Minne menisit lomamatkalle, jos budjetti on rajallinen?
Minne menisit lomamatkalle, jos budjetti on rajallinen?
Onko esim. ulkomaan matkoja, jotka voisi tehdä pienellä budjetilla vai löytyisikö jotain kohdetta Suomesta?
Kommentit (35)
Sehän on ihan kiinni budjetin koosta ja siitä, mitä haluat. Jos budjetti on sata euroa tai kymmenentuhatta niin valikoima on aika lailla erilainen
Kyllä halpoja lentoja ja hotelleja voi saada jos varaa ne ajoissa, eikä ihan suosituimmille ajankohdille tähtää. Eikä mihinkään kaukomaille halaja. Etsimään vain. Vaihtelu on suurta.
Jos budjetti olisi 200€ /henkilö ja matkustajia kaksi, aika ja ajankohta oikeastaan aivan sama
Niin paljonko lomaan on varaa käyttää? Rajallinen ei oikein sano mitään, meillä on erilaiset rajat.
Vierailija kirjoitti:
Jos budjetti olisi 200€ /henkilö ja matkustajia kaksi, aika ja ajankohta oikeastaan aivan sama
Ei tuolla summalla ainakaan hotellissa lomailla
Kyllähän budjettiin voi vaikuttaa itse tosi paljon. Me yleensä vuokrataan asunto, jossa voi kokata itse, jolloin ruokamenot on usein pienemmät kuin kotona. Myös lentoja kannattaa vertailla. Jos on enemmän aikaa kuin rahaa, välilaskullisia lentoja saa paljon halvemmalla kuin suoria.
Juuri olimme pidennetyllä viikonlopulla Prahassa joulutoria ihmettelemässä (4 vrk) vaimon kanssa, tonnin verran maksoi lennot ja laadukas hotellit.
M58
Omatoimimatkailua eli vain lennot ja halvimmat sellaiset, kotimajoitus ja teette omat ruokanne. Sinne asti riittää minne rahatkin,
Puola. Gdansk, Krakova esimerkiksi. Edulliset lennot, kohtuuhintaiset majoitukset, ruokailu ja kahvilat edullista. Paljon mielenkiintoista nähtävää.
Vierailija kirjoitti:
Puola. Gdansk, Krakova esimerkiksi. Edulliset lennot, kohtuuhintaiset majoitukset, ruokailu ja kahvilat edullista. Paljon mielenkiintoista nähtävää.
Krakovassa käytiin vaimon kanssa viime keväänä. Edullisuus tosiaan yllätti ja nähtävää on paljon, Schindlerin museo, Auscwitz jne.
M58
Japanissa on halvempaa olla mangakahvilasssa tai kapselihotellissa kuin perinteisissä hotelleissa.
Mangakahvilassa maksetaan tunneista ja 24 tuntia on n. 30 euroa. Tosin, jos suomiakat haluaa vain luxusta, niin sitten ei toimi. M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin Gdanskissa syksyllä ystävän kanssa viisi yötä. Lennot ja majoitus minulta 169 euroa.
Suomalaiset eräkohteet. Jotkin pikkukaupungit on ihan kivoja. On kaunis luonto melkein torilla. Eihän mulla edes ole varaa muihin reissuihin.
Vierailija kirjoitti:
Japanissa on halvempaa olla mangakahvilasssa tai kapselihotellissa kuin perinteisissä hotelleissa.
Mangakahvilassa maksetaan tunneista ja 24 tuntia on n. 30 euroa. Tosin, jos suomiakat haluaa vain luxusta, niin sitten ei toimi. M28
Oletko katsonut tubet & streemit huolellisesti? On niinku halvinta matkailua.
Olohuoneeseen tai makkariin. Mielikuvitus ja tunnelmointi. Vai etsitkö käyntikohteita, luontoa vai putiikkeja. Vai paikallista saunaa turisteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tolla summalla tekisimme " päivä Tukholmassa " reissun.
Toki pienen budjetin reissu se olis joka tapauksessa.
Ellei satamaan ole kovasti matkaa. Esim Turussa asuvalle hyvä vaihtoehto.
Kuinka rajallinen budjetti, mikä on matka-aika ja ajankohta ja matkustajien määrä?