Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivooja pesi vessanpöntön harjalla istuinrengasta!!

Keltsu
04.12.2018 |

Hmm sellainen pieni kysymys

Pesetkö wc harjalla pöntön lisäksi myös wc renkaan ns alapuolen eli sen millä ei istuta? Onko tämä edes hygieenistä?

Kauppakeskuksen vessassa huomasin että siivooja pesi vessaharjalla sitä istuinrenkaan toista puolta wc harjalla sillä samalla millä hinkkasi pönttöä ensin syvältä. Katsoin vähän pitkään ja sitten siivooja pyyhki rätillä sen istuinosan millä siis istutaan. Jäi kyllä vähän ällöttävä fiilis koko vessasta että olisiko pessyt sillä harjalla myös sen istuinosankin? Ja ties millä rätillä pyyhki sitä rengasta??

Siis mun mielestä sitä istuinrengasta ei millään vessaharjalla pestä vaan rätillä? Peseeköhän kotisiivouksissakin Siivoojat pöntön istuinosaa wc harjalla? Kellään kokemusta? Joulusiivousta meinasin tilas mut nyt en tiiä kyllä..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kuulu yleisiä vessoja noin pestä. Pistä palautetta ko. ostoskeskukselle eteenpäin, kyllä heitä siivouksen taso ja asiakastyytyväisyys kiinnostaa

Vierailija
2/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nähnyt samaa. Jos istuinrengas on kerännyt oikasti sontaa sinne alle, niin kyllä siivojaan sille harjaa näyttävät ennen rättiä. Se rengas saattaa olla oikeasti jopa likaisempi kuin itse pönttö sieltä syvältä. Pönttörätti toimii niin että siivotaan "puhtaasta likaiseen" eli ensin pöntön ulkopuolta ja mennään sillä rätillä aika vain likaisempaa kohtaa kohti.

Tosin mietin häviääkö huuhtelussa kaikki lika, kun seuraavaa pönttöä pestään. Tuskin siivoojilla on yksi rätti per pönttö. Kotona tuo toimii vähän paremmin. Hotelleissa käytetään asiakkaalta jääneitä käsipyyhkeitä pesualtaan, sen ympäristön ja vessanpöntön kuivaamiseen. Ei kovin hygienistä eihän. Asiakashan on voinut kuivattaa pyyhkeeseen persiinsä jne. ja sitten siivoja ottaa sen siivouskäyttöön. Mutta totta se on. Olin opiskeluaikana eräässä arvostetussa Suomen hotellissa töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhuh

Vierailija
4/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Enkä mylskn siitä, että kylpypyyhkeillä pestään pönttö

Ei siinä 60 anteen pesussa puhdistu. Jos niinkään kuumalla pesevät.

Vierailija
5/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Y Ö K :(

Vierailija
6/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on taitolaji. Kaikki ei vaan hallitse sitä. Tuollaisella touhulla bakteerit vaan leviää. Ehdottomasti palautetta eteenpäin.

Vierailija
7/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herrajumala sentään kuitennniin tokkiisa.

Mitä väliä sillä, millä siivojaa pesee vessanpytynrenkaan? Av-mammahan kuitenkin ensin desinfioi renkaan, sitten vuoraa sen vessapaperilla, ennen kuin ponnistaa renkaan päälle kyykkypissalle.

Näin olen käsittänyt, varsinkin alempi keskiluokka näin duunaa, jottei olisi 'wt' ylempiensä mielissä, vaikka nämä vtut välittävät.

Vierailija
8/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muutenkaan istuu suoraan muovireunukselle julkisissa tiloissa??

Vierailija
9/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siivojat käytä desinfioivia puhdistusaineita?

Vierailija
10/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIten sille renkaan alapuolelle voisi edes istua? :O

Vierailija
11/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIten sille renkaan alapuolelle voisi edes istua? :O

No kyllä ne bakteerit leviävät myös sinne yläpuolelle ja todennäköisesti muuallekin lähiympäristöön, jos harjalla pestään renkaan alapuolta. Vesi valuu ja pisaroita roiskuu.

Vierailija
12/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese, pyyhin sen rätillä.

Vierailija
13/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä.

Vierailija
14/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin mietin häviääkö huuhtelussa kaikki lika, kun seuraavaa pönttöä pestään. Tuskin siivoojilla on yksi rätti per pönttö.

Itse kyllä heitin rätin pyykkikassiin joka kerta kun olin pyyhkinyt pyttyä. Perehdytyksessä näytettiin että rätin voi taitella niin että saa aina esiin uuden puhtaan puolen mutta se tuntui minusta jotenkin ällöttävältä

Vierailija
15/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viittikö mälvätä.Olen satavarma,että näiden kitisijöiden omat wc-pöntöt ovat todella likaisia nielua myöden-katsokaa vaikka,ihan ruskeana .Meidän parikymmentä vuotta vanhat wc-pytyt ovat vitivalkoisia.

Kerran viikossa pesu pyykkipulverilla ja wc-harjalla riittää ja välitön suihkuttaminen ,jos jotain tarttuu hetkessä.

Vierailija
16/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rätti taitellaan niin että aina likaista pintaa pestessä on puhdas puoli. Eli esim yhdestä puhtaasta mikrokuituliinasta saa kahdeksan eri pintaa pestyä puhtaaksi, ennenkuin vaihdetaan liina uuteen puhtaaseen. Ja kyllä, siistijät käyttävät desinfioivaa pesuainetta wc tiloissa.

Vierailija
17/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tätä itsekin ihmettelen. Ap meillä kävi tänään kotisiivooja ja hän kyllä veti vessaharjalla kanssa renkuloita.

Annoin tästä palautetta kyllä koska ikinä ei ole tällaista ennen ollut ja tänään oli uusi siivoaja. Mitenkään väheksymättä meidän siivoaja ulkomaalainen joten eri maissa eri tavat?

Vierailija
18/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minusta sillä harjalla voi ihan hyvin pestä myös sen renkaan alapuolen. Pyyhkii sitten rätillä ja desinfioivalla pesuaineella lopuksi.

Vierailija
19/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pinttyneet eritteet lähde rätillä.

Vierailija
20/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pinttyneet eritteet lähde rätillä.

Harvemmin kai kauppakeskuksissa tms. julkisissa paikoissa pinttymiä tulee. Nehän siivotaan kauttaaltaan vähintään kerran päivässä.

Ja en käyttäis wc-harjaa istuinrenkaan pesuun, ei oo hygieenistä. Muutoinkinhan pyrkimys on päästä eroon noista desinfioivista puhdistusaineista ihan julkisillakin paikoilla, kyllähän siivousmenetelmätkin pitäisi valita sellaiset ettei niitä myrkkyjä tarvi.