Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipas Prisma ja Cittari täynnä väkeä, pyhäpäivänä

Vierailija
06.12.2018 |

Ihmiset ei hiljenny enää

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koulut, päiväkodit, virastot ym tänään kiinni? Normipäivä sitten kaikille. Piipahdellaan vähän sinne, tänne ja tonne. Tässä nyt mitään pyhiä vietellä.

Ap ei ainakaan pidä päivää pyhänä koska meni kauppaan.

Vierailija
42/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aamupäivällä ok. Mutta ei enää illalla. Meidän prisma näytti olevan auki klo. 9-22 ! Ihan järjetöntä ja minusta törkeää, sentään Suomen itsenäisyyspäivä kyseessä. Jotain pyhää voisi tässäkin maassa vielä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tänään ollut salilla, käynyt kaupassa ja kirjoittanut gradua. Nyt leivon joulutorttuja ja kohta katson Netflixistä jotain. Miten ihmeessä mun pitäis yksinasuvana sinkkuna juhlistaa itsenäisyyspäivää?

Vierailija
44/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aamupäivällä ok. Mutta ei enää illalla. Meidän prisma näytti olevan auki klo. 9-22 ! Ihan järjetöntä ja minusta törkeää, sentään Suomen itsenäisyyspäivä kyseessä. Jotain pyhää voisi tässäkin maassa vielä olla.

Siis miten ilta-aukiolo on vähemmän törkeää kuin aamuinen aukiolo? Miten se ylipäätään on törkeää? Itse heräsin juuri,olin viime yön töissä. Ajattelin käydä kaupassa,sytyttää kynttilät ja alkaa juhlia itsenäisyyspäivää.

Vierailija
45/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten ilta-aukiolo on vähemmän törkeää kuin aamuinen aukiolo? Miten se ylipäätään on törkeää? Itse heräsin juuri,olin viime yön töissä. Ajattelin käydä kaupassa,sytyttää kynttilät ja alkaa juhlia itsenäisyyspäivää.

Kyllä se minusta on. Iltaa kohden hiljennytään muistamaan ja juhlimaan Suomen itsenäisyyttä. Soisin sen rauhan myös kaikille kaupan työntekijöille.

Ja joo, hoitajat ja poliisitkin on töissä vaikka on itsenäisyyspäivä. Minäkin olen hoitaja. Mutta ne on pakollisia duuneja, kenenkään taas ei tarvitse päästä Prismaan itsenäisyyspäivän iltana.

Vierailija
46/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jossain muka kaupat auki tänään? Ainkin täällä Vantaalla oli kaikki kiinni Jumpoa myöten.

Vierailija
47/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei hiljenny enää

Yhtenäiskulttuuri meni jo, haloo!

Itsenäisyyttä voi katsos pitää arvossa vaikka käykin kaupassa.

Vierailija
48/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli jopa posti tänään. Mä kyllä olin hoomoilasena et kuka ovella ryskää mut postipoikahan se siellä oli hommissa. Odotettuja kirjeitä tulikin. Ja katsoin vielä ikkunasta ettei ollut naapuri joka olisi harhautunutta postia palautellut.

Vierailija
49/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten pitäisi hiljentyä juuri tänä torstaina?

Tiesitkö, että nyt on itsenäisyyspäivä, ei tavallinen torstai.

Miksi itsenäisyyspäivänä pitäisi hiljentyä?!?

Suomea lukuunottamatta itsenäisyyspäivä on juhlapäivä, jolloin järjestetään kunnon karnevaalit.

Vierailija
50/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko jossain muka kaupat auki tänään? Ainkin täällä Vantaalla oli kaikki kiinni Jumpoa myöten.

Marketit oli auki. Erikoisliikkeistä monet kiinni.

Aamupäivällä kävin kaupassa, ei ollut mitään suurempaa tungosta.

Iltapäivällä tavattiin kaupungissa vierailevia tuttavia ja vähän aikaa piti kierrellä, jotta löytyi auki oleva kahvila tapaamispaikaksi.

