Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teettekö ihmisistä päätelmiä heidän lastensa nimien pohjalta?

Vierailija
05.12.2018 |

Täällä kun usein arvioidaan lasten nimiä wt:ksi tms.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai noilla Janica ja Nico -nimillä tavoitellaan jotain kansainvälisyyttä. Paha sanoa, mutta mielestäni aika turhaa. Onneksi vanhat suomalaiset nimet ovat taas tulossa pinnalle. Omastani tulee Arvo, jos se on poika, ja Milja tai Heljä jos se on tyttö. :)

Heljä! Ihana nimi <3

Vierailija
62/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlaista mielikuvituksettomuutta mielestäni antaa näitä samoja iänikuisia nimiä joita on Suomessa kymmeniä tuhansia: Anna, Laura, Johanna, Minna, Janita, Mikko, Teemu, Timo, Markus, Janne....toisaalta tuossa voi olla jotkut sukujutut mukana tai sitten vaan halutaan pelata varman päälle. 

Vieraskieliset nimet varsinkin perussuomalaisilla sukunimillä ovat kyllä vähän hölmöjä, tulee sellainen fiilis että vanhemmat yrittävät kiivetä sosiaaliluokassa ylöspäin. Niinkuin vaikka Elisabeth tai Alexander Korhonen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on kaveri, jonka nimi on niin wt kuin olla voi. Toisaalta samaisen kaverin siskon nimi on ihan tyypillisen yläluokkainen, että aika vaikea päätellä äidistä mitään noiden nimien perusteella.

Vierailija
64/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai noilla Janica ja Nico -nimillä tavoitellaan jotain kansainvälisyyttä. Paha sanoa, mutta mielestäni aika turhaa. Onneksi vanhat suomalaiset nimet ovat taas tulossa pinnalle. Omastani tulee Arvo, jos se on poika, ja Milja tai Heljä jos se on tyttö. :)

Heljä! Ihana nimi <3

Kamala nimi. Tunnen yhden Heljän, ja se on kuuskymppinen kaikkien wt:tten äiti ja isomummo, joka viskinpolttamalla äänellään räkättää kaikkein typerimmille jutuille, varsinkin omilleen.

Vierailija
65/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka pitää jotain muuta kieltä tai kulttuuria hienompana kuin omaansa, on sivistymätön. Minun mielestäni.

Kulttuureissa on eroja, ja jotkut ovat parempia kuin toiset.

Vierailija
66/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttäreni on Jennifer. Lausutaan kuten kirjoitetaan, nimi on suomenruotsalainen. Moni luulee että tytön nimi tulisi lausua englantilaisittain, koska nimi on toki yleisempi englanninkielisissä maissa kuin meillä. Annoin nimen koska se on kaunis ja tyttöni näköinen, ihmisten väärinkäsitykset ovat toissijainen asia niin tärkeässä asiassa kuin oman lapsen nimi.

Tytön eskariryhmästä löytyy mm. Gabriella, Vilma ja Salsabiila. Erilaiset nimet ja taustat ovat rikkaus. Teen toki itsekin alustavia oletuksia muiden lasten nimistä. Liian pitkälle ei pitäisi mennä kuitenkaan negatiivisissa oletuksissa jos ei tunne perhettä.

Vierailija
67/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anton ja Nestori, Ingrid ja Esteri

Mitä lie kertovat..

Ovat tosin toiset nimet..

Vierailija
68/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenkö oletuksia ihmisistä, jotka tekevät oletuksia nimien perusteella, juu kyllä kieltämättä teen. 

Nythän on pitkään ollut muotia vanhat suomalaiset nimet, jotka varmasti menevät kohta muodista ja takaisin tulee taas ne erikoisemmat, että sen mukaanhan noita oletuksia kannattaakin ihmisistä tehdä, että kuka milloinkin on muodin hermoilla? 

Se on sama vaatteissa ja sisustuksessa, ennen oli wt jos ei ollut valkoinen sisustus, nyt on wt mikäli on, voi teitä, kyllä mä pidän melkoisen wt:nä pitää kaikkea ei muodikasta wt:nä. 

Vierailija
69/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo jos ihminen antaa lapselleen nimeksi jonkun Pinkki Pippuriina tai Abcde niin ei mitenkään kovin fiksu voi olla. 

Vierailija
70/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se abcde edes lausutaan? eibiisiidii-ii? Vanhemmat varmaan jostain cracknistejä?

Vierailija
71/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teenkö oletuksia ihmisistä, jotka tekevät oletuksia nimien perusteella, juu kyllä kieltämättä teen. 

Nythän on pitkään ollut muotia vanhat suomalaiset nimet, jotka varmasti menevät kohta muodista ja takaisin tulee taas ne erikoisemmat, että sen mukaanhan noita oletuksia kannattaakin ihmisistä tehdä, että kuka milloinkin on muodin hermoilla? 

Se on sama vaatteissa ja sisustuksessa, ennen oli wt jos ei ollut valkoinen sisustus, nyt on wt mikäli on, voi teitä, kyllä mä pidän melkoisen wt:nä pitää kaikkea ei muodikasta wt:nä. 

Keskiluokka on aina antanut järkeviä perusnimiä. Nimet tottakai kiertävät perinteisellä mallilla, eli yleensä vauvan isosisovanhempien sukupolven aikaiset nimet tuntuvat tuoreilta. Esim se, että luulee vieraan kielen tai vieraan kirjaimen olevan ’hienoa’ kertoo aina tyhmyydestä, ikäpolvesta riippumatta.

Vierailija
72/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka pitää jotain muuta kieltä tai kulttuuria hienompana kuin omaansa, on sivistymätön. Minun mielestäni.

Kulttuureissa on eroja, ja jotkut ovat parempia kuin toiset.

No minusta tällaisen sanominen kertoo juuri siitä sivistymättömyydestä. Ja myös kapeasta maailman tuntemisesta. Ei olla hirveästi kierretty kuin tahkoa.

Vierailija
73/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietynlaista mielikuvituksettomuutta mielestäni antaa näitä samoja iänikuisia nimiä joita on Suomessa kymmeniä tuhansia: Anna, Laura, Johanna, Minna, Janita, Mikko, Teemu, Timo, Markus, Janne....toisaalta tuossa voi olla jotkut sukujutut mukana tai sitten vaan halutaan pelata varman päälle. 

Vieraskieliset nimet varsinkin perussuomalaisilla sukunimillä ovat kyllä vähän hölmöjä, tulee sellainen fiilis että vanhemmat yrittävät kiivetä sosiaaliluokassa ylöspäin. Niinkuin vaikka Elisabeth tai Alexander Korhonen. 

Jos haluaa, ettei tule lapselle päiväkotiin kaimoja kannattaa antaa nimeksi juurikin Mikko, Timo, Janne, Minna, Johanna tm. Meillä alle 10-vuotiaiden lasten kaveripiireissä ei ole ollut koskaan yhtään mainitsemaasi nimeä. Yhteen alle 10-vuotiaaseen Mikko on olen törmännyt, muita ei ole tullut vastaan edes tuttavapiirissä.

Vierailija
74/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut, että yliopistossa tutkijoiden, professoreiden, lisensiaattien, sekä yleensä vain korkeakouluopiskelijoiden niminä on yleisesti Antti, Pekka, Lauri, Ilkka, Jaakko, Ilmari,eli tavallisia suomalaisia nimiä. Kertoo minusta akateemisista perheistä.

Vierailija
75/84 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nimi Kiira kertoo teille?

T. Kiira

Vierailija
76/84 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itelle mieleen just kaikki pahimmat wt nimet:D

Vivian

Vanessa

Mimosa

Naomi

Justus

Oliver

Kevin

Eerik

Kai mä sitten sisäisesti olen wt;)

Vanessa, Vivian, Oliver ja Kevin ovat (suomen)ruotsalaisia nimiä.

Teen kyllä näitä päätelmiä. Me ollaan suomenruotsalaisia ruotsinkielisellä sukunimellä joka on niin hankala että siihen on hankala yhdistää etunimi, esim. tuo Kevin yhdistettynä siihen kuulostaisi kamalalta, samoin nuo kaikki tyttöjen nimet tuossa rimpsussa. Pojan nimi on Oliver ja on jo 15v. Hänellä ei ole yhtään kaimaa koulussaan, vissiin aika harvinaista sitten. Mulle se nyt vaan on tärkeintä että etunimet sointuu kauniisti sukunimeen ja että nimi ei ole top10-listalla, eli että ei ole yleinen. Toki myöhemmin se nimi voi olla suosittu mutta sillehän ei siinä vaiheessa enää mitään voi.

Vierailija
77/84 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen. Jos naisen toinen nimi on Elisabeth, se on tarkoittanut jokaikisessä vastaantulleessa tapauksessa sekopäistä muijaa, joka luulee olevansa joku prinsessa, vaikka todellisuus on kaikkea muuta. Jo kotoa ja lapsuudesta lähtenyt huono käytös, huonosta kasvatuksesta ja koko suvun vähäisestä järjenkäytöstä johtuen.

Vierailija
78/84 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max ja Rex ja Jax ja muut koiranimet eivät suoranaisesti viittaa älykkötaustaisuuteen.

Vierailija
79/84 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen. Jos naisen toinen nimi on Elisabeth, se on tarkoittanut jokaikisessä vastaantulleessa tapauksessa sekopäistä muijaa, joka luulee olevansa joku prinsessa, vaikka todellisuus on kaikkea muuta. Jo kotoa ja lapsuudesta lähtenyt huono käytös, huonosta kasvatuksesta ja koko suvun vähäisestä järjenkäytöstä johtuen.

Itse olen suomenruotsalainen ruotsinkielisellä sukunimellä. Mun kolmas nimi on Elisabeth mutta sitä ei kai sitten lasketa kun on kolmas nimi eikä toinen?

Vierailija
80/84 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räikkösten lapsilla on kauheat etunimet. En ikinä yhdistäisi Robinia Räikköseen.