Kuinka monella teistä olisi mahdollisuus valita auto merkin ja mallin mukaan?
Itse olen valinnut autoni taloudellisen tilanteen vuoksi niin, että tiettyjen rajojen asettamana lähden etsimään merkistä välittämättä ja vastaan tulevista kelvollisista vaihtoehdoista valitsen parhaan. Kuinka moni teistä pystyisi päättämään, että juu minä haluan vaikka Mitsubishi Outlanderin, lähdetäänpä katsomaan Suomen paras yksilö! Tai voihan sen auton hankkia ihan upouutenakin. Onko teillä mahdollisuudet tähän?
Kommentit (39)
Ja siis Ford täytti itselleni "auton merkit", jopa Kian ja Scodan kanssa on vaikeuksia siihen, vaikka ne varmasti hyviä autoja ovatkin. Mitsukin on itsellä ollut, se myös hyvä auto.
1
En mä ainakaan. Ei ole ajokorttia, rahaa ajokorttiin eikä ole varaa autoon. Mulla on myös hahmotusongelmia sen verran, etten edes voi ajaa autoa.
Uuteen ei ole mitään mahdollisuutta, mutta olen aina ostanut just sen merkin, mallin ja värisen kuin haluan. Halvemmalla pääsisin jos ajaisin jollain pikkukittanalla, mutta mulle auto on enemmän kuin pelkkä siirtymäväline.
Mä valitsin auton merkin ja mallin just mieltymyksieni mukaan. Sen lisäksi että oikeasti tämä nykyinen oli just se auto jollaisen halusin, se täyttää muutkin vaatimukseni. Eli vähän kuluttava auto pitkällä huoltovälillä paljon ajavalle - ja todellakin nimenomaan se merkki ja malli jonka halusin. Muilla merkeillä ei edes ollut mitään jakoa eikä värillä väliä kunhan ei ollut valkoinen.
Luultavasti seuraavakin auto on samaa merkkiä kuin nykyinen, ellei jostain tule vastaan joku täysin lyömätön vaihtoehto. Epäilen, suurinpiirtein kaikki markkinoilla olevat koeistuneena.
6 lisää vielä että vaikka rahaa ois käytössä rajattomasti, en silti vaihtaisi merkkiä. En näkis mitään syytä sellaiseen.
Mulla oli kolme spekseiltään sopivaa vaihtoehtoa: Audi, Mersu ja Volvo. Ostin Volvon (V90 CC D5) kun diggasin siitä eniten. Olen tyytyväinen valintaan.
Kyllähän se hinta on ollut aika ratkaiseva tekijä.
Vierailija kirjoitti:
6 lisää vielä että vaikka rahaa ois käytössä rajattomasti, en silti vaihtaisi merkkiä. En näkis mitään syytä sellaiseen.
Minulle ei olisi ollut sopivaa mallia vaikka olisin tuplannut budjetin joten minusta tuli Volvokuski. Valkkasin siis juuri sen auton joka oli vaatimukset täyttävistä eniten makuuni.
Ostan uuden jonkun tavallisen huomiotaherättämättömän, jossa on kuitenkin varusteet ja halutut ominaisuudet.
Olisi varaa vaikka johonkin 50000 euron autoon, mutta ajatuskin tuntuu typerältä. Just ostin uutena 260000 euron biilin. Järkevämpää varmaan olisi ollut ajella vielä pari-kolma vuotta /ekaan isompaan korjaukseen vanhalla. Kerran olen tehnyt tehdastilauksen, se on sellainen once in lifetime, ei se toista kertaa miltään tunnu.
Keski-ikäinen akka miesvaltaisella alalla.
En oikein ymmärrä mitä ap tarkoitat...
Anyway, meillä vaihtui edellinen, 5v ikäinen, auto uuteen pari viikkoa sitten. Ihan oman maun mukaan hankittiin, samaa merkkiä kuin edellinenkin, mutta eri mallia ja eri kokoluokkaa, hinta oli 38t€.
Vierailija kirjoitti:
Olisi varaa vaikka johonkin 50000 euron autoon, mutta ajatuskin tuntuu typerältä. Just ostin uutena 260000 euron biilin. Järkevämpää varmaan olisi ollut ajella vielä pari-kolma vuotta /ekaan isompaan korjaukseen vanhalla. Kerran olen tehnyt tehdastilauksen, se on sellainen once in lifetime, ei se toista kertaa miltään tunnu.
Keski-ikäinen akka miesvaltaisella alalla.
Siis 26 000 euroa, ei nyt sentään omakotitalon hintasta ;)
Olen ostanut monta melkein uutta eli muutaman kk vanhan tai hyvin vähän ajettuja. Uuteen olisi mahdollisuus tietyissä kohtuuden rajoissa, mutta kun noilla kriteereillä saa monta tonnia hinnasta pois. Tietty väri tms ei pysty silloin valitsemaan yhtä helposti, nytkin auto jonka väristä en ikinä ostaisi vaikka muut tykkää kovasti. Mulle naisena tulee miesmäinen autokuume eli jostain syystä vain haluan jonkun tietyn auton. Ja se on sitten saatava.
Nuorempana ajoin milloin milläkin autolla, mutta Saab oli ainoa joka oli ns järkisyin hankittu ja inhosin siinä kaikkea. Eikä se kauaa perheessä pysynyt.
Mulla on juuri se auto minkä halusinkin. Mukava sportti. N43
Vierailija kirjoitti:
Itse olen valinnut autoni taloudellisen tilanteen vuoksi niin, että tiettyjen rajojen asettamana lähden etsimään merkistä välittämättä ja vastaan tulevista kelvollisista vaihtoehdoista valitsen parhaan. Kuinka moni teistä pystyisi päättämään, että juu minä haluan vaikka Mitsubishi Outlanderin, lähdetäänpä katsomaan Suomen paras yksilö! Tai voihan sen auton hankkia ihan upouutenakin. Onko teillä mahdollisuudet tähän?
Viimeksi autoa vaihtaessani tiesimme vaimoni kanssa, minkä auton halusimme. Sitten mietimme, paljonko olemme valmiita siitä maksamaan. Seuraavaksi etsin uusimman ja vähiten ajetun, mikä sopi budjettiin. Se valitettavasti kiihtyi liian huonosti, joten ostin pari vuotta vanhemman tehokkaammalla moottorilla .Olisin voinut sen uutenakin ostaa, mutta minusta uuden auton ostaminen on todella epätaloudellista.
Budjetti oli 30 000 €, käteisellä, ei autolainaa. Jos olisi maksanut enemmän, niin olisi pitänyt ottaa lainaa, mitä emme halunneet. Haussa oli uusi, taloudellinen, hieman sporttinen auto, neljän hengen kaupunkilaisperheelle. Aiemmin auto oli VW. Nyt Scoda. Lähes samaa laatua, mutta samalla rahalla sai enemmän lisävarusteita.
Mulla on tietty summa rahaa ja ostan sillä parhaan bemarin mitä saa. Kyselen paljon tarjouksia ja odottelen sopivaa vaihtoautoa. Sitten, kun hyvä tulee myyntiin ostan sen heti.
No, kun itse etsin autoa, en tiennyt minkä haluan, mutta en silti ostanut jotain Huyndaita, vaan Ford Focuksen, koska se oli tilavin omassa luokassaan. Farmari siis. Tietenkin jos saisin vain valita ostaisin luultavasti S-sarjan Mersun.