Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipas Prisma ja Cittari täynnä väkeä, pyhäpäivänä

Vierailija
06.12.2018 |

Ihmiset ei hiljenny enää

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkuin mun appivanhemmat kun oli kylässä meillä. Oli ihan järkyttyneitä kun sunnuntaisin saa olla kaupat auki ”ei edes pyhä ole sellainen kuin ennen, ennen sunnuntaisin sai käydä vain kirkossa”

Ja sit kuitenkin oli menossa kotimatkalla käymään kaupassa 🙄

Vierailija
62/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan niinkuin mun appivanhemmat kun oli kylässä meillä. Oli ihan järkyttyneitä kun sunnuntaisin saa olla kaupat auki ”ei edes pyhä ole sellainen kuin ennen, ennen sunnuntaisin sai käydä vain kirkossa”

Ja sit kuitenkin oli menossa kotimatkalla käymään kaupassa 🙄

Ja siis tämä tapahtui sunnuntaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas katsoin että onpa vähän väkeä

Vierailija
64/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoretiskinkin livat on niitä vanhoja. Psketoidaan vaan sunnnenän edessä

Vierailija
65/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhäpäivänä kaupassa käymisestä on tullut uusi merkki tunnistaa alemmat sosiaaliluokat. 

Osoittaa näet jonkinlaista elämänhallinnan puutetta jos pitää esim. itsenäisyyspäivänä rynnätä markettiin. 

Me käytiin lasten kanssa aamupäivän ulkoilun jälkeen ostamassa ainekset kolmen ruokalajin menuun itsenäisyyspäivän kunniaksi, sitten käytiin saunassa ja kokkailtiin rauhassa, illasta katsottiin hetki kättelyitä. En koe että minulla olisi elämänhallinnan ongelmaa, mutta lyhyemmän työviikon vuoksi alkuviikkoon kasaantuu hommia, lisäksi oli lasten harrastusnäytöstä ja pikkujoulua. Minusta oli mukavampi käydä tänään rauhassa lasten kanssa kävellen ostoksilla, oli nätti ilmakin, mieluummin näin kuin että olisin jo maanantaina stressannut torstain menua. Se nimenomaan on elämänhallintaa ettei aja itseään suohon tarpeettomilla säännöillä ja rajoituksilla vaan saa joustavuudella hommat rullaamaan epäsäännöllisissäkin olosuhteissa 😊

Olisihan ne torstain ruuat voinut ostaa vaikka viikko sitten jos on tarvis, mutta ei ollut.

Vierailija
66/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten pitäisi hiljentyä juuri tänä torstaina?

Tiesitkö, että nyt on itsenäisyyspäivä, ei tavallinen torstai.

Ei itsenäisyyspäivä mikään uskonnollinen juhla ole.

Vierailija
67/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhäpäivänä kaupassa käymisestä on tullut uusi merkki tunnistaa alemmat sosiaaliluokat. 

Osoittaa näet jonkinlaista elämänhallinnan puutetta jos pitää esim. itsenäisyyspäivänä rynnätä markettiin. 

Päinvastoin. Lammasmainen yhteiskuulttuurimainen normieläminen osoittaa sen että yksilö ei osaa eikä halua tehdä itse ratkaisuja, vaan haluaa elää jonku toisen asettaman normiston ja säännöstön mukaan.

Se on fiksuuden merkki että osaa muuttaa käyttääytymistään ja sopeuttaa sen valitseviin oloihin ja hyödyntää uudet mahdollisuudet.

Minua on aina huvitanut ihmiset joiden on pakko käydä vain lauantaina saunassa ja aamulla syödään puuroa ja alkoholia saa ottaa vain illalla ja seksiä harrastateen pimeässä peiton alla.

Vierailija
68/69 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta juuri eilen oli ihanan rauhallista käydä eilen illalla kaupassa. Normaalisti kamala ryysis, nyt oli hiljaista, vähän porukkaa. Ei ollut lapsia juoksemassa eteen hyllyjen takaa ja kirkumassa, ei äitejä jotka karjuvat näille lapsilleen, ei ihmisiä jotka parkkeeraavat kärryt poikittain keskelle käytävää ja juoruavat tutun kanssa, ei hidastelijoita, jotka jäävät vartiksi hyllyn eteen pohtimaan, että söiskö tänään 10% vai 17% jauhelihaa. Oispa näin aina.

Vierailija
69/69 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen pikaisesti lähikaupassa. Muutama ihminen oli pikkuostoksilla ja kaupassa en ole edes normaali arkena nähnyt noin montaa kassaa töissä ruuhka-aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän