Linnan juhlat 2018
Kenen pukua odotat eniten? Itse odotan rouva Haukion ja Piia Pasasen pukua. Pasanenhan on ennen ollut juontajana, nyt ilmeisesti kutsuttuna. Satu Taiveahon tyylistä olen aina tykännyt mutta tänä vuonna hän ei taida olla mukana.
Kommentit (1757)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on viime vuosina vakiintunut, että noissa jatkobileissä on huomattavasti korkeampi musiikillinen taso , kuin linnassa, jonne erityisesti Saulin aikana on pestattu puolivillaisia poppislaulelijoita, joilta ei lainkaan taitu vanhat klassikkosävelmät, joita siellä pääasiassa kuitenkin vedetään? Ei luulis olevan vaikea rasti palkata laulamaan joku, joka ihan oikeasti osaa laulaa Nocturnet ja Yksinäiset saarnipuut, heitä kun on Suomi puollollaan. Äärimmäisen tuskaista kuunnella, kun poppilaulelijat laulaa evergreenejä, joihin heidän äänensä ja tyylinsä ei sovi lainkaan.
Entisaikaan olis Olavi Virta ollut kovaa kamaa Linnan juhlissa. 🤗
No ei ollut eikä edes olisi ollut, jos vaikka entisaikaan olisi ollut jotain ohjelmaankin Linnassa, niin ei sinne Virtaa olisi kuitenkaan kutsuttu esiintymään, saati vieraaksi. Syynä siihen oli se, että entisaikaan Linnan juhliin ei kutsuttu viihteentekijöitä. Ne eivät olisi olleet sinne sopivia, sillä itsenäisyys kuului eliitille, ei kansalle tai kansantaiteilijoille. Ja mikään ei ollut halvempaa kansantaidetta kuin iskelmämusiikki, jota Virta edusti.
Arvostuksen puutteen takia osittain Virran kohtalokin loppuvuosina oli se mikä se oli - kuolla halveksittuna kehäraakkina. Jotkut (vasemmistolaiset) tuttavat saivat sentään hälle jonkinlaisen taiteilijaneläkkeen järjestettyä viimeisinä elinkuukausinaan. Kovan työn takana se oli, sillä taiteiljana Virtaa ei (oikeistolaisissa) piireissä pidetty. Olavi Virran ja oikeastaan koko viihdemusiikin arvostus alkoi nousta vasta 70-luvulla, kun vasemmistolainen älymystö nosti esiin Rautavaarat, Helismaat, VIrrat, Kinnuset jne.
Maailma on kovasti muuttunut 50-luvulta. Niin paljon, että nykyihmisen on sitä hieman vaikea ymmärtää, eikä osaa arvostaa sitä mitä on saavutettu. Mutta niin kai se on aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni kehuskeli pistävänsä "bileet pystyyn", ja uskomatonta mutta totta, veti Että mitähän v***a -biisin. Ja sitä ennen kertoi toimittajalle, että haluaa puhua siitä, että naisetkin voivat tehdä asiota. :D Yleisö ei juuri lähtenyt Sannin "bilemeininkiin" mukaan iltapuvuissaan. Ja Sannin jälkeen esiintynyt Danny, joka on häntä lähes 60 VUOTTA VANHEMPI, pisti pystyyn paljon kovemmat bileet / oli paljon enemmän rock kuin kiroileva Sanni konsanaan.
Joo, ja spiikki tähän biisiin oli "Kaikki tietää et mulla ei oo tapana kiroilla - nyt v*ttu rokataan!!!!!11!" tjsp
Sanni on niiiiin nolo.
Noin siinä käy kun keikoilla käy vain lapsia ja nyt pitäisikin esiintyä aikuisille.
Ennen oli Juice, Veltto ja ketä kaikkia.. Nykyään ei oikein ketään räväyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se tila, josta yle lähettää nytkin ohjelmaa? Näyttää kuin olisi veden päällä ja on presidentin linnaa vastapäätä. Helsinkiläiset, varmaan tiedätte?
Se on tätä tilaisuutta varten rakennettu pieni tv-studio kuten aikaisempinakin vuosina.
Ei ole mikään "rakennettu" tila, vaan ulkotuotantoauto, jossa on lasiseinäinen studiotila. Taitaa Suomessa olla ainoa laatuaan.
Draamaa! Tappelu! Pakarisen mies heitetty pihalle kun yritti käydä Toukon kimppuun: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b956c28b-4286-4558-9aba-6892c4869…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen todella asiallista kommentointia täälläkin. Monta rasistista, seksististä ja muutenkin ällöttävää tai töykeää kommenttia taas lmao ettekö te tod.näk. aikuiset ihmiset osaa vähääkään miettiä ennen kuin kommentoitte naisten läskikäsistä ja turhista veteraanipuheista. Vauva.fi ollut parhaimmillaan tämän illan
Onko sinusta oikein, että joka vuosi yksi veteraani nostaa itsensä muiden aseveljiensä yläpuolelle ja alkaa tarinoimaan itsestään, tehtävästään sodassa ym samalla kun muut -varmasti yhtä ansioituneet - katsovat hiljaa sivusta? He ovat kaikki tehneet tärkeän, kunnioitettavan työn.
Millä tavalla se, että tämä Maunula eilen esiintyi, teki muiden veteraanien työstä vähemmän ansiokkaampaa? Maunula varmaan on tottunut puhuja ja halusi nyt hyödyntää tämän hetken. Tuskinpa se niitä muita veteraaneja haittasi.
Vierailija kirjoitti:
Draamaa! Tappelu! Pakarisen mies heitetty pihalle kun yritti käydä Toukon kimppuun: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b956c28b-4286-4558-9aba-6892c4869…
Porttikielto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin pliisut juhlat. Ei ole enää sellaisia kaunottaria kuun Maria Melin 80-luvulla ja Karpela 90-luvulla.
Marjatta Svennevig kuului myös näihin onnistujiin vuosi toisensa jälkeen, aina tyylikäs.
Näitä kolmea naista yhdistää yksi asia, hyvä ryhti. Ja silloin kun osaa kantaa itsensä kauniisti, niin miltei puku kuin puku näyttää päällä upealta. Nytkin linnassa nähtiin montakin esimerkkiä siitä kuinka rumalla, etukenoisella ja harppovalla kävelytyylillä ja huonolla ryhdillä saa kauniinkin puvun näyttämään lähinnä päällä roikkuvalta säkiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin pliisut juhlat. Ei ole enää sellaisia kaunottaria kuun Maria Melin 80-luvulla ja Karpela 90-luvulla.
Marjatta Svennevig kuului myös näihin onnistujiin vuosi toisensa jälkeen, aina tyylikäs.
Näitä kolmea naista yhdistää yksi asia, hyvä ryhti. Ja silloin kun osaa kantaa itsensä kauniisti, niin miltei puku kuin puku näyttää päällä upealta. Nytkin linnassa nähtiin montakin esimerkkiä siitä kuinka rumalla, etukenoisella ja harppovalla kävelytyylillä ja huonolla ryhdillä saa kauniinkin puvun näyttämään lähinnä päällä roikkuvalta säkiltä.
Sama pätee myös näihin ketjussa mainittuihin nykyonnistujiin eli Kike Elomaahan, Päivi Räsäseen ja Jaana Pelkoseen. Jokainen osaa kantaa itsensä kauniisti ja omaa huikean hyvän ryhdin. Eikä tietysti hoikkuus/normaalipaino kokonaisuutta huononna.
Kitke Elomaa ja Päivi Räsänen hyvin säilyneennäköisiä, kun ovat hoikkia ja siroja. Toki kaunis meikki ja asu tekee paljon, mutta kyllähän kaikki asut hoikalle näyttävät paremmalta. Jaana Pelkonenkaan ei ihan nuori enää ole, mutta näyttää nuorekkaalta ja todella hyvältä.
Jos jossain YLE onnistui tänä vuonna näissä juhlissa ni se oli ehdottomasti haastattelijat. Päivikki Koskinen (punatukkainen nainen) haastatteli hyvin niitä keitä sai haastatella, samoin Susani Mahadura. Kumpikaan em. naisista ei joutunut lunttaamaan kysymyksiä paperista. Antti onnistui kohtalaisesti vaikka vähän takeltelti. Se missä YLE ei sitten niin onnistunut oli selostus, jossa Ella oli aika pihalla. Ymmärrän, että nää oli Ellan ekat Itsenäisyyspäivän juhlat selostajana, mutta tosi paljon tuli virheitä ja unohduksia. Myöskään Tarja Halosen sisääntuloa ei näytetty, koska silloin oli vielä menossa Uutiset ja Sää.
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole tienytkään, että Mariska on missä muruseni on sanoittaja :O se on ehkä kaunein laulu.
Mariska on sanoittanut hyvin paljon kotimaisille artisteille, Jenni Vartiaisen lisäksi mm. Anna Puulle, Jari Sillanpäälle, Paula Koivuniemelle, Freemanille, Johanna Kurkelalle, Mira Luodille... Lista on pitkä. Ja juuri nämä Vartiaisen isoimmat hitit ovat Mariskan kynästä. Harmi, ettei tätä moni tunnu tietävän, vaikka Mariska on tehnyt musiikkia jo pitkään sekä itselle että muille. Aika myöhässä sai kutsun Linnan juhliin, mutta parempi myöhään kun ei ollenkaan.
Eikö Sannilla ja hänen taustajoukoille ole mitään tilannetajua? Ensin kieutaan että haluaa muuttaa Suomesta ja päälle jankataan että mitähän vitt*a. Ja kyseessä kuitenkin Suomen itsenäisyyspäivän linnan juhlien jatkot. Siis mitä helvettiä oikeasti?
Ei mennyt ihan putkeen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole tienytkään, että Mariska on missä muruseni on sanoittaja :O se on ehkä kaunein laulu.
Mariska on sanoittanut hyvin paljon kotimaisille artisteille, Jenni Vartiaisen lisäksi mm. Anna Puulle, Jari Sillanpäälle, Paula Koivuniemelle, Freemanille, Johanna Kurkelalle, Mira Luodille... Lista on pitkä. Ja juuri nämä Vartiaisen isoimmat hitit ovat Mariskan kynästä. Harmi, ettei tätä moni tunnu tietävän, vaikka Mariska on tehnyt musiikkia jo pitkään sekä itselle että muille. Aika myöhässä sai kutsun Linnan juhliin, mutta parempi myöhään kun ei ollenkaan.
Todella lahjakas tekijä ja hyvä tyyppi lisäksi. Hänellä on myös sellainen tausta musiikissa ja muutenkin, että ei tarvitse teeskennellä kapinallista hokemalla vulgaareja sanoja suorassa lähetyksessä. Persoona loistaa hänestä vahvasti tuon täydellisesti formaalin kampauksen ja elegantin asun läpikin.
Mariska on myös äiti ja hänellä on myös mies, mutta mies taisi jäädä kotiin hoitamaan lasta tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella lahjakas tekijä ja hyvä tyyppi lisäksi. Hänellä on myös sellainen tausta musiikissa ja muutenkin, että ei tarvitse teeskennellä kapinallista hokemalla vulgaareja sanoja suorassa lähetyksessä. Persoona loistaa hänestä vahvasti tuon täydellisesti formaalin kampauksen ja elegantin asun läpikin.
Katsoin juuri Iltalehden haastattelun Mariskasta linnan jatkoilta ja todellakin tuntuu aidolta ja persoonalliselta ihmiseltä. Suloinen ja lämmin vaikutelma hänestä välittyi, erottuu monista muista. Ihana Mariska, pysy omana parhaana itsenäsi! <3
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset sanoitukset niissä on? Esimerkkejä?
Itsehän pyysit:
Vainot:
"Mä en luota niihin
Jotka nukkuvat selällään
Jotka suudellessaan
Pitävät auki silmiään
Hymyilet itsekses aika usein nykyään
Onko jotain josta mun pitäisi tietää enemmän?
Taas on niitä töitä
Sulle alkanut kertymään
Kun ehdit tulla kotiin
Harvemmin ennen seitsemää
Puoli tuntii suihkussa
Mikä sua viivyttää
Lasken yhdestä kymmeneen
Vaikka laskisin tuhanteen
Mulla iskee vainot päälle
Puukkoja on rivissä
Ylä- ja alaselässä
Täs on ollut kaikkee
Mistä en oo puhunut
Ja enkä ehkä puhu
Niin moni on ennenkin suuttunut
Väärässä sylissä olen ollut väärinpäin
On nin paljon mistä sun pitäisi tietää enemmän
Lasken yhdestä kymmeneen
Puukkoja on rivissä
Ylä- ja alaselässä
Vainot päällä kun oomme kotona
Joka kerta kun oomme ulkona
Ne kulkee aina mun mukana
Niin pitkään kuin sulla on valta
Enemmän
Lasken yhdestä kymmeneen
Puukkoja on rivissä
Ylä- ja alaselässä
Ne kulkee aina mun mukana
Niin pitkään kuin sulla on valta
Mulla iskee vainot päälle"
...ja Voinko mä todella lähteä näin -biisin alku:
"Nyt sun ei tarvitse
Enää mua vahtia
Onneks ei ehditty
Hankkimaan lapsia
Vuosia yritin
Toiseksi muuttua
Anteeks en osannut
Rakastaakaan sinua"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni kehuskeli pistävänsä "bileet pystyyn", ja uskomatonta mutta totta, veti Että mitähän v***a -biisin. Ja sitä ennen kertoi toimittajalle, että haluaa puhua siitä, että naisetkin voivat tehdä asiota. :D Yleisö ei juuri lähtenyt Sannin "bilemeininkiin" mukaan iltapuvuissaan. Ja Sannin jälkeen esiintynyt Danny, joka on häntä lähes 60 VUOTTA VANHEMPI, pisti pystyyn paljon kovemmat bileet / oli paljon enemmän rock kuin kiroileva Sanni konsanaan.
Joo, ja spiikki tähän biisiin oli "Kaikki tietää et mulla ei oo tapana kiroilla - nyt v*ttu rokataan!!!!!11!" tjsp
Sanni on niiiiin nolo.
Ei minkäänlaista tyyli - eikä tilannetajua. Ei tuo esiintyminen ollut takroitettu teineille! Sanni ei sitä näköjään ymmärtänyt. Jenni Vartiainen sentään oli tyylikäs ja lauloi hienosti, Finlandiakin kuulosti upealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkka kuulostaa niiin paljon Ismolta
Pitkästä aikaa kuuntelin eilen ja mietin, että lauluääni on kyllä miellyttävä ja hyvä. Noita akkoja ei olis tarvinnut tuonne laulamaan.
MInä tykkäsin Jennistä. Sanni oli turha.
Aika historiallinen muumio se kyllä onkin. Sama parturikin kai ollut 1800-luvulta asti.