Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voi vitsi mikä mies mulla onkaan!! :E

Vierailija
11.05.2006 |

mies on ollut työttömänä jo pitkään, nyt olisi kuitenkin mahdollisuus päästä hyvään (ajatelkaa!!) työpaikkaan. työ on kuitenkin todella vaativaaa ja, suoraan sanoen, miestä arveluttaa (ehkä syystäkin) kuinka siinä tulee pärjäämään.

nyt meille on tulossa perheenlisäystä ja herra Mies on tullut toisiin ajatuksiiin työpaikan ottamisesta. istutin hänet aamukahvipöytään, paistoin lempimunakkaansa ja kerroin, että minua kerta kaikkiaan stressaa ajatus että minun pitäisin mennä äitiysloman jälkeen heti töihin jotta pärjäämme taloudellisesti.

mies oli puolestaan sitä mieltä että hän tekisi mitä tahansa että perheellämme on kaikki hyvin, mutta hän ei ole varma pystyykö tekemään työtä joka hänen pitäisi aloittaa syksyllä! hän sanoi, että voisi harkita ihanmitä muuta tahansa työtä, mutta että häntä hirvittää se uusi työ.

minun mielestäni miehellä on rimakauhu ja sen vuoksi häntä jännittää. olen ilmoittanut tukevani häntä tässä työssä, tapahtui mitä tahansa. en vain halua mennä töihin heti äitiysloman jälkeen. nytkin jatkan työntekoa normaalisti koska pelkään että äitiyspäivärahani laskee jos vähennän tuntejani.

kiitos että sain purkaa tämän, minua vain ahdistaa niin helevetisti tämä tilanne! en kerta kaikkiaan pysty keskittymään MIHINKÄÄN kun ajattelen koko ajan että mieheni päätyy sittenkin valitsemaan työttömyyden AARRGGHH!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi todellakin helpompaa neuvoa jos tietäisi edes vähän mitä työtä miehesi tekee. kyseessä on ilmeisesti joku..ööö..erityinen työ jos ei ole koeaikaa ja se on projektiluontoista.

onko alalla työsopimusta?

Vierailija
2/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla osoittaa kykenevänsä huolehtimaan perheestään. En ymmärrä, miten paljon täällä näitä työnvieroksujia ja heidän ymmärtäjiään löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kuitenkin ap itseltäsi, jos olisit työttämänä, vaatisitko ITSEÄSI tässä tilanteessa ottamaan vastaan työn, josta et omasta mielestäsi välttämättä selviäisi?

Tietysti tärkeä pointti on, etsiikö miehesi aktiivisesti muita töitä vai onko tämä vain tekosyy. Mutta jos vilpittömästi haluaa töitä eikä vain ole valmis tähän tarjottuun paikkaan sen vaativuuden tms. takia, ei häntä varmaan kannata siihen painostaa. Onhan hän lapsenne isä, eikä isän ainoa merkitys nykypäivänä ole olla tilipussin tuoja vaikka monet äidit niin tulkitsevatkin.

Vierailija
4/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja samalla osoittaa kykenevänsä huolehtimaan perheestään. En ymmärrä, miten paljon täällä näitä työnvieroksujia ja heidän ymmärtäjiään löytyy.

Niin, työnvieroksunta on naisten yksinoikeus.

Vierailija
5/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kuitenkin on vakituinen, kokopäiväinen työ. tilanne ei siis ole toivoton vaikka siltä aina välillä tuntuu.

onko kenelläkään kokemusta isän jäämisestä kotiin? saako isä vanhempainpäivärahaa tmv? kaipa pitää kartoittaa kaikki mahdollisuudet että tuntuisi olo helpommalta..

Vierailija
6/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä tuommoisen LUUSERIN kanssa, olet elättänyt sitä jo kymmennen vuotta ja nyt väännät sille lapsen. Hei haloo! Onks sulla kaikki kotona?

Vierailija
7/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kysy kuitenkin ap itseltäsi, jos olisit työttämänä, vaatisitko ITSEÄSI tässä tilanteessa ottamaan vastaan työn, josta et omasta mielestäsi välttämättä selviäisi?"

vaikeaa asettautua työttömän rooliin, kun en ole milloinkaan ollut työttömänä. kaiken työn olen ottanut vastaan mitä matkani varrella on tullut. mieheni on kuitenkin erilainen kuin minä, enkä todellakaan voi odottaa mieheltäni samanlaista uhkarohkeutta kuin mitä itselläni on ollut töitä opetellessani. minusta olisi kohtuutonta _vaatia_ ottamaan työ vastaan!

järjellä ajateltuna en voi vaatia, mutta sydän sanoo minulle toista ja se valvottaa!

Vierailija
8/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa av-mammojen omat ukot olla työttömiä, kun noin puolustellaan. Minusta on KÄSITTÄMÄTÖNTÄ, että miehesi ei tuon vertaa välitä tulevasta perheestään, ettei ota hänelle tarjottua työtä vastaan. Ehdottomasti pitää ottaa se työ vastaan. Voihan sitä siinä sivussa katsella muita töitä, jos tämä ei työ ei tunnukaan sopivalta.

Vierailija
9/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kai tiesit, ettei lapsia " tehdä" ? onkohan sinulla itselläsi lapsia? ja jos on, ei teillä taida olla miehenne kanssa ongelmiakaan. ainakaan sellainen elämänkokemus ei välittynyt viestistäsi ollenkaan.

Vierailija
10/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Taitaa av-mammojen omat ukot olla työttömiä, kun noin puolustellaan. Minusta on KÄSITTÄMÄTÖNTÄ, että miehesi ei tuon vertaa välitä tulevasta perheestään, ettei ota hänelle tarjottua työtä vastaan. Ehdottomasti pitää ottaa se työ vastaan. Voihan sitä siinä sivussa katsella muita töitä, jos tämä ei työ ei tunnukaan sopivalta."

ongelma tuossa vain on se, ettei siitä työstä irtauduta ihan noin vaan. toki siitä pääsee irti tarpeen vaatiessa, mutta eroaminen ei onnistu normaalien irtisanomisaikojen puitteissa. sekin vielä! :0/

Vierailija
11/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole ainakaan muutamaan viikkoon tai kuukauteen rahkeita tukea miestä. Miehen tehtävä on tukea sinua raskaassa vauvan hoidossa.

Jos suhteenne on tuolla pohjalla, että mies tarvitsee tukea työn tekemiseen, niin sanonpahan vain, että vaikeuksia tulee perheenlisäyksen myötä. Ei aikuista ihmistä voi pakottaa töihin tai luvata, että autat häntä. Tilanteen muuttuu hyvinkin nopeasti. Jokainen meistä on vastuussa loppujen lopuksi itsestään. Et voi mennä mukaan miehen päätökseen. Hän sen työn tekee, jos tekee. Teet itsellesi vain vaikeamman tilanteen, jos uhraat elämäsi jonkun toisen perusasioihin.

Vierailija
12/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ongelma tuossa vain on se, ettei siitä työstä irtauduta ihan noin vaan. toki siitä pääsee irti tarpeen vaatiessa, mutta eroaminen ei onnistu normaalien irtisanomisaikojen puitteissa. sekin vielä! :0/

Vierailija
13/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei sinulla ole ainakaan muutamaan viikkoon tai kuukauteen rahkeita tukea miestä. Miehen tehtävä on tukea sinua raskaassa vauvan hoidossa.

Jos suhteenne on tuolla pohjalla, että mies tarvitsee tukea työn tekemiseen, niin sanonpahan vain, että vaikeuksia tulee perheenlisäyksen myötä. Ei aikuista ihmistä voi pakottaa töihin tai luvata, että autat häntä. Tilanteen muuttuu hyvinkin nopeasti. Jokainen meistä on vastuussa loppujen lopuksi itsestään. Et voi mennä mukaan miehen päätökseen. Hän sen työn tekee, jos tekee. Teet itsellesi vain vaikeamman tilanteen, jos uhraat elämäsi jonkun toisen perusasioihin.

Onhan hän vastuussa myös raskaana olevasta avopuolisostaan ja ennenkaikkea lapsestaan! Käsittämätöntä tämä nykyajan individualismin ihannointi. Mistään muista ei väliä, kunhan minä huolehdin vain itsestäni.

Vierailija
14/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistumisen kynnyksellä sain ihan sikahyvän työn. Oman alan työkokemusta minulla oli hyvin vähän, muutama kuukausi. Kaikkea muuta työkokemusta kyllä löytyi enemmän kuin tarpeeksi. Kävin haastattelut ja systeemit ja olin itsevarmuuden huippu.

Mutta apua... kun kuulin, että olen päässyt työhön monen tohtorin ja maisterin ohi, ilman maisterin papereita, olin paniikissa. Monta kertaa meinasin soittaa, että en tulekaan.

Onneksi otin työn vastaan. Vaativaa se oli. Alku oli rankkaa, mutta oppihan sen. Itseluottamus oli monta kertaa koetuksella, mutta selvisin.

Tsemppiä miehellesi! Ehdottomasti kannattaa mennä tuohon työhön!!!

Vierailija
15/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkkaa mies saisi käteen n. kolminkertaisen määrän kuin minä nyt

Vierailija
16/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

presidentiksi tai pääministeriksi joutumassa! Tuskin häntä nyt olisi valittu töihin jos ei mitään edellytyksiä sen hoitamiseen olisi. Höpö höpö.

Vierailija
17/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuollaisesta minäkin haaveilen! kyllä sinussa oli jotain mikä oli jotain paljon parempaa kuin muodollisesti pätevillä kanssahakijoillasi! tuolla asenteella olen itsekin päässyt pitkälle ja nyt toivon että sama toteutuu miheni kohdalla.

tsemppiä sinulle, kuulostat todella rohkealta ihmiseltä! -ap

Vierailija
18/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hyvät työt menee tuollaisille ... toiset olisi ikionnellisia!?

Vierailija
19/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä osaa häntä oikein tukeakaan, ottakaa yhteyttä elämäntaitovalmentajaan, liiton sivuilta löytyy hyviä tyyppejä. Heidän avullaan löytyy aivan takuuvarmasti apu ja ne oikeat narut, joita vetämällä asia selviää. Valkku ei ratkaise asiaa miehesi puolesta, mutta ohjaa hänet ratkaisuun esittämällä oikeita kysymyksiä.

Soitto ja eka tapaaminen ovat ilmaisia. Ottakaa yhteyttä.

Vierailija
20/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetteln vaan, mikä on NIIN vaativa työ, ettei siihen valitulla olisi siihen mitään edellytyksiä...

53