän ajoneuvon kuljettaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa esimerkin?
Ainakin teiden eri "arvoasteet" jäi hämäräksi ja että pitääkö sitä oikealta tulevaa nyt väistää jollain pikkukadulla, joka tulee P-merkityltä alueelta mutta samalla siellä on myös yksisuuntaisen merkki. Ei siellä autokoulussa juuri tehty muuta kuin ajeltiin maanteitä ja ihan säälittävän vähän kaupunki yms. ajelua missä niitä sääntöjä juuri pitäisi osata. Helppoa rahantekoa autokoululle.
Mutta suojatien yli talutetaan. Eri asia on pyörätien jatke.
Mistä sen pyörätien jatkeen näkee jos on pimeää, sateista, lunta? Kaikilla liikkuvilla voisi olla myös sitä itsesuojeluvaistoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa esimerkin?
Ainakin teiden eri "arvoasteet" jäi hämäräksi ja että pitääkö sitä oikealta tulevaa nyt väistää jollain pikkukadulla, joka tulee P-merkityltä alueelta mutta samalla siellä on myös yksisuuntaisen merkki. Ei siellä autokoulussa juuri tehty muuta kuin ajeltiin maanteitä ja ihan säälittävän vähän kaupunki yms. ajelua missä niitä sääntöjä juuri pitäisi osata. Helppoa rahantekoa autokoululle.
Ehkäpä liikennetunarilta pitäisikin kysyä, että missä kävi autokoulun ja autokoulu pitäisi laittaa osittaiseen vastuuseen vajaasta opetuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta suojatien yli talutetaan. Eri asia on pyörätien jatke.
Ei taluteta. Suojatie on osa ajorataa. Ajoradalla saa ajaa ajoneuvolla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen pyörätien jatkeen näkee jos on pimeää, sateista, lunta? Kaikilla liikkuvilla voisi olla myös sitä itsesuojeluvaistoa!
Pyörätien jatkee erottaa ”pyörätie”- liikennemerkistä, numerot 422-425. Niin kiitettähän ei liikenteessä ole että ei olisi aikaa havainnoida liikenneympäristöä.
Niin, siellähän ei opeteta mm. pyöräilyä koskevaa lainsäädäntöä. Siksi sitä ei osaa mm. helsinkiläinen poliisimieskään.