Siivooja pesi vessanpöntön harjalla istuinrengasta!!
Hmm sellainen pieni kysymys
Pesetkö wc harjalla pöntön lisäksi myös wc renkaan ns alapuolen eli sen millä ei istuta? Onko tämä edes hygieenistä?
Kauppakeskuksen vessassa huomasin että siivooja pesi vessaharjalla sitä istuinrenkaan toista puolta wc harjalla sillä samalla millä hinkkasi pönttöä ensin syvältä. Katsoin vähän pitkään ja sitten siivooja pyyhki rätillä sen istuinosan millä siis istutaan. Jäi kyllä vähän ällöttävä fiilis koko vessasta että olisiko pessyt sillä harjalla myös sen istuinosankin? Ja ties millä rätillä pyyhki sitä rengasta??
Siis mun mielestä sitä istuinrengasta ei millään vessaharjalla pestä vaan rätillä? Peseeköhän kotisiivouksissakin Siivoojat pöntön istuinosaa wc harjalla? Kellään kokemusta? Joulusiivousta meinasin tilas mut nyt en tiiä kyllä..
Kommentit (23)
Hyi olkoon. Minun pitää huuhdella kahvinkeittimen Hannukin aina taukojen välissä, koska sitä ei tekisi muuten kukaan muu.
Heh. Voi kauheeta. Eiköhän sitä minuutin istu kakkaisella renkaalla. Suurimpien töhnien päälle siivu paperia ja nopea toimitus. Mieluummin käyn kakalla epäsiistissä wc:ssä kuin teen tarpeet housuuni.
Yököttävää. Itse pesen tosi tarkkaan vessat ja olen kyllä naurettavan tarkka koska käyn muutaman kohdan läpi myös kotisiivoojani käynnin jälkeen juuri luottamuspulan vuoksi. Hanat, saippupumppupullon kohdan johon painetaan kädellä sekä wc:n painikkeen ja istuinosan. Mutta se on nopeasti tehty ja silti haluan kotisiivoojan käyvän koska imurointiin ja moppauksiin ym mulla ei aika vain riitä.
Tosin olen äärimmäisen tarkka hygieniasta mutta mietitään hetki köyhien afrikkalaisten hygieniaa. Eräät tuttavat juuri kävivät ko. kohteessa ilman minkäänlaisia vatsavaivoja ja ei taatusti ollut wc:t desinfiointuja kun siellä ei ollut maaseudulla edes sanitaatiota tai jätehuoltoa.
Että mitä meille oikeasti tapahtuu jos jonkun kakkibakteeri koskeekin meidän persposkea. Ei mitään. Ajatus on vain ällöttävä.