Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko joulupöytäänne makaronilaatikko?

utelija
04.12.2018 |

Ja, jos kuuluu, kommentoitko mistä perinne on saanut alkunsa ja missä asutte.

Kuuluuko joulupöytäänne makaronilaatikko?

Vaihtoehdot

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta lapsena Savossa molemmat mummot tekivät lihatonta makaronilaatikkoa jouluna, mitä syötiin karjalanpaistin kanssa. Sinänsä omituista, koska kinkkuakin oli aina pöydässä.

Vierailija
22/32 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Eikä muuhunkaan pöytään. 

Mua alkoi itseäni ärsyttämään tämä kommentti. JOs jossain perheessä makaroonilaatikko maistuu ja on osa joulupöytää, niin se on vaan hyvä: Jokainen luokoon / periköön omat jouluruokansa. Pääasia, että omassa perheessä maistuu / on syy miksi sitä syödään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluu meillä ja tietenkin ilman lihaa oleva makaronilaatikko.

Vierailija
24/32 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Poris ainakaa mittää makaroonilaatikoit joulupöyräs oo...

Vierailija
25/32 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden perheen, jossa makaronilaatikko on jouluruokaa. Täällä Jyväskylässä. Mielestäni outoa. Ei se mitään jouluruokaa ole. Kai?

Vierailija
26/32 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Mielestäni se on tavallista arkiruokaa, ja juhlana syödään hienommin.

Vierailija
27/32 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa joku miksi se karjalanpaisti on kuulunut joulupöytään? Mieheni on Savosta ja haluaa,,että teen sitä vaikka lihaa on jo muutenkin tarpeeksi.

Vierailija
28/32 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa joku miksi se karjalanpaisti on kuulunut joulupöytään? Mieheni on Savosta ja haluaa,,että teen sitä vaikka lihaa on jo muutenkin tarpeeksi.

Oisko näin, että karjalanpaisti on ollut evakkojen juhlaruokaa ja levinnyt niidern mukana ympäri maata?

Vierailija
29/32 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt joulupöydässä makaroonilaatikkoa. Itse keitän perunoita kinkun kanssa syötäväksi ja ruskean kastikkeen, lapset tykkää. Olen Hämeestä.

Vierailija
30/32 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt joulupöydässä makaroonilaatikkoa. Itse keitän perunoita kinkun kanssa syötäväksi ja ruskean kastikkeen, lapset tykkää. Olen Hämeestä.

Ei oo sit maakuntasi perinteet hallussa.

hiukan pitempää putkimakaronia, jota käytettiin etenkin hämäläisen makaronilaatikon (ilman lihaa) valmistamiseen

https://fi.wikipedia.org/wiki/Makaroni

Vierailija
31/32 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu, ilman lihaa pitkästä makaronista. Sodassa evakkoon joutuneen äidinäitini peruja kaakkoissuomesta. Karjalanpaisti sen sijaan ei kuulunut joulupöytään.

Vierailija
32/32 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu, eikä myöskään maksalaatikko. Eivät ole mielestäni jouluruokia, mutta totta kai kyse ihan siitä että mihin on tottunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän