Hei sairaanhoitajat tai sitä alaa opiskelevat..
Miten kannattaa valmistautua alan pääsykokeisiin? Eilen tuli kutsu pääsykokeisiin. Vai voiko niihin oikeastaan sen kummemmin valmistautua..?
Mutta jos on vinkkejä on antaa niin mielellään otetaan vastaan.
Pidättekö muuten työstänne?Mikä on parasta ja huonointa.
Palkkahan tietenkin on huono ja se mietityttää vähän, koska olen alan vaihtaja ja nykyisessä ammatissani on parempi palkka. Mutta en pidä nykyisestä työstäni ja haluaisin ihmisläheisen työn jossa voin auttaa ihmisiä. Olen työskennellyt sairaala-apulaisena isossa sairaalassa joten sairaala maailma sinänsä on tuttu.
Kommentit (23)
Minäkin olen sitä mieltä, että palkka on huono, kiirettä on, sijaisia ei saada, jolloin työt tehdään niiden ihmisten voimin jotka ovat töissä sillä hetkellä --> taukoja ei tällöin pahemmin pidetä+hommat kusee.. Ei kerkeä edes apua mistään pyytäämään kun asian selittämiseen menisi saman verran aikaa kun itse asian tekemiseen..
Työtä tehdään pätkissä edelleen vaikka on pulaa. Töitä kyllä on, mutta koskaan et voi olla varma jatkuuko sopimus samassa paikassa.
Jos joku jää sairaslomalle ja koska sijaisia ei ole, pyritään työvuorot rukkaamaan oman väen kesken.. eli sulla piti olla iltavuoro, muttei olekkaan kun on yövuoro. Kärsit nahoissasi sen kun olet organisaatiolle hyödyksi (et esim. saakaan kahta vapaapäivää perätysten, vaan saatkin yhden ja yhden työpäivän jälkeen toisen)..
Että kyllä, ihana työ, PERIAATTEESSA, totuus voi olla toinen...
jos nyt voisin valita, olisin aivan toisella alalla työssä ja saisin PALJON parempaa palkkaa! Mieti vielä!
Syitä on lukuisia, mutta merkittävimpiä ovat
- huono palkka vastuuseen suhteutettuna
- AINA kiire, josta johtuen työtä ei voi tehdä hyvin
- työyhteisöissä usein ongelmia (nainen on naiselle susi + taitamattomat esimiehet)