Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalaöljy vaikuttaa lapsesi aivotoimintaan raskauden aikana!

11.05.2006 |

Nykyään suositellaan E-EPA-kalaöljyä, sillä se läpäisee aivoveriesteen suoraan,mitä muut kalaöljyt eivät tee. Sen sisältämät ainesosat ovat myöskin puhtaita ja erittäin tehokkaita: yksi kapseli päivässä riittää turvaamaan riittävän Omega3-rasvahapon määrän, kun tavallista kalaöljyä pitäisi syödä jopa 8 kappaletta päivässä! E-EPAa kannattaa syödä nimenomaan loppuraskaudessa, jolloin vauvan aivot kehittyvät vauhdikkaimmin. E-EPAn on todettu ehkäisevän myös mm. synnytyksen jälkeistä masennusta, sillä masennuksen taustalla on usein rasva-aineenvaihdunnan häiriöt aivoissa.

Suosittelen! Itse söin tätä tuotetta esikoisen kohdalla ja aion tehdä niin nytkin.

Toinen vinkki: maitohappobakteerien syönti kannattaa myös aloittaa jo loppuraskauden aikana! niiden on todettu vähentävän mm. syntyneen lapsen suolisto-oireita ja koliikkia. Maitohappoja kannattaa syödä koko imetyksen ajan niin äiti ja lapsi voivat hyvin:)

sitruska rv 31+4

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että jokainen ottaa tietty niitä lisäravinteita jotka parhaaksi näkee.

Välillä silti tuntuu, että niiden popsiminen on osa tätä raskauden ja synnytyksen ja lasten kasvatuksen medikalisaatiota, joka on aika monipiippuinen juttu; pitää tehdä niin, syödä näin, pysyä normaalikäyrien sisäpuolella jne., muuten on huono äiti.

Itse syön monivitamiinia ja epäsäännöllisemmin rautaa ja magnesiumia. Jos pitäisi vielä syödä kalaöljyä ja maitohappobakteereita ja herraties mitä, eihän sitä muuta ehtisikään kuin vetää nappia naamaan...

Itse luotan siihen, että kun syön suht terveellisesti, pidän itsestäni huolta, enkä stressaa liikoja, lapsi syntyy terveenä. Jos ei synny, sitten ei. Ja aivotoimintaa sillä on toivottavasti ihan riittävästi, kun tarpeeksi halitaan ja annetaan virikkeitä. Ei sen tarvitse olla superlapsi.

Korostan vielä, että kukin tekee kuten parhaaksi näkee. Onnellista odotusta kaikille!

Ketsup

Vierailija
2/22 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koska perheemme on allerginen, tekisi mieleni kokeilla voisiko kalaöljy+gefilus lisät loppuraskaudessa vaikuttaa siihen, ettei syntyvä lapsi sisarustensa tavoin ole niin allerginen. Toki etsin vielä lisää tietoa muualtakin mutta...

E-epassa minua epäilyttää tuo aivoveriesteen läpäisy, se ei oikeasti maallikon korvan kuulosta kovin hyvältä jutulta. Ja kun se on synteettinen (=ei luonnonmukainen) niin mielummin välttäisin sellaista raskausaikana. Mutta ne luonnonmukaiset kalaöljyt, sisältääkö ne kaikki A-vitamiiniä?

Kovin moni täsä ketjussa tuntui e-epan nimeen vannovan, mutta millaisin kriteerein ja tutkimustuloksin teille sitä on suositeltu?

Ok, eikun googlettamaan :)

Mayella rv 20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerroin, että käytän omegarasvahappo valmistetta ja olen harkinnut tuota epaa minulle sanottiin sieltä että he eivät missään tapauksessa suosittele kumpaamaan tuotetta raskaana olevalle. Lopetin tuotteen nauttimisen, pelkkä kala riittää minulle päätin.

Vierailija
4/22 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoivatko mitään perustelua, että miksi eivät suosittele omega-valmistetta??

Vierailija
5/22 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin kiinostunut noista perusteluista, syön itse kalaöljykapseleita päivittäin.

Calathea rv 25+0

Vierailija
6/22 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin neuvolasta tästä epasta koska paniikkihäiriön oireet tuli takaisin kun lopetin niiden syönnin raskauden alussa. No neuvolasta sanoivat etteivät näe mitään syytä miksi ei voisi syödä ja luontaistuotekaupasta tiedustelin myös ja sanoivat että epa on ainut luontaistuote jota voivat suositella myös raskauden aikana kaikkien muiden ns.lääkkeiden suosittelua ei kannateta. Toki jos on ihan mahdottoman terve eikä ikäkään paina ja syö terveellisesti ym.ym. ei tietty kannata syödä mitään lääkkeitä ei edes niitä neuvolan suosittelemia.

Vierailija
7/22 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden aikana JA jälkeen, sillä E-EPA.lla on tunnetusti vaikutusta masennuksen hoidossa ja sen ehkäisyssä. Tuolta linkistä voi lukea laatukriteerejä+ tullilabran tuloksia. Tätä tuotetta EI myytäisi Suomessa/apteekeissa/ suositeltaisi raskaana oleville, jos siitä olisi MINKÄÄNLAISTA haittaa sikiölle tai äidille. Asiahan on täysin päinvastoin.

E-EPA on nimeomaan PUHDAS kalaöljyvalmiste- lukekaa analyysit ja verratkaa muihin markkinoilla oleviin kapseleihin.

http://www.biovita.fi/suomi/tuotteet/e-epa.html

Vierailija
8/22 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin vauva lehdessäkään...

olisi suositeltu tuotetta jos siitä ei olisi selvää tutkimusta. siinä nimenomaan Efalexia suositeltiin ja itse olen ollut siihen tyytyväinen!

Kallistahan se on mutta mitä sitä ei tekis vauvansa hyväksi:-))

Ja neuvolassakaan ei kielletty kyseistä tuotetta. Totuushan on nykypäivänä se että ruuasta ei enään saa tarvitsevia vitamiineja, koska kaikki on niin keinotekoisesti kasvatettuja, eli köyhiä ravintoarvoltaan.....! ja suomessa on todella pienet suositukset verrattuna muihin maihin, joten tuskin yliannostustakaan saa aivan heti.

Vierailija
9/22 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt E-EPAa muutaman vuoden ja käytön kyllä huomaa! Iho on paremmassa kunnossa, vaikka olen taipuvainen etenkin talvisin kuiviin läiskiin talvisin kasvoissa. Ja jaksaminen on lisääntynyt merkittävästi! Sen huomaa niin konkreettisesti, kun jättää E-EPAt ottamatta esim. kolmen päivän ajaksi. Huomaan olevani vetämätön ja kireämpi. Ja mielialaan se vaikuttaa minulla selkeästi. Mieli ei vedä ihan maahan edes pimeinä talven kuukausina.

Nyt syön ensi kertaa E-EPAa raskauden aikana. Uskon, että sillä on edellä mainitut hyvät vaikutukset omaan vointiini raskaina raskauden kuukausina ja sitten synnytyksen jälkeen, kun mielialat saattavat vaihdella. Toivon, että vauva mahassani saa kapselista tärkeitä rasvahappoja.

Nämä siis ihan mutu-juttujani.

Saaga rv15

Vierailija
10/22 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sun omista kokemuksistako?

Ainakaan tavallisia kalanöljykapseleita ei saa syödä raskausaikana, koska niissä on paljon A-vitamiinia. Tuossa sun mainitsemassa sitä ei ilmeisesti ole? Millasia maitohappobakteereja syöt? Jotenkin vaan vierastan kaikkea pillereiden nappailua raskaana mutta jos paketeissa lukee et voi raskaana syödä niin ehkäpä sit...

Vierailija
11/22 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noissa E-Epoissa ei ole a-vitamiinia, sopii nimenomaan raskaana oleville ja imettäville. Maitohappobakteerit nyt sopivat ihan kelle vaan, vaikka vastasyntyneelle. Olen th ammatiltani, siskoni on neuvolalääkäri ja olen lukenut lukuisia tutkimuksia näistä tuotteista. Tietoa siis on. Toki myös omaa kokemusta. Turvallisin mielin siis niitä voipi syödä.

On ihan järkevää miettiä, mitä suuhunsa laittaa raskauden aikana ja yleensä ottaen luontaistuotteeet kannattaa jättää hyllylle.

t.sitruska

Vierailija
12/22 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkittu paljon, ja itse syön sitä kun se pitää paniikkihäiriön poissa.

Mutta neuvolassa luontaistuotteiden syöntiin suhtaudutaan ERITTÄIN nuivasti ainakin täällä meillä, joten ens kerralla pidän omana tietonani jos syön ;)

Vaikka toi e-epahan on synteettisesti valmistettua..

Vierailija
13/22 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön Triomega-nimistä kalaöljyvalmistetta kun en juuri kalasta välitä. Rupesi nyt vaan mietityttämään, että kai tuossa purkissa lukisi jos tuote sisältäisi A-vitamiinia??!

Sisältöluettelossa mainitaan ainakin vaan EPA, DHA ja " muut omega-3-rasvahapot" . Olen syönyt sitä nyt hyvillä mielin jo jonkun aikaa.. Eikös vitamiinitkin pitäisi olla mainittuna jos niitä on??

Huolestunut kerion

Vierailija
14/22 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy mainita jos tuote sis. A-vitamiinia. Kalaöljy ei sisällä A-vitamiinia, vaan kalan[b]maksa[/b]öljy. Sitä ei suositella raskauden aikana. Itse syön Möllerin Omega-3-foolihappo-b-vitamiini -kapseleita, olikohan nimeltään Möllerin tupla tai jotain sinne päin...

Itsekin olen lukenut että EPA ei läpäisisi aivoja, vaan nimenomaan vain tuo E-EPA. Täytyy itsekin funtsia loppuajasta siirtymistä tuohon E-EPAAN...

Vierailija
15/22 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan totta mitä sanoit! itsekin käytän efalexia, sitä suositeltiin myös vauvalehdessä!!!!! että ei tule omasta päästä! se on hyväksi tosiaan vauvan aivojen kehittymisen kannalta ja maitohappobakteereistahan on puhuttu tosi paljon , että ehkäisee myös allergioita. esikoista odottaessa söin gefilus tuotteita joka päivä että voisin minimoida lapseni allergiat , jos vain mahdollista! itse kun olen allerginen. Ja poika on vielä ainakin säästynyt tosi hyvin allergioilta ja on nyt terve 5 vuotias.

zejo 34+1

Vierailija
16/22 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuon jo järki mullekkin sanoi, tuli vaan sellainen epäilyksen hetki ;)

Mistäs sitä E-EPAa sitten saa? Apteekeista vai luontaistuotekaupoista? En ainakaan semmoiseen törmännyt sillon kun ostin tuota Triomegaa.. Onko se siis synteettisesti valmistettua tai jotenkin jalostettua, että sitä ei esiinny luonnossa?

Vierailija
17/22 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana oleville tai kenellekään ihmiselle !!! Juuri vanhempi ystäväni sai kutiavan ihottuman aloitettuaan E-Epan ja ei ole todellakaan ainoa....

Niin ja niistä muista vaikutuksista ei voi edes tietää kun kaikki ei välttämättä näy päälle päin. Jokatapauksessa minä en käyttäisi mitään synteettistä.......

Ohessa pitkä keskustelu aiheesta:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5261782&t=5245340&appid=&…

Vierailija
18/22 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuten lääkkeetkin, ne tehoaa ja vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin.

Olen itse syönyt viime syksynä E-Epaa + foolihappolisää masennukseen, mutta minulla oli toki rinnalla " oikeakin" lääkitys. En pysty sanomaan, mikä siis tehosi parhaiten. Nykyäähän on tunnustettu tosi asia, että avoin luonne selviää masennuksestakin paremmin, joten oliko sitten millään lääkityksellä osuutta, mene ja tiedä.

Sillä, onko joku aine puhdas luonnontuote vai synteettinen valmiste, ei sinällään ole merkitystä. Vaikutus on aina kokonaisuus, mutta tietty, jos haluaa olla täysin luomu, täytyy itse kerätä ja kuivattaa luonnon yrtit.

Raskautuminen minulla kävi tosi sukkelaan eli ensimmäisestä mahdollisesta kierrosta (lähes vahingossa), joten tuntuu, että ainakin jokin hyvä tekijä näillä E-Epalla ja foolihapolla sekä syömälläni Berocca-kuurilla oli. Ja masennuksestakin on jo päästy eroon.

Beroccaa jatkan edelleen.

Dumbon äiti rv 11+

Vierailija
19/22 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihinkin aidinmaidonkorvikkeisiin lisataan epa ja dha. Jokaisen oma valinta mita tekee. On sita parjatty kylla monipuolisella ruokavaliolla tahan asti. Kalansyonti on tarkeaa...se tuntuu valisti suomalaisilta unohtuvan.

Vierailija
20/22 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..suositteli minulle kalaöljyä ja gefilusta loppuraskauden ajaksi. Tavoitteena vauvan allergioiden vähentäminen, kun esikoisella sellainen jo on. Tosin joillekin E- ja A-vitamiinit aiheuttavat iho-oireita kuten kutinaa ja näppylöitä. Silloin ei tietenkään kannata purkkivitamiineja syödä.