Jos kerran Elina Gustafssonin mukaan pitåisi olla oma itsensä, miksi hän ei sitten tullut ihan T-paidasssa ja verkkareissa?
Vai pitäisikö sittenkin kunnioittaa ja noudattaa kutsujan toivetta omien toiveiden sijaan?
Kommentit (17)
Homous tikunnokassa Linnan ovista sisään, oli melkoisen mauton teko. Toisilla ei vaan ole hoksnokkaa.
Totta kai saa olla oma itsensä, mutta juhliin pukeudutaan juhlavasti. Esim. Silvia Modig on aina ihan juhlavasti pukeutunut vaikkei käytäkään iltapukuja.
"Etiketit on ahtaita ja huonoja" = MINULLA on OIKEUS laittaa perinteet ja traditiot vessanpöntöstä alas, koska mä voin ja kuulun vähemmistöön.
Gustafssonin asu nyt oli vain ihan tahallista provosointi.
Joillain ei ole mitään eroa juhla- ja arkipukeutumisen välillä.
No eikö hän pukeutunutkin? Siltä tuo ainakin ensisilmäyksellä näytti. Erittäin surkeaa käytöstä. "Etiketit ovat huonoja." Jaaha. Ehkä pari iskua liikaa päähän?
Etukäteen odotin juuri hänen asuaan. Haastattelun perusteella kuvittelin, että nyt nähdään juhlatyylin uudistamista ja sukupuolineutraalia tyyliä. No eipä nähty juhla- eikä muutakaan tyyliä. Harmi.
Mun mielestä olisi voinut näyttää, että voi pukeutua oman tyylinsä mukaisesti kuitenkin juhlia kunnioittaen. Näytti hölmöltä, kun hänen puolisollaan oli mekko viimeisen päälle ja hän itse lompsi lenkkareissa. :/
Sukupuoli ja suuntautuminen nykyään aina korostetusti edellä jopa juhlapukeutumisessa , etiketistä viis.
Vuosi 2018.
Vierailija kirjoitti:
Gustafsson perusteli hyvin asunsa ja nostan peukkuja hänelle. Olisiko hänen pitänyt tulla frakissa vai iltapuvussa?
Iltapuvussa, sillä se on naisten asu. Frakki kuuluu vain miehille.
Ja näin me tehdään linnanjuhlista shangri-la kuten paleface lenkkareissaan myös aikoinaan....
Pukukoodia on kohteliasta ja fiksua ennen kaikkea kunnioittaa arvokkaissa juhlissa. Tai sitten lompsii lenkkareissaan pururadalla.
Sukupuolineutraali pukeutuminen ei kyllä tarkoita sitä, että tullaan arkisessa asussa. Odotin jotain tyylikästä ja uutta, mutta pöh! Missä oli juhlavuus???
Oli siellä kyllä muitakin joilta oli unohtunut että kyseessä oli juhlat, ei mikään kauppareissu.
Mauton ja kutsujaa kunnioittamaton asu. Älli ei riittänyt, liekö nyrkkeily syytä lopettaa, ettei mene loputkin purut tuulen mukana..
Mitä sukupuolineutraalia siinä asussa oli, sehän oli vain pelkkä mauttomasti tuunattu miesten puku. Ei kai Gustafsson ole sitä mieltä että maskuliinisuus olisi jotenkin neutraalia mutta feminiinisyys ei?
Tyypillistä vähemmistöjen käytöstä nykyään. Pitää raivokkaasti ja hyökkäävästi alleviivata omaa erilaisuuttaan.
Ollaanpa täällä käärmeissään Gustafssonin puvusta, niin kuin se kellekään kuuluisi. Jos ihminen ei ole 4-vuotiaasta lähtien halunnut pukea hametta päälleen, eikä myöskään halua laittaa miesten pukua, miksi ei pukeutuisi omannäköiseensä housuasuun. Joka on valmistettu nokkosista ja josta hän on ilmiselvästi ylpeä. Tyylikkäämmältä se näytti kuin mauton kitschiklitteri.
Gustafsson perusteli hyvin asunsa ja nostan peukkuja hänelle. Olisiko hänen pitänyt tulla frakissa vai iltapuvussa?