Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaako muita yksinäisiä jutut yksinäisyyden haitallisuudesta?

Vierailija
05.12.2018 |

Tänäänkin osuin taas juttuun halauksen puutteen epäterveellisyydestä. Lisää vielä tuskaa tuollaiset uutiset, kun parhaansa mukaan koettaa pärjätä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin voi simuloida. Aivot ovat osittain tyhmät, vaikkei autenttiseen tapahtumaan pääsisikään.

Nukahdan niin, että syleilen toista tyynyä. Jos on paha mieli ja yksinäinen olo, menen mytyksi peiton sisään ja kiedon kädet pääni ympärille niin, että voin silittää hiuksiani ja päätäni ja lupaan mielessäni pitää itsestäni huolta.

Vierailija
2/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäkin voi simuloida. Aivot ovat osittain tyhmät, vaikkei autenttiseen tapahtumaan pääsisikään.

Nukahdan niin, että syleilen toista tyynyä. Jos on paha mieli ja yksinäinen olo, menen mytyksi peiton sisään ja kiedon kädet pääni ympärille niin, että voin silittää hiuksiani ja päätäni ja lupaan mielessäni pitää itsestäni huolta.

Onhan se parempi kuin täysi yksinäisyys. Mä katson mun lempiohjelmaa, se tuntuu enemmän kodilta kuin oma perhe. On tutkittukin, että tuttu ohjelma aiheuttaa mielihyvätunteita ja turvallisuutta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa. Kun en mä mitenkään tätä asiaa osaa korjatakaan. Tähän ei nimittäin auta edes terapiat, ei siellä sosiaalisten taitojen puuttumista pystytä korjaamaan. Se vaatisi altistusta ja harjoitusta mutta koska niitä sosiaalisia taitoja ei ole niin helposti altistaminen johtaa hankaliin tilanteisiin ja pettymyksiin ja saa vetäytymään vain enemmän.

Vierailija
4/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa. Kun en mä mitenkään tätä asiaa osaa korjatakaan. Tähän ei nimittäin auta edes terapiat, ei siellä sosiaalisten taitojen puuttumista pystytä korjaamaan. Se vaatisi altistusta ja harjoitusta mutta koska niitä sosiaalisia taitoja ei ole niin helposti altistaminen johtaa hankaliin tilanteisiin ja pettymyksiin ja saa vetäytymään vain enemmän.

Totta kai sosiaalisia taitoja pystytään korjaamaan terapialla! Turhaan olet luovuttamismielellä.

Vierailija
5/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia taitoja voi kehittää.

Suurin ongelma taitaa olla pelko.

Vierailija
6/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikki paikkaa yksinäisyyttä hyvinkin, ainakin minulka.

Vierailija
7/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ongelma on se että olen liian tylsä, en voi pakottaa ketään olemaan kanssani.

Vierailija
8/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ne jutut haittaa. Mua haittaa se että joudun olemaan yksin.

Vierailija
9/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Haluan ja toivon kuolemaa päivittäin. Hyvä vaan jos yksinäisyyteni jotenkin nopeuttaisi tätä

Vierailija
10/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietoisesti lyhentää elinikäänsä olemalla yksinäinen, onko se verrattavissa itsemurhaan?

Vierailija
11/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on erakkoluonne ja viihtyy yksin niin ei se ole vaarallista. Kaikille yksin oleminen ei ole tuskaa vaan juuri se haluttu olotila. Muut vie energiaa ja lisää stressiä. Yksinäisyys on haitallista vain jos siitä tekee itselleen ongelman.

Vierailija
12/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista olla tänä päivänä yksinäinen? Siis halimisen puutteen ymmärrän, mutta muuten? On luontokerhoa, lukupiiriä, eurosinkkuja, sitä tätä ja tota. Mikä siis on yksinäisyyden syy?

Vierailija
13/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asiat mistä katkeroituu, mitä vatvoo ja mistä ahdistuu ovat haitallisia.

Joten kannattaa olla realisti ja hyväksyä asiat sellaisena kuin ne on. Ensin pitäisi tykätä itsestään ja armahtaa itsensä. Eikä kannata elää omaa elämäänsä muiden ihmisten ja vaatimusten mukaan.

Ja toki omaa elämäänsä voi muuttaa mutta ei millään epätoivon vimmalla vaan harkiten ja vähän kerrallaan. 

Vierailija
14/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen olemaan lukematta, jos mokomasta ahdistuu.

Olen yksinäinen, en ahdistu siitä enkä sen väitetystä vaarallisuudesta. Osaan suhteellistaa asiat, ja ainakin minulle parisuhde oli hengenvaarallisempaa kuin yksinäisyys. Se vei terveyden pysyvästi, mutta nyt, yksin ja vapaana jatkuvasta pelosta, olen alkanut hitaasti toipua. Mutta toki ymmärrän, jos joku on vasten tahtoaan yksin ja kärsii siitä, mutta miksi hemmetissä sitten pitää mennä kiusaamaan itseään lukemalla näitä "tutkimuksia"? Järjestä elämääsi muuta sisältöä kuin kauhukuvat.

Ja jos halausta kaipaat, niitä voi mennä jakamaan ja vastaanottamaan lähimpään vanhusten palvelutaloon, lähiökahvilaan, seurakuntaan, partioon. On aikuisten lippukuntia.

Vierailija
15/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on erakkoluonne ja viihtyy yksin niin ei se ole vaarallista. Kaikille yksin oleminen ei ole tuskaa vaan juuri se haluttu olotila. Muut vie energiaa ja lisää stressiä. Yksinäisyys on haitallista vain jos siitä tekee itselleen ongelman.

Juuri erakkoluonteisena ahdistaa yksinäisyydestä yksipuolisesti uutisoinnit. Erakkoluonteisuus on vahvuus!

Pitäisi jonkun tutkijan puhua yksinolon hyvistä puolista enemmän. Ehkä sillä voisi auttaa yksinäisyydetä kärsiviä löytämään itsestään hyviä puolia.

Vierailija
16/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako aloitusta aiot asiasta vielä tehdä?

Ei ahdista, en ole yksinäinen. Tunnen kyllä empatiaa yksinäisiä ihmisiä kohtaan - yksinäisyys on kamala tunne, ja pitkittyessään vaikuttaa fyysiseenkin terveyteen haitallisesti. Se on surullista.

Mutta älä nyt seitsemättä kertaa ala tästä jaaritella.

Vierailija
17/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ongelma on se että olen liian tylsä, en voi pakottaa ketään olemaan kanssani.

Ongelmasi nimi on surkea itsetunto. Sinä luulet itseäsi tylsäksi, ajattelet olevasi sellainen, joten olet. Itsetuntoa ei kukaan muu ihminen voi sinuun kaataa, vaan sinun on rakennettava se itse. Siihen auttaa terapia.

Itsetunto ei tarkoita öykkärimäistä luonnetta. Se tarkoittaa, että tunnet itsesi, vahvuutesi, heikkoutesi, tunteesi ja niitä laukaisevat tekijät. Hyväksyt itsesi, silloin hyväksyt myös muut ja se näkyy sinusta "säteilynä".  Ihminen voi kehittää itseään parempaan suuntaan koko elämän ajan. Aivot ovat oppiva ja muovautuva elin. Siellä meidän tunteemme syntyvät, siellä sijaitsee meistä se olennainen: persoonallisuus.

Vierailija
18/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako aloitusta aiot asiasta vielä tehdä?

Ei ahdista, en ole yksinäinen. Tunnen kyllä empatiaa yksinäisiä ihmisiä kohtaan - yksinäisyys on kamala tunne, ja pitkittyessään vaikuttaa fyysiseenkin terveyteen haitallisesti. Se on surullista.

Mutta älä nyt seitsemättä kertaa ala tästä jaaritella.

En ole tehnyt monta aloitusta. Jollekin tullut sama asia mieleen. Ei ole pakko osallistua keskusteluihin jotka ei sytytä, kuinkahan tylsää sinulla oikein on.

Vierailija
19/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri erakkoluonteisena ahdistaa yksinäisyydestä yksipuolisesti uutisoinnit. Erakkoluonteisuus on vahvuus!

Pitäisi jonkun tutkijan puhua yksinolon hyvistä puolista enemmän. Ehkä sillä voisi auttaa yksinäisyydetä kärsiviä löytämään itsestään hyviä puolia.

Yksinänen pystyy kuulemaan oman äänensä, oman sisäisen puheensa paremmin kuin muut. Koska ei ole häiriötekijöitä. Ja juuri oma sisin on se kaikista tärkein asia elämässä. Ei mene muiden miellyttämiseen, eikä hukkaa itseään, kun tietää jo valmiiksi, mitä itse on.

Vierailija
20/28 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, ettemme opi olemaan yksin ja itseksemme, kun monella on edelleen lastenkasvatuksessa käytössä eristäminen rangaistuksena. Yksin olemista ja oman itsensä kanssa toimeen tulemista pitäisi opettaa arvostamaan. Ihmiset räpiköivät paniikissa kilpaillen sosiaalisten ihmisten suosiosta ja piireihin pääsemisestä. Yksinäinen ei kiinnosta, koska yksinäisyyden pelätään tarttuvan, eikä hänestä ole hyötyä verkostoitumisessa.