Vierailija
51/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhäpäivänä kaupassa käymisestä on tullut uusi merkki tunnistaa alemmat sosiaaliluokat. 

Osoittaa näet jonkinlaista elämänhallinnan puutetta jos pitää esim. itsenäisyyspäivänä rynnätä markettiin. 

Minusta on paljon fiksumpaa käydä tänään kun ei ole ruuhkia, ja tuoretiskiltä saa viedä safkat suoraan pöytään.

Tarkistappa millä nimellä oma kauppasi nimittää "tuoretiskiä". Ettei vaan olisi "irtomyyntitiski"?

Mitään tuoreitahan ne tavarat ei ole, vaan vanhentuneet tehdaspakatut tuotteet puretaan sinne ilman pakkausta myytäväksi.

Vierailija
52/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeinko piti käydä kahdessa marketissa taivastelemassa miten ihmiset menee kauppaan itsenäisyyspäivänä? Tulitko ajatelleeksi että kävit itsekkin kaupassa? Minäkin kävin, kävin Puuilossa ja Prismassa, sitten kävin vielä Kafe Espressossa pullakahvilla.

Vierailija
53/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5

Aika hyvä, mutta vähän liian läpinäkyvä

Vierailija
54/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän S-markettipa on auki 24h tänäänkin. Pitäisikö sinne mennä saarnaamaan pyhyydestä?

Näin myös kun DHL-mies kuljetti paketteja tänään, siitä yllätyin. Näin tämän muuten matkallani kauppaan ;)

Vierailija
55/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on kuumessa, itsenäisyyspäivänä! Meidän piti katsoa linnanjuhlia mutta hän vaati päästä nukkumaan. Mikään ei ole enää pyhää.

Vierailija
56/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tänään perheen kesken ruokakaupassa, Senaatintorin joulumarkkinoilla ja Kluuvissa pissalla. Sellainen oli meidän itsenäisyyspäivä.

Vierailija
57/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhäpäivänä kaupassa käymisestä on tullut uusi merkki tunnistaa alemmat sosiaaliluokat. 

Osoittaa näet jonkinlaista elämänhallinnan puutetta jos pitää esim. itsenäisyyspäivänä rynnätä markettiin. 

Mä kävin juuri tänään kaupassa siksi että tuleva viikonloppu on kiireinen ja siten etukäteen hyvin valmisteltu. Eikä tarvitse mennä kauppaan. Elämänhallinnassani ei ole mitään vikaa.

Vierailija
58/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea hiljentyä minään pyhäpäivänä kun suurin osa pyhistä on töitä :-) vuorotyöläiset on helppo unohtaa

Vierailija
59/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä on Jumpo? Jumbo oli kyllä auki.

https://www.google.fi/search?q=Jumbo+vantaa&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=fi-fi&…

Vierailija
60/69 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koulut, päiväkodit, virastot ym tänään kiinni? Normipäivä sitten kaikille. Piipahdellaan vähän sinne, tänne ja tonne. Tässä nyt mitään pyhiä vietellä.

Mikään ei ole tähänkään asti estänyt pitämästä päiväkotia ja virastoa auki milloin vain. Vähittäiskaupat ja parturikampaamot olivat ainoa asia joiden aukioloaikaa oli rajoitettu. Onneksi tuokin säännöstelylaki vihdoin kumottiin.

Virastoihin en kaipaa lisää aukioloaikaa, todella harvoin tarvii käydä missään, en edes muista koska viimeksi olisi pitänyt käydä jossain virastossa, varmaan 7 vuotta sitten talon lopputarkastuksen vuoksi rakennusvirastossa.

Sen sijaan lastehoitpalveluiden pitäisi todellakin laajentua, koska todella moni on töissä muuten kuin ma-pe 8-16 ja heidänkin lapset pitäisi saada hoidettua töiden aikana.

Ettei vaan lastenhoitovaikeudet olsi aika merkittävässä roolissa syntyvyyden vähenemisessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi