Kuinka monella teistä olisi mahdollisuus valita auto merkin ja mallin mukaan?
Itse olen valinnut autoni taloudellisen tilanteen vuoksi niin, että tiettyjen rajojen asettamana lähden etsimään merkistä välittämättä ja vastaan tulevista kelvollisista vaihtoehdoista valitsen parhaan. Kuinka moni teistä pystyisi päättämään, että juu minä haluan vaikka Mitsubishi Outlanderin, lähdetäänpä katsomaan Suomen paras yksilö! Tai voihan sen auton hankkia ihan upouutenakin. Onko teillä mahdollisuudet tähän?
Kommentit (39)
Minä en etsi yksilöitä, koska olemme ostaneet jo pitkään autot uusina. Mitä tahansa merkkiä en voisi valita myymättä taloa, mutta keskihintaisista voimme valita mielestämme parhaan.
Valitsin oman autoni miettimättä hintaa, mutta muita kriteerejä sitten oli.
Halusin entistä autoani lyhyemmän auton (parkkeeraus helpottuu Helsingissä), halusin myös vähän korkeamman maavaran. Mutta tärkein kriteeri oli että lyhytselkäisenä näen autosta hyvin ulos, näen konepellin yli.
Ei siis auttanut muu kuin lueskella autoista, joissa penkin saa oikeasti korkealle ja käydä autokaupoissa istuskelemassa ratin takana. Lopulta löytyi kaksi kriteerit täyttävää autoa: Opel Mokka & Suzuki Vitara, valitsin Vitaran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Budjetti oli 30 000 €, käteisellä, ei autolainaa. Jos olisi maksanut enemmän, niin olisi pitänyt ottaa lainaa, mitä emme halunneet. Haussa oli uusi, taloudellinen, hieman sporttinen auto, neljän hengen kaupunkilaisperheelle. Aiemmin auto oli VW. Nyt Scoda. Lähes samaa laatua, mutta samalla rahalla sai enemmän lisävarusteita.
Itse sijoitan rahat ja ostan auton lainalla. Pelkillä osingoilla maksaa korot mennen tullen.
Osingot toki tuottavat, mutta pääoma on viime aikoina osakkeissa huvennut. Meillä kyllä autot ostetaan käteisellä jo senkin takia, että velattomuus nyt on vaan mukavampi elämäntapa. Ja sijoituksia on joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kolme spekseiltään sopivaa vaihtoehtoa: Audi, Mersu ja Volvo. Ostin Volvon (V90 CC D5) kun diggasin siitä eniten. Olen tyytyväinen valintaan.
Lolvo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Budjetti oli 30 000 €, käteisellä, ei autolainaa. Jos olisi maksanut enemmän, niin olisi pitänyt ottaa lainaa, mitä emme halunneet. Haussa oli uusi, taloudellinen, hieman sporttinen auto, neljän hengen kaupunkilaisperheelle. Aiemmin auto oli VW. Nyt Scoda. Lähes samaa laatua, mutta samalla rahalla sai enemmän lisävarusteita.
Itse sijoitan rahat ja ostan auton lainalla. Pelkillä osingoilla maksaa korot mennen tullen.
Osingot toki tuottavat, mutta pääoma on viime aikoina osakkeissa huvennut. Meillä kyllä autot ostetaan käteisellä jo senkin takia, että velattomuus nyt on vaan mukavampi elämäntapa. Ja sijoituksia on joka tapauksessa.
Nousukauden huipulla sijoittajille on turhaa puhua järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sijoittaa. Tiedän, että auto on huono "sijoitus". Tietoinen valinta, koska nautin uudesta autosta. Pitäisi kuitenkin olla melko taitava sijoittaja, että saa katettua 30 000 euron/4-5 vuoden autolainan korkokulut sijoituksilla. Järkevintä olisi kulkea julkisilla...
Vierailija kirjoitti:
Siis Skodan, sorry.
Oikeastihan se onkin Škoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kolme spekseiltään sopivaa vaihtoehtoa: Audi, Mersu ja Volvo. Ostin Volvon (V90 CC D5) kun diggasin siitä eniten. Olen tyytyväinen valintaan.
Lolvo
Ajan sitä hymyssä suin ja naureskellen :) halpaa viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssi laskee ja nousee, mutta autokaupoissa häviää aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Skodan, sorry.
Oikeastihan se onkin Škoda.
Hupsista per**kele
:) t. Iloinen velato Scoda-kuski... Näyttikin niin oudolta tuo kirjoitusasu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sijoittaa. Tiedän, että auto on huono "sijoitus". Tietoinen valinta, koska nautin uudesta autosta. Pitäisi kuitenkin olla melko taitava sijoittaja, että saa katettua 30 000 euron/4-5 vuoden autolainan korkokulut sijoituksilla. Järkevintä olisi kulkea julkisilla...
Itsellä perustuu siihen, että kun rahat on sijoitettu en voi tuhlata niitä esim. Uuteen autoon. Säästän vaikka korkokuluja ei täysin saiskaan.
Ostan auton jonka haluan ja nykyään on niin helppoa ostaa auto kauempaakin kun on toimitus kotiovelle.
Kaksi haluamaani autoa olen ostanut kotiintuotuna ja ne ovat olleet sellaisia kun myyjä on kertonut. Toinen oli avoauto ja toinen uusi maasturi.
Tykkään autoista ja tiedän minkälaisen haluan. En voisi ajaa autolla mistä en tykkää.
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaessani auton en luule sijoittavani rahaa vaan ostan asian, jota tarvitsen, ja johon minulla on varaa. Minun ei tarvitse miettiä sijoituksia, koska niitä nyt on muutenkin. Häviäthän sinä talvitakin ostossakin. Tai sitten saat sen hyödykkeen, minkä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Ostan auton jonka haluan ja nykyään on niin helppoa ostaa auto kauempaakin kun on toimitus kotiovelle.
Kaksi haluamaani autoa olen ostanut kotiintuotuna ja ne ovat olleet sellaisia kun myyjä on kertonut. Toinen oli avoauto ja toinen uusi maasturi.
Tykkään autoista ja tiedän minkälaisen haluan. En voisi ajaa autolla mistä en tykkää.
N44
Minä ostan niin hyvän auton mihin rahat riittää. Niin paljoa ei ole ikinä rahaa että saisin sen unelma auton.
Jokaisella on mahdollisuus valita auto merkin ja mallin mukaan. Autoja on aivan vapaasti myynnissä. Joskus 50-luvulla autoissa oli jonkinlaiset maahantuonikiintiöt tai muut rajoitukset.
Meidän taloudessa on vain 1 auto. Se alkaa olla jo vanha kottero. Meillä on mahdollisuus valita uusi auto. Mitään tarvetta ei kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma luonto ei anna myöten ostaa tuotetta, jonka hintaa tippuu heti ulos ajaessa. Jos kaikki ajattelisivat niinkuin minä uusia autoja ei ostettaisi.
Minä ostaessani auton en luule sijoittavani rahaa vaan ostan asian, jota tarvitsen, ja johon minulla on varaa. Minun ei tarvitse miettiä sijoituksia, koska niitä nyt on muutenkin. Häviäthän sinä talvitakin ostossakin. Tai sitten saat sen hyödykkeen, minkä haluat.
Uuteen autoon ei todellakaan ole varaa, mutta ilman muuta valitsen ensin merkin ja mallin ja alan sitten tutkia vaihtoehtoja.
Edellinen auto oli ominaisuuksiltaan sellainen, mikä oli meidän perheelle riittävä. Kun korjattavaa tuli muutaman sadan koslaan liikaa, päätimme hankkia muutamaa astetta kalliimman ja ns. sijoittaa muutamaksi vuodeksi eteenpäin. Tämä onnistui rahoituksella ja nyt on alla sellainen peli mistä nauttii. Kattaa kaikki tarpeet arkiajosta lomareissuille, miellyttävä kaikin puolin muutenkin. Tosin, kaveripiirissä aiheuttaa ranskalainen närää, mutten anna sen häiritä. Ensi syksystä asti velaton. Tähän tyytyväisiä seuraavat kuvitellut 5 vuotta, siihen asti toivon auton kestävän. Seuraavaa autoa hankkiessa en sitten olekkaan varma mikä kannattaa hankkia, kun politiikka ja maailmanmeno on poukkoilevaa. Diesel olisi silloin harkinnassa, mutra hybridiin kenties joutuu nöyrtymään. Aika näyttää.