Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jo alle 10-vuotiaat juovat pävivittäin energiajuomia. Vaikutukset näkyvät kouluissa...

Vierailija
06.12.2018 |

Tässä esimerkki videosta jossa todella nuori poika juo energiajuomaa ja kirjaimellisesti sekoaa

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luokanopettaja ja olen huomannut, että perheet joissa annetaan juoda energiajuomia ovat yleensä wt ja hyvätuloisen perheen lapset eivät juo energiajuomia. Energiajuomat ALENTAVAT älykkyysosamäärää ja tästähän on kymmeniä tutkimuksiakin tehty.

Vierailija
2/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa olen töissä ja näitä energiajuomia yrittää ostaa todella usein alaikäiset. Ainakun kun ostaja näyttää alle 18vuotiaalta kysyn henkkarit jos ei ole näyttää, jää juoma ostamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu energiajuoma tuhoaa aivot sekä maksan!

Vierailija
4/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan lapseni juoda energiajuomia, koska kuitenkin he joisivat salaa niitä. Kaikki kaverinsa juovat energiajuomia noin kerran viikossa ja lapseni on siis 11. Suosikkijuomat ovat redbull, megaforce ja rodeo. Annan hänelle välillä pari euroa enemnän rahaa niin tuo minullekkin muutaman megaforcen niin juodaan yhdessä niitä.

Vierailija
5/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luokanopettaja ja olen huomannut, että perheet joissa annetaan juoda energiajuomia ovat yleensä wt ja hyvätuloisen perheen lapset eivät juo energiajuomia. Energiajuomat ALENTAVAT älykkyysosamäärää ja tästähän on kymmeniä tutkimuksiakin tehty.

Ilmankos kauppakorkean puolella energiajuomia näkee todella vähän, mutta matemaattis-luonnontieteellisessä melkein kaikki hörppivät kofeiinilitkuja

Vierailija
6/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiajuoman haittavaikutuksista on olemassa niin monia tutkimuksia joten minkä helvetin takia joku antaa lastensa juoda energiajuomia vielä vuonna 2018???

Vierailija
7/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiajuomat pitäisi kieltää lailla. Tutkimuksissa on selvinnyt että ovat vaarallisempia kuin esim alkoholijuomat, mutta suuret energiajuomayhtiöt eivät halua tämän tiedon tulevan julkiseksi. Boikotoikaa varsinkin redbullia sekä monsteria!!!

Vierailija
8/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorukaiset hankkikaa oikea työ ja lopettakaa cs pelaaminen 24/7 sekä ejuoman hörppiminen

Vierailija
9/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi on paras.

Vierailija
10/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla k18, tuhoaa maksaa siinä missä alkoholi!!!!!

Vierailija
11/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kyllä energiajuomilla pitäisi laittaa ikäraja. Mikä se sitten olisi siihen en ota kantaa.

Vierailija
12/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Energiajuoman haittavaikutuksista on olemassa niin monia tutkimuksia joten minkä helvetin takia joku antaa lastensa juoda energiajuomia vielä vuonna 2018???

Saahan sitä luulla voivansa kieltää niiden juomisen. Lapset juo salaa vanhemmiltaan. Kyllä ne kaupat on tiedossa lapsilla missä myydään heillekkin. Omanikin käyttää niihin salaa rahaa ja jos ei ole rahaa niin juodaan kaverin tölkistä.

Vierailija
13/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi piristelitkuja kutsutaan energiajuomiksi?

Vierailija
14/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse annan lapseni juoda energiajuomia, koska kuitenkin he joisivat salaa niitä. Kaikki kaverinsa juovat energiajuomia noin kerran viikossa ja lapseni on siis 11. Suosikkijuomat ovat redbull, megaforce ja rodeo. Annan hänelle välillä pari euroa enemnän rahaa niin tuo minullekkin muutaman megaforcen niin juodaan yhdessä niitä.

Megaforce on hyvää ja hinta kohdillaan, kofeiini ja tauriini kohottaa älykkyyttä.

Vierailija
15/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn kaikille, joilla on rahaa maksaa.

Ps. Kyllä luonto korjaa vähälahjaiset pois

Vierailija
16/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan mahtaa olla ylpeä äiti? Entä isä?

Vierailija
17/25 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä erikoista

Vierailija
18/25 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et voi olla tosissasi. Ainut kenellä täällä älykkyysosamäärä alentuu (ja on alentunut) on sinä. Jos oikeasti olet opettaja, olen todella huolissani siitä millaisia ihmisiä opettajaksi nykyään pääsee. "Energiajuomat alentavat älykkyysosamäärä" Selvä juttu. 

Vierailija
19/25 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa juoda. Joisi kuitenkin salaa. Tai ainakin jäisi kaveripiirin ulkopuolelle. Rahaakin on pakko antaa, ettei varastele kaupasta.

Vieroitusta yritettiin kesälomalla, mutta vieroitusoireet olivat vähintäänkin kaameat. Ei sellaista kukaan rakastava vanhempi voi haluta lapselleen.

Nukahtamisvaikeudet saatiin kuntoon lääkkeillä. Älkää arastelko vaatia lääkäriltä reseptiä, jos nuorella on vaikeus nukahtaa. Varjopuolena se, että aamulla tahtoo mennä sitten enemmän energiajuomaa.

Mut tää maailma on niiin paska paikka, että olkoon edes jotain iloa lapsilla!

Vierailija
20/25 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et voi olla tosissasi. Ainut kenellä täällä älykkyysosamäärä alentuu (ja on alentunut) on sinä. Jos oikeasti olet opettaja, olen todella huolissani siitä millaisia ihmisiä opettajaksi nykyään pääsee. "Energiajuomat alentavat älykkyysosamäärä" Selvä juttu. 

Kyllä niillä lapsilla, jotka energiajuomia ostavat, on älykkyysosamäärä jo perintötekijöiden vuoksi keskimääräistä matalampi, on oppimisvaikeuksia sekä keskittymisen ja tunteidenhallinnan pulmia. Kuten tuo opettaja totesi, usein on kyse wt-perheistä, joissa vanhemmilla on jo älyllistä heikkoutta. Omena ei yleensä kauas puusta putoa.

t. kouluth