Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakas/hyväosainen, näytätkö ulkoisesti myös yläluokkaiselta?

Vierailija
06.12.2018 |

Vai yllätätkö usein ihmiset poikkeavan olemuksesi vuoksi?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin näytän, jos osaa katsoa. Tällä en tarkoita, että olisi mitään tiettyjå merkkejä tai edes kovin kalliita vsstteita tai tavaroita tai autoja tai mitään. Päinvastoin, tykkään tehdä vaatteita ja laukkuja itse, auto on vanha ja kengät on kåytännölliset. Mutta se näkyy, että kaikki on tarkoitettu kåytettäväkdi tietyssä ympäristössä, tietyissä tilanteissa ja ne ovat sillä tavalla yhteiskuntaluokan nnäköisiä, että näihin tilanteisiin joutuvat juuri minunksltaiseni ja minun yhteiskuntaluokkani ihmiset.

Vierailija
22/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadantonnin tulot ja 1,2 miljoonan omaisuus, eikä se päälle päin näy mitenkään. 50€:n kevytuntsikka, farkut ja tennarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, ei sitä osaa itse sanoa. Vaatteet ja kengät voi olla vanhoja ja kuluneita mutta ovat alun perin olleet hyvää laatua. Käyn säännöllisesti kampaajalla. Uskon että käytös vaikuttaa eniten, hyväosasaiset kohtelee lähimmäisiä nätisti.

Heh. Niin ja toisinaan osa heistä, jotka eivät ole ns. hyvässa asemassa, mutta joilla halu ja kiima edetä "paremmalle paikalle" käyttäytyy kuin moukat; esimerkiksi ylenkatsomalla ja halveksimalla joitain toisia; tyyliin minä en ole ainakaan mikään siivoaja, voin hyvin jättää  je heittää tän roskan tähän käytävälle/ maahan koska on tääl hei siivojat, joiden tehtävä siivota ei mulle makseta siitä. Tai hei mulla 1000€:n puhelin ei luusereilla oo varaa tällaisee. Kaikki työttömät syvältä menisi köyhät töihin, enkä mä todellakaan käy Lidlsissä tai Tokmannilla saati muissa halpis paikoissa ostoksilla. Ja kuka hullu ostaa muka, jotan käytettynä...    

Vierailija
24/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä juuri. Pienistä detaljeista kuten vihkisormuksesta tai kellosta näkyy mutta harva keskituloinen ymmärtää minkä hintainen rinkula sormessa killuu tai tunnistaa kellon merkin. Mies tienaa nettona yli 10 000 e/kk ja itse 7000 e/kk mutta ei se meidän pukeutumisessa tai ulkoasussa kyllä mitenkään näy, päinvastoin. Kaksi tavallista keski-ikäistä lievästi ylipainoista tavista.

Vierailija
25/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylitajua ja varmaa omaa makua ei saa rahalla. Olen löytänyt vaatteeni suhteellisen edullisesti.

Puhutaan vaikka Linnan juhliin sopivista vaatteistani ensin. Mieluisin iltapukuni on aitoa silkkisamettia, mutta maksoi vain 300 €. Täyspitkä villakangastakki iltapuvun kanssa käytettäväksi maksoi 200 € kun oli -50% tarjouksessa. Tanssikengät maksoivat 90 €. Ovat hyvät jalkaan ja mukavat tanssia. Hansikkaat 90 €. Juhlasukkahousuja ostan varastoon silloin, kun niitä saa -50 - 80 % alennuksella, noin hintaan 10 €/kpl. Iltalaukku maksoi 300 €.

Luovuin kaikista ylimiäääräisistä, ei yhtä mieluisista juhlatamineistani. Jäljelle jäi em lisäksi runsaasti hartiahuiveja, joilla saan vaatteistani monikäyttöisempiä ja kaksi kesäisempää juhlamekkoa iltapuvun lisäksi sekä yksi  juhlava jakkupuku ja neuleita.

Farkkuni maksavat 50-100€ ja paidat saman verran. Neuleet enintään 250 €.  En koreile vaatteilla arkena. Kengät ovat aina mukavat ja laadukkaat. Noin 100€. Muutama hyvä laukku, jotka maksavat enintään noin 150 €.

Rahalla ei ole väliä, kun teen valintojani. Toki ostan mieluummin edullisemmin alennuksesta ja en hankkisi esim tuhansien eurojen käsilaukkuja. Saan mitä tahdon näinkin edullisesti. Tiedän, että joillekin 4 € on sopiva hinta kirpparilla myytävästä paidasta. Edullisuuskin on siis suhteellista. En ehkä näytä hyvin toimeentulevalta arkisin? Pukeudun siististi ja minulle sopivasti.

Vierailija
26/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näyttikö Niklas Herlin miljonääriltä?

Uusrikkaat on oma lukunsa, Donnerit, Herlinit ja Saarikankaat omansa.

Vierailija
27/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki haluan näyttää varakkuuteni muille, Gredun pukuja, våden hatut,

kreduanin päällystakit, trenkan laadukkaat kävelykepit ym saavat

köyhät kadehtimaan varakkuuttani, olen aina tiptop.

Vierailija
28/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näytä. :D En varmaan yllätäkään. Eikös moni tiedä, että aika harva todella rikas näyttää sille? Tai siis että asian selvitessä, nielaisevat ihmetyksensä aika nopeasti varmaan.

Vierailija
29/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen yliopisto-opettaja ja en silti esim pröystäile vaatteilla. Annan kuitenkin köyhille pieniä "vihjeitä" joista he voivat päätellä minun olevan yläluokkainen.

Vierailija
30/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna edes vihjeitä varallisuudesta.

Ei ole tarvis päteä mitenkään.

Vierailija
31/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä perintömielessä varakas, että omavarainen hyväpalkkaisessa työssä. Olen kapinoinut pukeutumisella koko elämäni, eikä takuulla kukaan osaa arvata pankkitilini saldoa päältäpäin.

Toisaalta olen huomannut, että mitä enemmän ihmisestä näkyy raha päällepäin, sitä enemmän maksupuoli on luotolla.

Tyylini on street ja töissä ei onneksi ole pukeutumiskoodia. Aina vähän yllättyy vierailijat, kun minut esitellään "tässä on eräs tärkeä henkilömme..." ja minä tepsutan tennareissa paikalle. Olen hassusti ylpeä siitä, että minun ei tarvitse ylläpitää mitään roolia joka suurentaisi minua. On aidompaa ja ansaitumpaa se kunnioitus, kun osaaminen tulee esiin hupparin takaa.

Huomaan kyllä, että eri vaatteissa saan eri kohtelun. Esimerkiksi kaupassa tärkeät tädit joskus suorastaan jyräävät ylitseni ostoskorinsa kanssa tai pukkaavat kumoon käsilaukuillaan. Mutta kun olen laittautuneena, niin pokkuroidaan.

Pidän varmaan vielä eläkeiässäkin puolisporttisen tyylin, koska sillä tavoin koen että ihmiset kohtaavat minut aidosti eivätkä yritä tehdä liikaa vaikutusta.

Vierailija
32/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopisto-opettaja kirjoitti:

minä olen yliopisto-opettaja ja en silti esim pröystäile vaatteilla. Annan kuitenkin köyhille pieniä "vihjeitä" joista he voivat päätellä minun olevan yläluokkainen.

aika monet köyhät ei edes katso auton merkkiä

Vierailija
33/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän ulospäin varmaan köyhemmältä kuin olen. Pidän sporttisista vaatteista, en onneksi joudu käyttämään edes töissä mitään jakkupukuja, korkkareita tai käsilaukkuja. Kelloa en käytä, ranteessa on vain Polar loop, joka toimittaa myös kellon virkaa. Koruja käytän todella harvoin. Vaatteet saavat maksaa, kunhan ne ovat mukavat päällä. Panostan lähinnä laadukkaisiin kenkiin ja takkeihin, en halua olla jatkuvasti ostamassa uusia. Meikkaan arkisin maltilla, ihan markettituotteilla. Hyvästä meikkivoiteesta voin maksaa hieman enemmän. Mutta eipä meikistä pysty päällepäin sanomaan, minkä hintaisilla tuotteilla se on tehty. En omista autoa, koska sille ei ole asuinalueellani käyttöä. Jos tarvitsen autoa, otan taksin. Näytän ihan ihan tavalliselta maatiaiselta, mikä oikeasti olenkin. Ei se raha, varsinkaan nykyään, välttämättä näy ulospäin oikein mitenkään.

Vierailija
34/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytän ulospäin varmaan köyhemmältä kuin olen. Pidän sporttisista vaatteista, en onneksi joudu käyttämään edes töissä mitään jakkupukuja, korkkareita tai käsilaukkuja. Kelloa en käytä, ranteessa on vain Polar loop, joka toimittaa myös kellon virkaa. Koruja käytän todella harvoin. Vaatteet saavat maksaa, kunhan ne ovat mukavat päällä. Panostan lähinnä laadukkaisiin kenkiin ja takkeihin, en halua olla jatkuvasti ostamassa uusia. Meikkaan arkisin maltilla, ihan markettituotteilla. Hyvästä meikkivoiteesta voin maksaa hieman enemmän. Mutta eipä meikistä pysty päällepäin sanomaan, minkä hintaisilla tuotteilla se on tehty. En omista autoa, koska sille ei ole asuinalueellani käyttöä. Jos tarvitsen autoa, otan taksin. Näytän ihan ihan tavalliselta maatiaiselta, mikä oikeasti olenkin. Ei se raha, varsinkaan nykyään, välttämättä näy ulospäin oikein mitenkään.

Suurin osa ei tiedä mistä vaatteesi on ostettu, vaikka ostaisit kalliista merkkiliikkeestä. Koskee varsinkin sporttisia asuja, joita saa esim Lidlistä

Vierailija
35/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kuuluu top 3% tienaaviin ja pukeutuu tosi laadukkaasti, mutta ei ökyillen. 

Vaatteet on Fjällravenia, Bossia, Arctryxia, Patagoniaa yms. Ostaa vähän mutta priimaa. 

Olemme molemmat aika vaatimattomista oloista ja yllättäen tarve haalia kalliita tavaroita katosi samalla kun niihin oikeasti alkoi olla varaa. Minulla ei esim. ole koskaan ollut yli 250e maksavaa käsilaukkua. Nuorempana haaveilin monta vuotta Bayswaterista, nyt sellainen tuntuu älyttömältä. 

Vierailija
36/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa, ainakaan tavallisen tallaajan silmiin. Liikun pääasiassa tallivaatteissa ihmisten ilmoilla. En harrasta shoppailua muuten kuin hevostarvikeliikkeissä. En omista yhtään merkkilaukkua, sen sijaan mulla on useampi mittatilaussatula. Tallikaverit huomaa hevosista ja varusteista, että rahaa on. Muille se näkyy lähinnä autona ja talona. Ja kait sekin jotain kertoo, että olen kotirouva ja omistan useamman kalliin hevosen, jotka ovat täysihoidossa.

En harrasta mitään kampaajia, ripsien pidennyksiä tai tekokynsiä. Korujakaan en käytä muuta kuin vihkisormusta. Kihlasormuskin on jäänyt korurasiaan, siinä kun on niin iso kivi et jää ikävästi ratsastushanskaan kiinni :D

Vierailija
37/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen tienannut paremmin, juuri tuohon parhaaseen tulokymmenykseen yltäen. Silloin ostin paljon suomalaisia koruja itselleni. Ovat yhä käytössä, vaikka tulot ovat tuon jälkeen tippuneet.

Vierailija
38/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kuulostaa oudolta että varakkaat voisi jotenkin erottaa pukeutumisesta. Äitini on kovapalkkainen ja varakkaasta suvusta - aivan samalla tavalla hän pukeutui ja laittautui ollessaan kaksi vuotta työttömänä. Valitus vain lisääntyi, ulkonäkö pysyi samana ;) 

Vierailija
39/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei tiedä mistä vaatteesi on ostettu, vaikka ostaisit kalliista merkkiliikkeestä. Koskee varsinkin sporttisia asuja, joita saa esim Lidlistä

Ei niin, eli varallisuus ei näy päällepäin.

Vierailija
40/68 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, eli varallisuus ei näy päällepäin.

ne jotka on kauniita on kauniita tavallisissa vaatteissa

ne jotka on rumia, on rumia vaikka olisi hienot vaatteet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi