Muistaako joku opettajalakon uhkan vuonna 1996 tai 1997?
Joku mies kertoi tv-uutisissa vasta illalla, ettei lakkoa tule. En muista nimeä, kuoli joitakin vuosia tämän jälkeen. Tietäisikö joku?
Kommentit (18)
Tapahtuma oli keväällä 1995 ja mies oli valtakunnansovittelija Jorma Reini, joka kuoli vuonna 1998.
Muistan! En ollut tehnyt läksyjä viikonlopun aikana, kun oltiin varmoja lakon tulosta. Sitten kuulin illalla kaverin luona uutisista, että lakko on peruttu; tuli kiire kotiin läksyjä tekemään 😊
Olisi pitänyt tulla sen lakon. Erittäin törkeää jättää aivan viime tippaan.
Muista hyvin. Olisin niin kovasti halunnut lakkoa, ja sen peruuntuminen oli suuri pettymys. Olin tuolloin viidennellä luokalla. Muistaakseni Esko Aho sanoi viime hetkillä jotain ratkaisevaan, silloin sunnuntai-iltana.
Muistan kasarilta opettajien lakon. Se oli kivaa kun sai ylimääräistä lomaa. Se alkoi silloin hirvittää että lakon jatkuessa koulua jatketaan kesälomalla. Onneksi ei mennyt kesäloma pilalle. Opettajan työ on kyllä kadehdittavaa. Harvoissa hommissa on niin hyvät lomat.
Vierailija kirjoitti:
Muistan! En ollut tehnyt läksyjä viikonlopun aikana, kun oltiin varmoja lakon tulosta. Sitten kuulin illalla kaverin luona uutisista, että lakko on peruttu; tuli kiire kotiin läksyjä tekemään 😊
Minulla oli koe maanantaina, mutta varauduin silti, jos ei lakkoa tule ja luin niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli koe maanantaina, mutta varauduin silti, jos ei lakkoa tule ja luin niihin.
Korjaan siihen.
Vierailija kirjoitti:
se on "uhan" ei "uhkan".
Kiitoss korjauksesta, kirjoitin niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on "uhan" ei "uhkan".
Kiitoss korjauksesta, kirjoitin niin nopeasti.
Taas virhe, kun yksi ässä liikaa :D
En, mutta muistan vuodelta 1995.
Oli nimittäin kirjoitukset eikä tiedetty että alkaako ne maanantaina vai lykkääntyykö.
13.3.95, syntymäpäiväni. Piti saada ihana lahja, enpä saanutkaan.
96 tai 97 muistan että opet oli lakossa. Olin yläasteella ja meille lakkorikkureina piti tunnit rehtori ja hänen samassa koulussa työskennellyt vaimonsa. Muistan miten heidän virkaintosuus aiheutti minussa myötähäpeää kun muut opettajat pitivät käytävillä lakkovahtia ja sanoivat päin näköä että toi ei ole ok. Vaimo varsinkin oli tosi nuori hissukka historianmaikka joka punasteli ja änkytti vanhempien opettajien edessä🙈 Mä kyllä tykkäsin molemmista koska rakastin historiaa ja ainoa aine mistä vetelin kymppejä ihan vaan silkan mielenkiinnon takia.
Lakon uhkaa en muista, mutta pariviikkoiset lomautukset kyllä.
Vierailija kirjoitti:
96 tai 97 muistan että opet oli lakossa. Olin yläasteella ja meille lakkorikkureina piti tunnit rehtori ja hänen samassa koulussa työskennellyt vaimonsa. Muistan miten heidän virkaintosuus aiheutti minussa myötähäpeää kun muut opettajat pitivät käytävillä lakkovahtia ja sanoivat päin näköä että toi ei ole ok. Vaimo varsinkin oli tosi nuori hissukka historianmaikka joka punasteli ja änkytti vanhempien opettajien edessä🙈 Mä kyllä tykkäsin molemmista koska rakastin historiaa ja ainoa aine mistä vetelin kymppejä ihan vaan silkan mielenkiinnon takia.
Ei ollut lakkoa tuolloin. 1995 oli lakon uhka, mutta se ei toteutunut. Puheenjohtaja Kangasniemi ilmoitti edellisenä iltana, että opettajien täytyy ajatella muitakin. Ei lakkoa.
Ja 1992 meidät lomautettiin muutamaksi viikoksi.
Mitenköhän tänä vuonna, joko on lakon aika?
Join silloin 1995 sunnuntai-iltana kahvia ajattellen valvoa myöhään koska opettajien piti mennä lakkoon.
Ilta-uutisissa kerrottu sopuun pääseminen ja lakon peruuntuminen kuuluu pahimpiin pettymyksiin elämässäni.
1984 keväällä oli se oikea opelakko!
Oli vanhempi mies n. kuusikymppinen ja tukeva.