Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverit ja puolisot

Vierailija
29.12.2025 |

Mitä ajatuksia teissä herättää, kun kolmen kaverin muodostama tiivis porukka sisältää kahden näistä puolisot, mutta kolmannen kaverin puoliso on kaveriporukan ulkopuolella? Me ollaan kolmikymppisiä, kaikki hyvin samassa elämänvaiheessa eikä ole mitään riitoja tms taustalla. Olen tämä ulkopuolinen puoliso ja mieheni kanssa ollaan oltu parisuhteessa jo vuosia ennen kuin muut kaverukset pariutuivat. Muutamia kertoja olen tavannut mieheni kavereita, mutta koko porukalla ei olla ikinä tavattu tai vietetty iltaa. Mikä ei minua itsessään oudoksuta, koska ei minulla ole mitään tarvetta osallistua miesten saunailtaan tms. Nyt sitten hämmästyttää, kun muiden kaverusten puolisot onkin otettu joukkoon mukaan ja ovat keskenään kavereita. Me kaikki parit asutaan eri paikkakunnilla, ilmeisesti muiden ystävyyssuhteet alkoivat jossain illanvietossa, jonne kaikki olivat menneet paitsi minä. Silloinkin mieheni ei antanut ymmärtää, että olinko oikeasti edes kutsuttuna ja oli kuulemma aivan sama tulenko vai en. Ei siis paljoa huvittanut lähteä ajamaan montaa sataa kilometriä kekkereihin, kun oli niin epämääräinen tilanne. Vuosien aikana toki kun ei olla kavereiden kanssa tutustuttu, muutenkin tuntuu ettei kukaan ole edes halunnut tutustua minuun, mieheni sanoo että tämä on enemmän tai vähemmän minun syy etten ole tutustunut. En tiedä miten voisin tutustua ihmisiin, joita en fyysisesti edes näe ja en ole missään yhteisessä whatsapp ryhmässäkään (toki siksi ettei tunneta). Tavallaan ymmärrän, että 10 vuotta sitten kun mieheni kanssa yhteen mentiin, ajat oli erilaiset. Ehkä silloin parikymppisinä oli varmaan vähän eri ajatus näillä miehen kavereillakin että miksi nyt yksi tytön heitukka kutsuttaisiin sinne ja tänne (viinareissuille joita tekivät opiskelijoina) ja nyt vanhemmiten onkin ollut luontevaa esitellä vakavasti otettavat puolisot toisilleen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä koko kaveri asiaa, lapsellista touhua.

Aikuisella on muukin elämä 

Vierailija
2/14 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eti paremmat kaverikuviot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Happamia, sanoi kettu.

Vierailija
4/14 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei omassa tuttavapiirissä juurikaan tavata kavereiden puolisoja eikä tosin mitään juhliakaan kukaan järjestä jonne kutsua. Puolisoni piireissä taas tuntuu, että monesti puolisot on automaattisesti kutsuttuja ja välillä miesten suusta kuulee, että pitäiskö ne emännätkin kutsua. Vähän sellainen käsitys on jäänyt, että väkipakollako se on pakko puolisot raahata vai mitä tällä haetaan. 

Vierailija
5/14 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Omat kaverit toki on. Silti välillä tulee sellainen ajatus, että onko kiusallista miten miehen lähimmät ystävät on sellaisia joita itse en tunne. Mietityttää olisiko suhteen alkuaikoina pitänyt yrittää tutustua paremmin. Jossittelu on turhaa. Nyt ollaan puolison kanssa oltu useita vuosia yhteisen asuntolainan kanssa kiinni toisissa ja tuntuu vähän oudolta olla näin outolintu. Todennäköisesti kukaan muu ei mieti asiaa, kai minut sitten joku olisi halunnut tavata. 

Vierailija
6/14 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sun puolison olisi pitänyt aktiivisesti ottaa sut mukaan tuohon porukkaan. Jotenkin vaikuttaa siltä, ettei hän ole sitä edes halunnut.

Vierailija
7/14 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea. Huh, miten rasittava satutäti.

Vierailija
8/14 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan kiinnostanut tutustua paremmin miehen kavereiden puolisoihin, kun asutaan eri paikkakunnalla. Mulla on omat kaverit ja ne riittää. 

Vierailija
9/14 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että tuohon tilanteeseen on ajauduttu juurikin sen takia, että olette aloittaneet seurustelun kun mies kavereineen ei vielä ollut "kaveripariskuntavaiheessa". Jäit sen takia ulkopuolelle, kun mies ei ole osannut liittää sinua porukkaan sen jälkeen kun tilanne on muuttunut.

Ymmärrän, että tuntuu ulkopuoliselta ja tässä vaiheessa on vaikea itse alkaa olemaan se, joka on aktiivinen asian suhteen. Varmaan kaverit puolisoineen ovat siinä uskossa, ettet välttämättä edes erityisemmin kaipaa yhteisiltamia, kun olet ollut niin kauan kuvioissa mukana, mutta et osallisena yhteisiin touhuihin. He eivät näe asiaa sinun perspektiivistä ja tajua sitä siksi. Se on outoa, ettei miehesi näe ja tajua tätä.

Vierailija
10/14 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Happamia, sanoi kettu.

En sanonut noin. En vaan ymmärrä teinien kaveri juttuja aikuisilla.

Aikuisena muutakin elämää kuin nähdä kavereita.

Vierailija
11/14 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Omat kaverit toki on. Silti välillä tulee sellainen ajatus, että onko kiusallista miten miehen lähimmät ystävät on sellaisia joita itse en tunne. Mietityttää olisiko suhteen alkuaikoina pitänyt yrittää tutustua paremmin. Jossittelu on turhaa. Nyt ollaan puolison kanssa oltu useita vuosia yhteisen asuntolainan kanssa kiinni toisissa ja tuntuu vähän oudolta olla näin outolintu. Todennäköisesti kukaan muu ei mieti asiaa, kai minut sitten joku olisi halunnut tavata. 

Meillä vaimoni kanssa yhteiset kaverit, pari. Kaikki muut jätetty sivuun. Koska mitäpä vaimo asioitamme sanoo jollekin kenestä en itse pidä yns,joten yhteiset kaverit 

Vierailija
12/14 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei tunne mun kavereita, minä en ole tavannut kaikkia miehen kavereita ja yhdessä on oltu jo yli 20 vuotta. Ei meillä parisuhde ole vankila, jossa kaikki pitää tehdä yhdessä ja kaveripiirin pitää olla yhteinen. Miehellä on tietty peliporukka, jonka illanvietoissa joskus olen ollut mukana, mutta ei ole käynyt mielessä, että pitäisi ystävystyä miehen kavereitten puolisoiden kanssa. Minusta normaali ystävällisyys riittää, ei tarvitse yhteistä viestiryhmää.

En ole koskaan miettinyt, ovatko jotkut miehen tuttavapiirissä kavereita vai ei, miksi eivät ota minua mukaan tms. Elämässä on sen verran paljon tekemistä, että joku omassa päässä jossittelu kertoo vain epävarmuudesta ja siitä, että on itse keksinyt olevansa syrjässä muiden sysäämänä.

Vierailija
13/14 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Happamia, sanoi kettu.

En sanonut noin. En vaan ymmärrä teinien kaveri juttuja aikuisilla.

Aikuisena muutakin elämää kuin nähdä kavereita.

Mitä esim? Mikä on sellaista elämää joka estää kaverisuhteiden ylläpidon?

Tosi surullista.

Vierailija
14/14 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jankuta lisää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän