Linnan juhlista inspiroituneena: MIKSI laitatte hääkutsuun pukukoodin?
Käännyttäisittekö sitten ovelta sen, joka on pukeutunut väärin Teidän Hienoa Juhlaanne varten? Miksi ylipäänsä kiinnostaa, millaisissa vaatteissa läheisenne tulevat juhlistamaan avioitumistanne?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi, kun en halua juhlissani näkyvän lenkkareita, leggareita, pieruverkkareita yms. kamaluuksia.
Tosin suomalaiset eivät vain osaa pukeutua tyylikkäästi. Ja usein menee överiksi.
Miksi et halua? Mitä väliä sillä oikeasti on, mitä jollain muulla on päällä? Luulisi että riittää että on omaan asuunsa tyytyväinen.
ApJuhlapukeutumisen idea on kunnioittaa juhlaa sen arvoisella pukeutumisella. Arvokas, tyylikäs pukeutuminen on keskeinen osa juhlan tunnelman muodostumista.
Farkut eivät ole juhla-asu.
Ajat muuttuvat ja niin muuttuu juhlapukeutuminenkin. Ihmeellistä kontrolloinnin tarvetta. Minulle on ainakin ihan yksi ja sama että miten vieraat häihini pukeutuvat.
Ap
Tätä et usko itsekkään
Uskon. Minulla ei ole tarvetta kontrolloida toisten ulkomuotoa, mutta kiinnostaa miksi niin monilla tuntuu olevan... Huonoja perusteluja tullut.
Ap
Miten se on kontrollointia, jos annetaan pukukoodi? Koodin sisällä on aika laaja liikkumavara. Olisi hullua, jos ei kerrottaisi juhlien tyyliä. En mielestäni ole edes snobi, vaan käytännöllinen.
No ei nuo farkut nyt itseäni haittaisi, jos olisi yhdistetty juhlavaan yläosaan ja siistit kengät.
Enemmän hirvittää tämä etenkin nuoremmilla yleistynyt mauton "juhlapukeutuminen". Eli siis tissit tyrkyllä ja niin lyhyt mekko, että takapuoli juuri peittyy. Aika törkeää minusta sellaisessa tulla johonkin häihin tai ristiäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi, kun en halua juhlissani näkyvän lenkkareita, leggareita, pieruverkkareita yms. kamaluuksia.
Tosin suomalaiset eivät vain osaa pukeutua tyylikkäästi. Ja usein menee överiksi.
Miksi et halua? Mitä väliä sillä oikeasti on, mitä jollain muulla on päällä? Luulisi että riittää että on omaan asuunsa tyytyväinen.
ApJuhlapukeutumisen idea on kunnioittaa juhlaa sen arvoisella pukeutumisella. Arvokas, tyylikäs pukeutuminen on keskeinen osa juhlan tunnelman muodostumista.
Farkut eivät ole juhla-asu.
Ajat muuttuvat ja niin muuttuu juhlapukeutuminenkin. Ihmeellistä kontrolloinnin tarvetta. Minulle on ainakin ihan yksi ja sama että miten vieraat häihini pukeutuvat.
Ap
Tätä et usko itsekkään
Uskon. Minulla ei ole tarvetta kontrolloida toisten ulkomuotoa, mutta kiinnostaa miksi niin monilla tuntuu olevan... Huonoja perusteluja tullut.
Ap
Miten se on kontrollointia, jos annetaan pukukoodi? Koodin sisällä on aika laaja liikkumavara. Olisi hullua, jos ei kerrottaisi juhlien tyyliä. En mielestäni ole edes snobi, vaan käytännöllinen.
No, kyllähän koodina esimerkiksi tumma puku rajoittaa miesten pukeutumista todella paljon. Siinä on vaihtoehtona silloin, hmmm, tumma puku. Toki niitä on erilaisia, mutta kuinkahan monella miehellä on liuta erilaisia tummia pukuja tai varaa tai halua hankkia uutta jokaisia kissanristiäisiä varten vain siksi, että joku kontrollifriikki on päättänyt että kyllä se tumma puku pitää olla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on wt. Menee varmaan naimisiin pukeutuneena Tuksuksi.
Menen naimisiin luultavasti melko simppelissä valkoisessa täyspitkässä mekossa, koska pidän sellaisista. Vieraat sitten pukevat päälleen mitä haluavat, samoin sulhanen saa ihan itse päättää häätyylinsä.
Ap
Varmaan sinut tuntevat selviävät tuosta. Itselleni se olisi vaikeaa. Jollain kimaltelevat legginsit, toisella farkut ja minulla täyspitkä juhlapuku, äidilläni jakkupuku hatun kanssa. Itse en tykkäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen naimisiin luultavasti melko simppelissä valkoisessa täyspitkässä mekossa, koska pidän sellaisista. Vieraat sitten pukevat päälleen mitä haluavat, samoin sulhanen saa ihan itse päättää häätyylinsä.
Ap
Eli sulle on ihan ok, että miehillä on päässä Karjala-lippis, likainen t-paita, avonainen huppari kannabis-kuviolla, rikkinäiset verkkarit ja kuraiset lenkkarit? Naiset varmaan voi tulla vaikka bikineissään tai jätesäkki päällä?
Ei tule yhtään sellainen olo, että eivät arvosta juhlaasi sen vertaa, että tulisivat siisteissä vaatteissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Varmaan sinut tuntevat selviävät tuosta. Itselleni se olisi vaikeaa. Jollain kimaltelevat legginsit, toisella farkut ja minulla täyspitkä juhlapuku, äidilläni jakkupuku hatun kanssa. Itse en tykkäisi.
Luulen että suurimmalla osalla suomalaisita ihmisistä on kuitenkin se tietty käsitys, millaisia hääjuhlat yleensä ovat ja ihan riippumatta mistään koodista, ainahan niissä on ihmisillä suurin piirtein ne samat: miehillä puvun takki, naisilla joku juhlakolttu. Ja sitten jos joku välttämättä haluaa tulla päiväsaikaan alkaviin juhliin legginseissä tai iltapuvussa niin siitä vaan sitten. Jos ihan kauheasti ahdistaa toisten vaatteet tai se että itse jotenkin erottuu laumasta liikaa, niin ei ole oikeastaan minun päänvaivani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli sulle on ihan ok, että miehillä on päässä Karjala-lippis, likainen t-paita, avonainen huppari kannabis-kuviolla, rikkinäiset verkkarit ja kuraiset lenkkarit? Naiset varmaan voi tulla vaikka bikineissään tai jätesäkki päällä?
Ei tule yhtään sellainen olo, että eivät arvosta juhlaasi sen vertaa, että tulisivat siisteissä vaatteissa?
En usko, että pukukoodin määrittelemättä jättäminen aiheuttaisi tuollaista vastareaktiota, häihin kuitenkin on tarkoitus kutsua läheiset ihmiset viettämään iloista juhlaa. Mutta siitä vaan sitten jos tuntee olonsa hyväksi sellaisissa vaatteissa. Hullu anoppini saattaisikin kyllä yrittää räväyttä jollain, mutta häntä tuskin estelisi minkään maailman kooditkaan. Ei ole kyllä kutsulistallakaan.
Ap
Ap