Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menkat sattuu...

FELIX
06.12.2018 |

Mulla alko taas edwlliseilen menkat ja sattuu niin paljon... äidin suvun puolella todella monella naisella on myös olou kipuja, ja runsasta vuotoa... mun kanssa ollaan kokeiltu minipillereitä, jne. Sitten on ehdotettu kierukkaa, ja kapselia. Ymmärrän et saa pois jos haluaa, mutta mä en halua koska se kuulostaa epämukavalta, ja en halua laittaa ny omii syit tähän koska muutenki nyt on paha olla...
Olin tos viime tai sitä edellisenä kuussa verikokeissa, mut ei näköjää oo mitää. Oon myös ollu ultrassa, eikä siellä näkynyt myöskään mitään. Ymmärrän että kierukka, ja kapseli voisivat varmasti auttaa, mut mun ei oo pakko ottaa sitä, koska en halua.
Oon siis helmikuussa 14v täyttävä tyttö, ja nä menkat on tullu joka kuukaus 4v, ja noin 4-6p. Yleensä nää menkat kestää 4 oäivästä 1 viikkoon. Koko sen ajan, ennen ja jopa jälkeen on vähän kipuja, mutta ekat 2-3 päivää on kaikista kamalimmat, enkä kykene tekemään mitään kuin lepäämään. Meil ei oo kauratyynyy, nii mistä sellasen saa hankittuu ja minkä merkkinen kannattaa hommata?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oon kokeiölu liikuntaa, mut se vaan pahentaa kipuja.

Vierailija
2/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jos joku osaa auttaa, ja sillee et mikä teil on auttanu olis kiva kuuööa. Mut tosiaan oon kokeillu liikkumista ja liikuntaa, mut ittel se on tosi vaikeeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, onko täällä ketään siis?

Vierailija
4/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit ja burana. Vaikea uskoa, että pikkutytölle edes ehdotettaisiin kierukkaa.

Vierailija
5/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit ja burana. Vaikea uskoa, että pikkutytölle edes ehdotettaisiin kierukkaa.

Noh, usko tai älä, niin mulle ehdotettiin! Siis mul on sellasii Miranaxei mut mun menkat sattuu ihan jörjettömästi, ja psketin saa vaan lertan kuukaudessa. Ja kuten sanoin, niin minipillereitäkin on kokeiltu, mut oirei tulku. Sit ollaa kokeiltu jist e-pilkerei nii ne ei vaan sovi mulle. Buranaa ei saa syödä kuulemma miranaxien kans samana päivänä, ja ittel tulee todella huono olo niist vahvoist buranist mut toisaalt jos ne olis miedompii jii ne ei auttais yhtään.

Vierailija
6/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jotain toista e-pillerimerkkiä. Niissä olisi se plussa, että niitä voi syödä vaikka kolme levyä putkeen ja pitää "menkat" vain kolmen kuukauden välein.

Jos sinulla on suht säännöllinen kierto niin ota kipulääkettä ennen kuin kipu alkaa, jos kipu ehtii pahaksi niin lääke ei enää välttämättä auta niin hyvin.

Vierailija
7/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on myös kivuliaita kuukautisia. Ikävä vaiva. Mummoni kuulemma meni vaan metsään makaamaan kivuissaan, tai sitten lehmien laitumelle, kun lehmät tuli lohduttamaan. Ei kai sitä kukaan oikein ymmärtänyt. Paitsi ne lehmät.

Voisiko kauratyynyn tehdä itse? Mietin vaan, että kaupastahan saa esim. ohranjyviä tai riisiä. Jos paketillisen kaataisi vaikka tyynynliinaan ja solmisi sen kiinni, niin toimisikohan se? Jos osaa ommella, niin mahdollisuuksia on tietty enemmän. Kai nuokin pitää lämpöä siinä missä kaurakin. Voisitko pyytää jotain kauratyynyä tai kuumavesipulloa joululahjaksi joltakulta?

Mun siskolla auttoi rautalisä. En tiedä, auttaako se kaikkia, mutta hänellä auttoi.

Myötätuntoni menee kyllä sinne kuitenkin. Tuo on kauhea vaiva ja kivut on kovia. Hienoa, että olet päässyt lääkäriin ja tuota on jotenkin tutkittu.

Vierailija
8/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia! Itsekin kärsin nuorempana runsaista kuukautisista, järkkyä. Olo oli kuin jyrän alle jäänyt. Lisäksi hormonivaihtelut, jotka sekoitti pään.

Onneksi minulla on kierukka nyt, voin paremmin. Kuukautiset on tosi niukat, jos niitä nyt tulee ollenkaan:) Elämä on tasaista, tosin ei ole mitään jännitysmomentteja, joten ehkä vähän tylsääkin.

Vierailija
9/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile jotain toista e-pillerimerkkiä. Niissä olisi se plussa, että niitä voi syödä vaikka kolme levyä putkeen ja pitää "menkat" vain kolmen kuukauden välein.

Jos sinulla on suht säännöllinen kierto niin ota kipulääkettä ennen kuin kipu alkaa, jos kipu ehtii pahaksi niin lääke ei enää välttämättä auta niin hyvin.

Mul on jo ollu todella monet, ja vakavia oireita. Eli kiitos ei.

Vierailija
10/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvussa on myös kivuliaita kuukautisia. Ikävä vaiva. Mummoni kuulemma meni vaan metsään makaamaan kivuissaan, tai sitten lehmien laitumelle, kun lehmät tuli lohduttamaan. Ei kai sitä kukaan oikein ymmärtänyt. Paitsi ne lehmät.

Voisiko kauratyynyn tehdä itse? Mietin vaan, että kaupastahan saa esim. ohranjyviä tai riisiä. Jos paketillisen kaataisi vaikka tyynynliinaan ja solmisi sen kiinni, niin toimisikohan se? Jos osaa ommella, niin mahdollisuuksia on tietty enemmän. Kai nuokin pitää lämpöä siinä missä kaurakin. Voisitko pyytää jotain kauratyynyä tai kuumavesipulloa joululahjaksi joltakulta?

Mun siskolla auttoi rautalisä. En tiedä, auttaako se kaikkia, mutta hänellä auttoi.

Myötätuntoni menee kyllä sinne kuitenkin. Tuo on kauhea vaiva ja kivut on kovia. Hienoa, että olet päässyt lääkäriin ja tuota on jotenkin tutkittu.

Apua! Ihan kamalaa toi sun mummosi asia!

En oo varma, ku itte oon tosi huono tekee mitää, mut kiitti avusta.

Vierailija
11/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollista, joten ÄLÄ VALITA!!

Vierailija
12/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia! Itsekin kärsin nuorempana runsaista kuukautisista, järkkyä. Olo oli kuin jyrän alle jäänyt. Lisäksi hormonivaihtelut, jotka sekoitti pään.

Onneksi minulla on kierukka nyt, voin paremmin. Kuukautiset on tosi niukat, jos niitä nyt tulee ollenkaan:) Elämä on tasaista, tosin ei ole mitään jännitysmomentteja, joten ehkä vähän tylsääkin.

Kiitos. Itte käytän enimäksee just siteitä, tai välil kuukuppii ku niit on silti helppo käyttää.

Vierailija
13/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiivastunut kirjoitti:

No hei, tosi kiva maatta kivuissa kun joku p*lvästi itse tulee vielä lisäämään tähän tätä huonoa oloa lisää. KIITOS PALJON!

Vierailija
14/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

FELIX kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua! Ihan kamalaa toi sun mummosi asia!

En oo varma, ku itte oon tosi huono tekee mitää, mut kiitti avusta.

Mummo on aika vahva akka. :) Kauheaa se on, että nykyäänkin pitää ihmisten kärsiä näistä vaivoista. Tiedän, että kivut voi olla todella kovia.

Ainahan kaikkea voi kokeilla, vaikkei osaisikaan kovin hyvin. :) Varmaan vaikka riisi tyynynliinassa on parempi kuin ei mitään. Katselin vähän nettiä tässä ja ilmeisesti riisiä voi käyttää ihan hyvin. Sitä voi laittaa vaikka sukkaankin, solmia sukan kiinni ja lämmittää mikrossa. Ei kai tuo ihmeitä tee, mutta auttaa ehkä edes vähän.

Vierailija
15/15 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

FELIX kirjoitti:

Kiivastunut kirjoitti:

No hei, tosi kiva maatta kivuissa kun joku p*lvästi itse tulee vielä lisäämään tähän tätä huonoa oloa lisää. KIITOS PALJON!

Älä välitä noista. Ihmiset, jotka ei ole samaa kokeneet ei ymmärrä, mitä se on. Täällä on myös porukkaa, jotka kommentoi ihan vaan pahoittaakseen jonkun mielen.