Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverilla ei ole hommia

Vierailija
07.12.2018 |

Nyt on alkanut pikkuhiljaa ärsyttää. Emme siis tee samoja töitä vaan hän on tiimimme assari ja minä olen asiantuntijahommissa. Tiimimme on kuitenkin todella pieni ja tällä hetkellä olemme kaksin tässä toimipisteessä eli paljonkin tekemisissä, käymme usein lounaalla yhdessä jne.

Itselläni alkoi eräs projekti 2 kk sitten ja sen jälkeen olen ollut suhteellisen täystyöllistetty, käytännössä ylityöllistetty... usein en ehdi syödä kuin leivän työpöydän ääressä enkä lähteä edes kunnolla lounaalle. Toisinaan on sen verran löysempää että voin lähteä kaupungille syömään.

No se mikä ärsyttää on työkaverini asenne... töitä on hänellä ehkä n.2-4 tunniksi päivässä. Muuten juoruaa puhelimesssa tai lähtee shoppailemaan tms. Olen yrittänyt hienovaraisesti pyytää apua kun olisi voinut tehdä yhden skannaushomman helposti mutta ei. Hänelle tuntuu olevan ammattiylpeys se ettei auta ketään, edes minua vaikka tosiaan näkee että kädet on täynnä työtä.

Asenne on tosiaan se ettei auta ketään, ei kuulu mulle jne. ja nyt se on tosissaan ruvennut sieppaamaan kun kuulen kaikki juorupuhelut ( joita päivässä on useita ) ja jos menen huoneeseen siellä pelataan vain farmvilleä tms.

Viime viikolla avauduin jo esimiehelleni jota näen suhteellisen harvoin kun tuli puhetta työkuormasta... tietää että itse venytän päivää ja jatkan usein kotona hommia. Totesin siinä sitten että alkaa pikkuhiljaa kiukuttaa kun tällä yhdellä on luppoaikaa vaikka kuinka ja itse en ehdi kunnolla käydä lounaalla. Pomo siinä sitten kertoi että tältä kys.henkilöltä on viety työtehtäviä aikanaan pois ( itse olen ollut työpaikassa vasta reilun vuoden joten en tiennyt asiaa ) kun ei hänellä ole asiakaspalvelukykyä, on haistatellut ihmisiä jne. Siinä sitten pomolle aidosti ihmettelin että miten näin voi jatkua ja kun toisilla on töitä liikaa eikö ns.rutiinijuttuja voisi antaa assarille hoidettavaksi. Pomon mielestä ei oikein voi kun tämä henkilö ei tule oikein kenenkään kanssa toimeen...

Ihan oikeasti, miten tällaisia ihmisiä voi olla edelleen töissä... tai tiedän toki että voi ja on mutta onhan tämä nyt ihan per***stä. Paras kommentti assarilta joskus on ollut kun on kysynyt multa työtilanteesta ja olen sanonut vaan jotain että ei tunnu hommat tekemällä loppuvan, niin vastaus on ollut että teet vaan homman kerrallaan. Yeah, no shit.

No tänään on ansaittu vapaapäivä 😊 halusin vaan tulla av:lle purkamaan tuntoja heti aamusta. Pelkään että jossain vaiheessa räjähdän kun seuraan vierestä tuota töistä kieltäytymistä ja hommien vähyyttä. No, pomolle asiasta on sanottu, täytyy katsoa tapahtuuko asialle mitään...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatyöpaikka..?

Vierailija
2/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojatyöpaikka..?

No onhan tuo 😟 ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toisaalta, pystyykö hän sun hommia keventämäänkään? Sua vaan ketuttaa, että joku pääsee helpommalla. Sen ymmärrän. Mutta hänen löysäilynsä tuskin sulta pois on?

Meillä assistentilta ei todella saa pyytää apua. Jokainen tekee omat assarihommansa. Assari vaan huolehtii, että pomo saa hommansa hoidettua. Uskomatonta, että nykyaikana esimiehellä, jolla on kaksi alaista pitää olla oma assari. Muuten ei muistaisi lukea meilejään tai osaisi lähteä palavereihin ajoissa. Aamupalaverista on aina 15 min myöhässä, koska assari ei ole kotona patistamassa lähtöön. Tiedotteiden julkaisujärjestelmää ei "uskalla" käyttää yksin. Assari vieressä kertoo, että paina tosta ja sitten tosta. Ei vaan opi. Ylin johto luulee pomoa aikaansaavaksi kun ei tajua, että yhden hommat hoitaakin kaksi.

Vierailija
4/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toisaalta, pystyykö hän sun hommia keventämäänkään? Sua vaan ketuttaa, että joku pääsee helpommalla. Sen ymmärrän. Mutta hänen löysäilynsä tuskin sulta pois on?

Meillä assistentilta ei todella saa pyytää apua. Jokainen tekee omat assarihommansa. Assari vaan huolehtii, että pomo saa hommansa hoidettua. Uskomatonta, että nykyaikana esimiehellä, jolla on kaksi alaista pitää olla oma assari. Muuten ei muistaisi lukea meilejään tai osaisi lähteä palavereihin ajoissa. Aamupalaverista on aina 15 min myöhässä, koska assari ei ole kotona patistamassa lähtöön. Tiedotteiden julkaisujärjestelmää ei "uskalla" käyttää yksin. Assari vieressä kertoo, että paina tosta ja sitten tosta. Ei vaan opi. Ylin johto luulee pomoa aikaansaavaksi kun ei tajua, että yhden hommat hoitaakin kaksi.

Totta, ei hän pystyisi keventämään työtaakkaani oikeastaan mitenkään. Suurin ärsytyksen aihe on asenne... töiden kuorma jakaantuu aina epätasaisesti sille kai ei voi mitään. Mutta jos asenne on kaikkeen EI ja kaikkeen suhtautudutaan negatiivisesti. Kun aikaa olisi kehittää juttuja ja tehdä paremmin ( kun koko ajan marmattaa siitä miten huonosti asioita tehdään ja hoidetaan ) niin saisi, tai edes yrittäisi saada, jotakin aikaiseksi. Ap

Vierailija
5/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono henki ja negatiivinen asennehan sullakin on. Etkä lähde kehittämään omaa toimintaasi, muiden tekemisiä vain. Ai niin, ero on tietysti siinä, että sinä olet oikeassa ja se työkaveri väärässä. Paitsi että sen näkökannalta lienee just toisinpäin...

Työelämässäselviämisempatian tärkein puoli on tajuta, että muut näkevät samat asiat toisin.

Vierailija
6/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huono henki ja negatiivinen asennehan sullakin on. Etkä lähde kehittämään omaa toimintaasi, muiden tekemisiä vain. Ai niin, ero on tietysti siinä, että sinä olet oikeassa ja se työkaveri väärässä. Paitsi että sen näkökannalta lienee just toisinpäin...

Työelämässäselviämisempatian tärkein puoli on tajuta, että muut näkevät samat asiat toisin.

Totta, en itsekään näe asioita aina positiivisessa valossa ja varmasti omassa tekemisessä ja asenteessa olisi parantamista, en sillä. Mutta kyllä se työkaverin perusnegatiivinen "entee, eikuulumulle" -asenne alkaa siepata kun työkuorma on vielä niin minimalistinen. Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa yrittäisin vaikka keksiä jotain tekemistä enkä vain kiukuttelisi muille.

Vierailija
7/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko valtiolla töissä? Minä olen, ja meillä on muutamakin tuollainen ihminen töissä. Heillä ei ole käytännössä mitään töitä, he viettävät kaiket päivät surffaten netissä, juoruillen ja valittaen töiden vähyyttä. Kun heille tarjotaan tehtäviä, he kieltäytyvät niistä milloin minkäkin syyn nojalla. Milloin ei viitsitä opetella uutta hommaa ja milloin hommassa ei nähdä mitään järkeä. En ihan ymmärrä, miten he voivat kieltäytyä töistä, ja eikö töistä kieltäytyminen ole jo irtisanomisperuste. En tiedä ihan varmaksi, mutta näin meillä toiset porskuttavat. Itselläni tulisi aika todella pitkäksi, jos joka päivä raahautuisin töihin tekemään ei mitään.

Vierailija
8/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Eiköhän sen assarin palkkakin ole murto-osa sinun asiantuntijapalkastasi. Eli sikäli on oikein, että tekee vähemmän hommia kuin sinä.

2) Työtaakkasi pienentäminen on esimiehesi, ei assarin ongelma.

3)Ihmettelen kyllä, missä työpaikassa voi lähteä shoppailemaan kesken päivän.

Vierailija
9/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä toisten kanssa riidellä vaan pomo on aina se jolla ne rahat on.

Eli aina se jolla on rahat on se joka haluaa lisää rahaa. Siinä on se juoni.

Vierailija
10/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko valtiolla töissä? Minä olen, ja meillä on muutamakin tuollainen ihminen töissä. Heillä ei ole käytännössä mitään töitä, he viettävät kaiket päivät surffaten netissä, juoruillen ja valittaen töiden vähyyttä. Kun heille tarjotaan tehtäviä, he kieltäytyvät niistä milloin minkäkin syyn nojalla. Milloin ei viitsitä opetella uutta hommaa ja milloin hommassa ei nähdä mitään järkeä. En ihan ymmärrä, miten he voivat kieltäytyä töistä, ja eikö töistä kieltäytyminen ole jo irtisanomisperuste. En tiedä ihan varmaksi, mutta näin meillä toiset porskuttavat. Itselläni tulisi aika todella pitkäksi, jos joka päivä raahautuisin töihin tekemään ei mitään.

En mutta läheltä liippaa... siis julkishallintoa. Tekee omat muutamat hommansa kyllä mutta mitään "ylimääräistä" ei halua tehdä ja työtehtäviä on tosiaan viety pois kun ei osaa palvella. Eihän tuollaista menoa yksityisellä katseltaisi 🙄 Ap

Vierailija
11/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mutta läheltä liippaa... siis julkishallintoa. Tekee omat muutamat hommansa kyllä mutta mitään "ylimääräistä" ei halua tehdä ja työtehtäviä on tosiaan viety pois kun ei osaa palvella. Eihän tuollaista menoa yksityisellä katseltaisi 🙄 Ap

Voin kertoa, että on katseltu ja katsellaan edelleenkin. Ainakin pankkipuolella. Ainoa ero taitaa olla, että täällä lusmuilevien shoppailijoiden palkat ovat luultavasti isommat. (Kaikki yksityiset firmat eivät ole vanhanaikaisia tehtaita, joissa seistään metallisorvin ääressä ja tehdään fyysisiä esineitä.)

Vierailija
12/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Eiköhän sen assarin palkkakin ole murto-osa sinun asiantuntijapalkastasi. Eli sikäli on oikein, että tekee vähemmän hommia kuin sinä.

1) no ei nyt murto-osaa, toki vähemmän. Ja ei se kai nyt sitä tarkoita että työmäärä voi silti olla n. 20-30% viikottaisesta työajasta?! Takuulla on assareita maa pullollaan joilla on kädet täynnä työtä

2) totta. En silti valittanut työmäärästäni missään vaan assarin työmäärän olemattomuudesta ja asenteesta. on ihan ok tehdä joskus pidempää päivää, ja esimieheni tietää työkuormani...

3) no meillä voi... esimies on eri työpisteellä eikä ketään muita kiinnosta missä kukin liikkuu...ja mikäs on lähtiessä vaikka 1,5 tunnin "lounaalle" jos ei työt paina...

Vierailija
13/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa, missä ei ole yksin asiakaspalvelussa tai teollisuuden linjastossa ja missä silti on kellokortti. Leimaat itsesi ulos, leimaat takaisin, eikä työnantajaa kiinnosta ollenkaan, missä leimausten välillä olit.

Vierailija
14/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin jo muut tiimiläiset tuollaisesta lavertelisi esimiehelle. Jos pitäisi aina ylipitkiä taukoja tai tekisi omiaan työajalla.

Vierailija
15/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa, missä ei ole yksin asiakaspalvelussa tai teollisuuden linjastossa ja missä silti on kellokortti. Leimaat itsesi ulos, leimaat takaisin, eikä työnantajaa kiinnosta ollenkaan, missä leimausten välillä olit.

Itse olen it-alalla ja täältä ainakiin voi lähteä edes "leimaamatta" mitenkään, mitään kellokortteja ei ole. Ketään ei kiinnosta koneen äärellä käytetty aika vaan se että projektit tulevat valmiiksi ajoissa. Jos on projekteissa hiljaista aikaa, voi ihan rauhassa käydä shoppailemassa, kuntosalilla, kampaajalla tms siitä vaan kesken työpäivän, kysymättä keneltäkään tai kirjaamatta sitä mihinkään. Sitten toki taas kun on kiireaika painetaan (ilmaista) ylityötä yömyöhään.

Vierailija
16/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan täysin kohtia 1 ja 2. Ja kohta 3, ei ole työkaverin duuni ihmetellä mitä kollega tekee työaikana. Se on esimiehen asia.

Ap - pitkä selityksesi tilanteesta kuvaa hieman ehkä työtyyliäsi. Keskity olennaiseen omassa työssä ja työpaikassasi, niin saat jotain aikaan.

Vierailija
17/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin jo muut tiimiläiset tuollaisesta lavertelisi esimiehelle. Jos pitäisi aina ylipitkiä taukoja tai tekisi omiaan työajalla.

Meillä esimies kehottaisi tuollaista lavertelijaa keskittymään omiin asioihinsa. Täällä kun tärkeintä on että työt valmistuu aikataulussa, ja muuten saa sitten tehdä mitä huvittaa. Esim. itse olen huomattavan nopea, ja mulla jää yli puolet työajasta usein "vetelöintiin". Se on kaikille ihan ok. En kuitenkaan voisi tehdä mitään muita hommia ylijääneellä ajalla, koska asiakasta laskutetaan siitä koko ajasta kumminkin millä projekti on myyty, eikä ole mahdollista laskuttaa samoja tunteja monelta eri asiakkaalta.

Vierailija
18/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin kellokortti mutta ei sitä käytetä päivisin. Vain kun tullaan sisään aamulla ja lähdetään ulos iltapäivällä. se mitä tekee työpäivän aikana perustuu rehellisyyteen ja toki assarin hommat tulee tehtyä kun ei niitä hommia koko päiväksi ole... sinänsä siis ok, mutta onko moraalisesti kauhean oikein. T. Ap

Vierailija
19/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa olla pullat ja jauhot sekaisin, jos ei saa assarille annettua töitä, auttaminenhan on hänen työnsä. Siis jos hän on sinun assari, niin laitat töihin.

Vierailija
20/33 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että assarin pitäisi pienellä palkalla tehdä vielä sinunkin työsi. Mitä itse ajattelit silloin tehdä, pelata Farmvilleä? Autatko myös assaria pyytämättä silloin kun hänellä on kiire?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän