Linnan juhlat 2018
Kenen pukua odotat eniten? Itse odotan rouva Haukion ja Piia Pasasen pukua. Pasanenhan on ennen ollut juontajana, nyt ilmeisesti kutsuttuna. Satu Taiveahon tyylistä olen aina tykännyt mutta tänä vuonna hän ei taida olla mukana.
Kommentit (1757)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nainen päättäköön itse meikkaako vai jättääkö meikkaamatta. Harvinaista se tosin on ettei meikkaa ja uskaltaa vieläpä liikkua ulkona ilman meikkiä. Veikkaan tosin että Liilläkin on meikkiä eduskunnassa, ei vahvasti vaan hyvin kevyt meikki eikä niin erottuva kuin muutamilla muilla.
Onko tosiaankin noin vaikea uskoa, että Li Ei Meikkaa eduskunnassakaan?! On itse näin kertonut.
Vuosi sitten se eräs mies kirjoitti tyttärensä nimissä presidentille miksei heitä ole kutsuttu. Presidentin kanslia vastasi Lennu-koiran nimissä, ja mies lähetti sen iltapäivälehdille. Olikohan mies nyt kutsuttujen joukossa?
Teemu Muurimäen puvut ovat aina jotenkin epäonnistuneita. Vanhanaikaisia ja jotenkin vähän lihottavia. Pasasen puku yksi pahimpia.
Vierailija kirjoitti:
Teemu Muurimäen puvut ovat aina jotenkin epäonnistuneita. Vanhanaikaisia ja jotenkin vähän lihottavia. Pasasen puku yksi pahimpia.
Mun mielestä Teemu Muurimäen puvut on yleensä ihan mielettömän upeita ja naisellisia, poislukien tuo tämän vuoden floppi Pasanen ja liian erikoinen Anna Puu, olikos niitä muitakin? Anyway, ainoita oikeita iltapukusuunnittelijoita koko Suomessa.
Kuka muukaan se olisi?
Katri Niskasen juhlapuvut muistuttavat aina enemmän ja vähemmän samalla tavalla rypytettyjä ja epänaisellisesti laskeutuvia toogia, Paola Suhosen puvut on jotenkin liian erikoisia ja materiaaleiltaan tavallisuuteen pyrkiviä, Mert Otsamo on joka vuosi parantanut juoksuaan vaikka edelleen mennään Katri Niskasen kanssa samalla ladulla eli laskostetulla toogalinjalla, Jukka Rintala taas alkaa jo olla menneen talven lumia.
Vierailija kirjoitti:
paskatauti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paskatauti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paskatauti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terhon naisella anoreksia.
Monet ihmiset sairastavat. Esim syöpää, masennusta tai syömishöiriöitä.
Ihmisten tehtävä ei kuitenkaan ole julistella toisten sairauksia.
Jos kuitenkin haluat näin toimia, niin aloita ihmeessä itsestäsi.
Aiheesta puheenollen, tämä on ehkä mainittu jossain vaiheessa ketjua, mutta en rupea nyt kymmeniä sivuja selaamaan...
Ihmettelikö kukaan sitä, kun yhden kaljun naisen kohdalla juontaja sanoi jotain sinne päin, että "kyllä nyt varmasti syöpäosastollakin katsellaan"? Tuntui aika nololta, että naisen sairaudesta vihjaillaan tuolla tavalla (oletan siis, että hänellä oli syöpä, muuten en ymmärrä kommenttia).
Kuka tämä nainen oli? Kiinnostaa kovasti tietää, koska mullakaan ei ole hiuksia syöpähoitojen jälkeen ja ärsyttää, että sitä pitäisi hävetä/peitellä. Ei ole mun vika ja aion myös kulkea pää pystyssä, ahdistuu ken haluaa. Peruukki on luovuttamista ja vielä nolomman näköinen.
Eikö ollut Jani Halmeen vaimo?
Kyllä ja tällä palstalla pilkattiin vaimon kaljua.
Pilkattiin? Kai he sitten pilkkasivat myös Leo Pekka Tähden kävelykyvyttömyyttä, Ronja Ojan sokeutta? Samasta asiastahan on kyse.
Muistan Halmeen kohdalta kommentin, jossa oli suunnilleen ; et tukkaa ei sitten riittänyt vaimon päähän , kun mies vei kaiken. Onko sama tai verrattavissa Tähteen tai Ojaan, mietipä? Vitsinä pidät, vai? En itse koe vitsiksi kun on syöpähoitojen aiheuttama kalju.
En löytänyt tätä kohtaa kommenteissa, ihmettelin juurikin sitä miksi sitä kaljua pilkattiin. Vitsinä en pidä, kun itsellä on kalju samasta syystä. Jos muiden ei pidä nolostella ja peitellä ruumiin vaurioita, miksi meidän pitäisi? Jos jotakin ahdistaa ja pelottaa syövän tuominen reaalielämään ja näkyväksi, pitäköön mölyt mahassaan. Tukan lähtö on tässä taistossa kuitenkin vain yksi juttu, muut oireet on vielä kipeämpiä ja raskaampia. Ihailen Aliinan rohkeutta ja toivon kaikkea hyvää jatkossa.
Viesti 228: Jani Halmeen perheessä riittää tukkaa näköjään vain yhteen päähän.
Eihän tuo muuta ole kuin pilkkaa, eikä mene huumorilla. Pitäisi hiukka miettiä miksi joillakin on naisilla on kalju pää.
Mitenköhän tuollainen iltapuvun suunnitteluprosessi oikein edes etenee? Asiakas latelee mitä haluaa ja suunnittelija toteuttaa ihan mitä vaan, siis ihan hullujakin ideoita? Vai suunnittelija ideoi ja asiakas hyväksyy tai ei hyväksy?
Itse ainakin toivoisin, että suunnittelija ammattilaisena näkisi ja tietäisi mikä mulle kävisi ja mikä ei. Ja uskaltaisi rehellisesti suoraan sanoa jos asiakkaan toiveet ei toimi tai sovi.
Se voi olla kuulkaas suunnittelijalle rankka paikka kun asiakkaaksi tulee voimakastahtoinen julkisuudenhenkilö joka on tottunut sanomaan ja tekemään mitä haluaa. Ei kai siinä muuta voi kun hyppiä pillin mukana, oman ammattiylpeyden ja maineen kustannuksella. Rahastahan hekin useimmat tätä lopulta tekee.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän tuollainen iltapuvun suunnitteluprosessi oikein edes etenee? Asiakas latelee mitä haluaa ja suunnittelija toteuttaa ihan mitä vaan, siis ihan hullujakin ideoita? Vai suunnittelija ideoi ja asiakas hyväksyy tai ei hyväksy?
Itse ainakin toivoisin, että suunnittelija ammattilaisena näkisi ja tietäisi mikä mulle kävisi ja mikä ei. Ja uskaltaisi rehellisesti suoraan sanoa jos asiakkaan toiveet ei toimi tai sovi.
Käsittääkseni menee niin että puvun haluaja ottaa yhteyttä haluamaansa suunnittelijaan ja suunnittelijan kanssa mietitään yhdessä puku ihan luonnostelmista asti. Ja sitten asiakas ja puvun suunnittelija yhdessä tekevät pukua niin kauan kunnes se on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin toivoisin, että suunnittelija ammattilaisena näkisi ja tietäisi mikä mulle kävisi ja mikä ei. Ja uskaltaisi rehellisesti suoraan sanoa jos asiakkaan toiveet ei toimi tai sovi.Käsittääkseni menee niin että puvun haluaja ottaa yhteyttä haluamaansa suunnittelijaan ja suunnittelijan kanssa mietitään yhdessä puku ihan luonnostelmista asti. Ja sitten asiakas ja puvun suunnittelija yhdessä tekevät pukua niin kauan kunnes se on valmis.
Kummankohan mielipide on vallitsevampi ja hallitsevampi? Asiakkaan vai suunnittelijan?
Tuota Piia Pasasen pukua kun katsoo, on hyvin vaikea uskoa että se olisi suunnittelijankaan toiveiden täyttymys....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.seiska.fi/Uutiset/AL-Entinen-tosi-tv-voittaja-juhli-Linnass… Linnan karsein asuste? Marjaana Valkeinen käynyt ampumassa seepran ja siitä on sitten tehty laukku, joka oli mukana linnan juhlissa.
Vieläpä harvinaislaatuisemman seepran pääsi tappamaan 🤮🤬!
Tämä seepralaukku oli jotenkin käsittämättömän törkeä ja ylimielinen kannanotto juhlien teemaa ja siksi väistämättä myös isäntäparia kohtaan.
Vähän kuin olisi vegaanien vuosikokoukseen pukeutunut Lady Gagan lanseeraamaan liha-asuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin toivoisin, että suunnittelija ammattilaisena näkisi ja tietäisi mikä mulle kävisi ja mikä ei. Ja uskaltaisi rehellisesti suoraan sanoa jos asiakkaan toiveet ei toimi tai sovi.Käsittääkseni menee niin että puvun haluaja ottaa yhteyttä haluamaansa suunnittelijaan ja suunnittelijan kanssa mietitään yhdessä puku ihan luonnostelmista asti. Ja sitten asiakas ja puvun suunnittelija yhdessä tekevät pukua niin kauan kunnes se on valmis.
Kummankohan mielipide on vallitsevampi ja hallitsevampi? Asiakkaan vai suunnittelijan?
Tuota Piia Pasasen pukua kun katsoo, on hyvin vaikea uskoa että se olisi suunnittelijankaan toiveiden täyttymys....
Suunnittelijallahan ei ole paljoa vaihtoehtoja. Yleensä tilaaja kertoo mitä haluaa, mahdolliset materiaalit ja värit ja sitten yhdessä luonnostellaan. Ehkä Piia halusi erottautua pinkillä puvulla. Oli siellä muitakin kuten Kiti Kokkonen jolla ei ollut kovin juhlava puku. Asiakashan sen loppupeleissä maksajana päättää mihin haluaa pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla kuulkaas suunnittelijalle rankka paikka kun asiakkaaksi tulee voimakastahtoinen julkisuudenhenkilö joka on tottunut sanomaan ja tekemään mitä haluaa. Ei kai siinä muuta voi kun hyppiä pillin mukana, oman ammattiylpeyden ja maineen kustannuksella. Rahastahan hekin useimmat tätä lopulta tekee.
Eli pitäisikö kaikkien suunnittelijoiden isojen ja pienien kieltäytyä tekemästä asiakkaalle haluamaansa mekkoa vaan siksi ettei suunnitelija itse pidä siitä?
Toki varmasti isoilla nimillä on oma tyyli ja suurin osa haluaa tehdä yhdessä suunnittelijoiden kanssa.
Juhlat paketissa aikoja sitten. Joistakin viime viesteistä päätellen lähinnä peikkoja jäänyt jäljelle (toki jokunen järkeväkin kirjoitus). Mutta joo, keksikää jo jotain muuta ja mukavaa päivän jatkoa ihan kaikille.
Maijalalla oli poronnahkasta tehty puku. Punaiseksi värjätty.
Mikseiköhän enää tule Muodin huipulle -ohjelmaa? Saataisiin sitä kautta uusia suunnittelijoita julkisuuteen. Tuosta kisastahan aikoinaan tuli tunnetuksi juurikin Katri Niskanen ja Mert Otsamo. Myös Antti Asplund (jonka suunnittelutyyli taitaa olla liian erikoinen Linnaan). Tulikohan sitä ohjelmaa vain 1 kausi, vai 2...?
Vierailija kirjoitti:
Mikseiköhän enää tule Muodin huipulle -ohjelmaa? Saataisiin sitä kautta uusia suunnittelijoita julkisuuteen. Tuosta kisastahan aikoinaan tuli tunnetuksi juurikin Katri Niskanen ja Mert Otsamo. Myös Antti Asplund (jonka suunnittelutyyli taitaa olla liian erikoinen Linnaan). Tulikohan sitä ohjelmaa vain 1 kausi, vai 2...?
2 kautta esitettiin. Surkeat katsojaluvut syynä, ettei ole tullut uusia kausia.
Näkikö kukaan sitä lappilaisen luonnonsuojelijan asua, jossa oli käytetty jotakin kalaverkkoa ja jonka alkuperäinen tekijä ei halunnutkaan tehdä asua loppuun ja joku toinen yritys astui kuvaan?
Oliko hän pukunsa kanssa linnassa ollenkaan? Minä en ainakaan nähnyt asua vaikka mielenkiinnolla sitä odotin.
Vierailija kirjoitti:
Näkikö kukaan sitä lappilaisen luonnonsuojelijan asua, jossa oli käytetty jotakin kalaverkkoa ja jonka alkuperäinen tekijä ei halunnutkaan tehdä asua loppuun ja joku toinen yritys astui kuvaan?
Oliko hän pukunsa kanssa linnassa ollenkaan? Minä en ainakaan nähnyt asua vaikka mielenkiinnolla sitä odotin.
https://www.ess.fi/incoming/img2503936/a943pn/ALTERNATES/w980/2134509_… siinähän se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitäisikö kaikkien suunnittelijoiden isojen ja pienien kieltäytyä tekemästä asiakkaalle haluamaansa mekkoa vaan siksi ettei suunnitelija itse pidä siitä?
Toki varmasti isoilla nimillä on oma tyyli ja suurin osa haluaa tehdä yhdessä suunnittelijoiden kanssa.
No minä en ainakaan luovan alan ammattilaisena laskisi ulos yhtään tuotosta, tässä tapauksessa pukua, johon en itse olisi tyytyväinen ja jonka takana en pystyisi ylpeänä seisomaan. Mutta kaikilla ei tietenkään ole samaa ajatusmallia.
Jokainen nainen päättäköön itse meikkaako vai jättääkö meikkaamatta. Harvinaista se tosin on ettei meikkaa ja uskaltaa vieläpä liikkua ulkona ilman meikkiä. Veikkaan tosin että Liilläkin on meikkiä eduskunnassa, ei vahvasti vaan hyvin kevyt meikki eikä niin erottuva kuin muutamilla muilla.