Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää tutun käytös kun mainitsee tarvitsevansa terapiaa

Vierailija
06.12.2018 |

Ja nimenomaan traumaterapiaa. Kertaakaan ei ole maininnut mitään traumoja.
Vanhemmilla oli sanaharkkaa, kenen vanhemmilla ei olisi ollut?
On hyvinvoiva ja hyvinvoivan näköinen.
Jaksamisessa ei ole ongelmia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet työksesi terapian tarpeen arviointeja, ja tuttusi on asiakkaasi?

Vierailija
2/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta olisi tämä trauma jo tullut ilmi koska tunnemme hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi lopulta tietää hänen asioitaan.

Vierailija
4/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälle tiedän.

Vierailija
5/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi, ettet enää mieti tuttusi asioita enempää. Voisit ehkä mainita hänellekin, että teidän suhteenne on sen laatuinen, ettei terapia-asioita kannata yrittää puhua.

Vierailija
6/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannusta häntä sinne terapiaan. Traumat on usein niin kovia, että ei niitä kerro edes läheisilleen. En minä ainakaan kertonut. Ekan kerran kerroin terapiassa 5 vuotta siitä tapahtumasta. Ja sekin kertominen oli toisi vaikeaa.

Vierailija
7/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin traumoja lapsuudestani, joita kukaan ei tiedä. Näen ne tapahtumat monta kertaa joka päivä, enkä pääse niistä eroon. Terapiaa ei tarvitse, jos traumojensa kanssa pystyy elämään. Hän ei ehkä ole vielä pystynyt käsittelemään omiaan ja haluaa tehdä sen nyt. Ole ymmärtäväinen häntä kohtaan, traumat eivät ole kivoja.

Vierailija
8/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi mitättömän asian.

Vierailija
9/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinulla on aivojen ja sydämen tilalla?

Vierailija
10/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaille kerrotaan joku mitätön asia ja se todellinen asia jätetään kertomatta.

Vierailija
11/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trauma ei välttämättä näy ulospäin ja siksi se voikin olla vaikea. Itse opin peittelemään omaa traumaani ja jos jollekin kerroin myöhemmin traumastani, kuulin aina, että minusta ei olisi ikinä uskonut.

Hakeuduin terapiaan vasta nelikymppisenä ja häpeä, peittely ja roolisuoritukset ovat ohi.

Suosittelen terapiaa kaikille, joilla on vaikeuksia itsensä kanssa. Me kaikki hyödymme siitä, että mahdollisimman moni ihminen pääsee sinuksi itsensä kanssa.

Yksi pitkäaikainen ystäväni muuten aina vähätteli ongelmiani ja ehkä hänen asenteestaan johtuen kesti niin kauan ennen kun älysin hakea apua. Ystävä (aikalailla ex ystävä nykyään) itse kävi vuosia psykoterapiassa. Minulle hän ei olisi suonut samaa. Jännä miten joidenkin täytyy kontrolloida toisten elämää. Tämä asia ei ole ainut mitä hän ei olisi sallinut minulle, mutta itse teki.. Aijon joskus vielä kysyä häneltä miksi.

Vierailija
12/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeasti traumatisoitunut oireilee ja se näkyy ihmissuhteissa ja pystyykö edes parisuhteeseen.

Vierailija
13/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama. Sukulaiseni (ikäiseni) selittelee, että hänellä on PTSD. Enpä vain tiedä minkä tapauksen seurauksena? Sitten sitä ei tiedä kukaan, koska jos joku tietäisi, olisin siitä kyllä kuullut. Sukumme vanhin toimi uutistoimistona (eikä se haitannut ainakaan minua ikinä) ja myös välitti kaikkien asioista. Jos mitään tuollaista olisi kantautunut ikinä hänen korviinsa, eikä asiaa olisi ratkaistu, hän olisi voinut huonosti lopun ikäänsä. Ja se olisi hänestä näkynyt. Eli hänelle ei siis ainakaan kerrottu, enkä tajua, miksi ei, koska hän olisi voinut auttaa (todella varakas ja halusi aina auttaa).

Veikkaan, ettei henkilöllä ole mitään PTSD:ää. Lisäksi hän vielä selittelee omaa väärää käytöstään sillä. Eli se on näppärä tekosyy muille miksi hän on ällö. En ole enää tekemisissä.

Vierailija
14/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ap

Vierailija
15/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa käynti on muodikasta, mutta onneksi myös hyödyllistä. Itse tunnen myös ihmisiä, jotka liiottelevat negatiivisia kokemuksiaan ja oikeastaan ihan kaikkea. Heidän nimenomaan kannattaa mennä terapiaan, etteivät pilaa työkavereidensa, lastensa, ystäviensä, puolisoidensa ym. elämää. Nimimerkillä Kokemusta on

Vierailija
16/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän sama. Sukulaiseni (ikäiseni) selittelee, että hänellä on PTSD. Enpä vain tiedä minkä tapauksen seurauksena? Sitten sitä ei tiedä kukaan, koska jos joku tietäisi, olisin siitä kyllä kuullut. Sukumme vanhin toimi uutistoimistona (eikä se haitannut ainakaan minua ikinä) ja myös välitti kaikkien asioista. Jos mitään tuollaista olisi kantautunut ikinä hänen korviinsa, eikä asiaa olisi ratkaistu, hän olisi voinut huonosti lopun ikäänsä. Ja se olisi hänestä näkynyt. Eli hänelle ei siis ainakaan kerrottu, enkä tajua, miksi ei, koska hän olisi voinut auttaa (todella varakas ja halusi aina auttaa).

Veikkaan, ettei henkilöllä ole mitään PTSD:ää. Lisäksi hän vielä selittelee omaa väärää käytöstään sillä. Eli se on näppärä tekosyy muille miksi hän on ällö. En ole enää tekemisissä.

Siis koska sukulaisesi ei ole kertonut traumastaan sukunne juoruämmälle/-ukolle niin se sinusta tarkoittaa ettei mitään traumaa voi olla? Vaikka sinä pitäisitkin siitä että joku sukulainen puuttuu asioihisi ja kuuluttaa ne muillekin ei tarkoita että tämä traumatisoitunut sukulaisesikin pitäisi.

Vierailija
17/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis koska sukulaisesi ei ole kertonut traumastaan sukunne juoruämmälle/-ukolle niin se sinusta tarkoittaa ettei mitään traumaa voi olla? Vaikka sinä pitäisitkin siitä että joku sukulainen puuttuu asioihisi ja kuuluttaa ne muillekin ei tarkoita että tämä traumatisoitunut sukulaisesikin pitäisi.

Niin, koska mikä ihme saisi hänet oman etunsa vastaisesti salaamaan asian? Ja hautomaan sitä niin, että ohhoh, nelikymppisenä diagnosoidaan PTSD? Ja ei ole tosiaankaan väittänyt sen syntyneen aikuisena. Ja miksi olisikaan? Eikö ole sen vertaa osannut suojata itseään aikuisiällä, ettei anna kenenkään traumatisoida?

Vierailija
18/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on terapeutti, joka yrittää saada itselleen asiakkaita? Minulla olisi kyllä parempaa käyttöä sadalle eurolle. Naapuriin on muuttanut komea mieshieroja, taidankin varata ajan:)

Vierailija
19/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on terapeutti, joka yrittää saada itselleen asiakkaita? Minulla olisi kyllä parempaa käyttöä sadalle eurolle. Naapuriin on muuttanut komea mieshieroja, taidankin varata ajan:)

En ole terapeutti.

Vierailija
20/22 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä voi tietää sun kaverin asioita, eikä se kaverin tarvitse myöskään sulle kertoa. Ja vaikka joku asia kuulostaisi toisten korviin mitättömältä, se oma kokemus siitä tilanteesta voi olla ihan täysin eri.  En mäkään ole omia kokemuksiani kokenut tarpeelliseksi muille jakaa, eikä myöskään näy päällepäin yhtään kenellekään vaikka terapiassa käynkin. Antakaa toisten olla, ei ne ole teille mitään tilivelvollisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän