Kyllä sitä vielä reilu 25 vuotta sitten olisi ihmetelty, että itsestä otetaan kuvia
Sille olisi kyllä niin naurettu, että joku ottaa itsestään valokuvia. Muistatteko?
Kommentit (24)
Ei kyllä naurettu. Minä kuvasin selfieitä palkkikameralla laakafilmille. Rakensin valaistuksen, puvustin itseni, mittasin valotuksen ja välillä käytin myös vinosti kulkevaa syväepäterävyyttä. Kuvattuani kehitin värilaakafilmin ja vedostin kuvan.
Olet oikeasti. Minua naurattaa vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä naurettu. Minä kuvasin selfieitä palkkikameralla laakafilmille. Rakensin valaistuksen, puvustin itseni, mittasin valotuksen ja välillä käytin myös vinosti kulkevaa syväepäterävyyttä. Kuvattuani kehitin värilaakafilmin ja vedostin kuvan.
Käytin vielä parodiaa tarinan kerronnan keinona, suunnittelin selfieistäni viiden kuvan sarjoja.
Noh ensimmäinen selfie on otettu jo 1839, ei sinänsä uusi asia.
Ensimmäinen selfie on vuodelta 1839.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin nauratti, kun latasin parodia-selfieitäni deittinetin peukuta kuvaa osioon. Sain jotain -2 tähteä, palvelussa oli kuitenkin satoja ellei tuhansia käyttäjiä. Saman kuvan olisin voinut ripustaa mihin tahansa nykytaiteen museoon.
Ja sitä että vaikka kuva on ruma tai ihan tavallinen, jengi kommentoi
"Ihana Marika, olet upea😍😘❤❤❤💓💓"
Naurettavaa jenkkipelleilyä.
Kyllä mua niin taidemuseoissa nolottaa ja vähän naurattaakin, kun kattoo niitä selfietä mitä taidemaalarit on itsestään maalanneet. Niinku joku Van Gogh... mitä se on oikein miettinyt?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin nauratti, kun latasin parodia-selfieitäni deittinetin peukuta kuvaa osioon. Sain jotain -2 tähteä, palvelussa oli kuitenkin satoja ellei tuhansia käyttäjiä. Saman kuvan olisin voinut ripustaa mihin tahansa nykytaiteen museoon.
Kyseessä oli Impi-sarja. Pitkään kuvan lataamisen jälkeen sain kuiskuttelua ja pitkiä katseita kaupan kassalla ja baarijonossa:” Tuo on se, on se se.”
Joo, ei silloin kyllä otettu omasta naamasta päivittäin kymmeniä kuvia, saati omasta perseestä! Ja että olisi vielä postitettu nämä kymmenet naama-ja persekuvat
50 - 10 000000 lähimmälle tuttavalle kuten nykyään : D :D
Hoitoon olisi joutunut.
Itsestä on otettu kuvia siitä lähtien kun kamera on keksitty. Sitä ennen piti teettää taidemaalarilla kuva itsestään. Museot on täynnä kuvia ihmisten naamoista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua niin taidemuseoissa nolottaa ja vähän naurattaakin, kun kattoo niitä selfietä mitä taidemaalarit on itsestään maalanneet. Niinku joku Van Gogh... mitä se on oikein miettinyt?!?
Sitä ei voi kukaan muu tietää paitsi Van Gogh. Nyttemmin hänen teoksensa ovat yli sata miljoonaa euroa, joten perillisille hyvä juttu.
25 vuotta eteenpäin niin nauretaan selfieille ja myös sille, että housut pitää olla rikkinäiset torkkupeittoja pidetään kaulassa.
Mitä sitten? Ajat ja tavat muuttuu. Ainahan ihmiset ovat kuvanneet ja ikuistaneet myös itseään käytettävissä olevin tekniikoin. Esim. Kallio-ja luolamaalaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoihin aikoihin tein deitti-ilmotuksen, jossa käytin myös kyseistä kuvaa. Sain nolla vastausta. Myöhemmi aloin seurustella arabimiehen kanssa, joka kuvan nähtyään sanoi, että ”olisinpa tuntenut sinut tuolloin, olet niin kaunis ja tyyni kuvassa.” Hän tajusi kuvan sisällön: vaikka olin tehnyt kuvan parodiana, siinä oli kuitenkin totuus minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei voi kukaan muu tietää paitsi Van Gogh. Nyttemmin hänen teoksensa ovat yli sata miljoonaa euroa, joten perillisille hyvä juttu.
Sarkasmi on vaikea laji...
Ai, mun mummo otti itsestään "selfien" Kiinan muurilla v.1978. Vaarista löytyy selfie Australiasta v.1960. Ovatpas naurettavaa väkeä, oikein itseään kuvattu kun lähetty reissuun 😄😎
Vierailija kirjoitti:
Ai, mun mummo otti itsestään "selfien" Kiinan muurilla v.1978. Vaarista löytyy selfie Australiasta v.1960. Ovatpas naurettavaa väkeä, oikein itseään kuvattu kun lähetty reissuun 😄😎
Mutta ottiko kymmeniä selfieitä myös hotellin aulassa, vessassa, lentokentällä, lentokoneen vessassa, kotiportailla? Entä montako kuvaa otti takapuolestaan em paikoissa ja keille kaikille esitteli nämä takapuolikuvat?
En ole koskaan kuvannut itseäni. Minun mielestäni vain pellet tekevät niin.
Minua kyllä häiritsi Linnan juhlissa se, että ihmisillä oli kännykät esillä. Hieman naurettavaakin.