*~*~*ENSIKOT torstaina 11.5.2006*~*~*
Kommentit (30)
Onko kellään kokemusta mammaksin testien puolittamisesta? Killa, sulle ainakin mammaksin ovistesti on tuttuja; ootko puolittanut tai edes harkinnut sellaista? Testit vaan sen verta kalliita että tekis mieli kokeilla jos onnistuis puolittaminen niin voisin aloittaa tikuttelun tässä kuussa jo hyvissä ajoin..
Jaahas..torstaita..
Juliaana: kyllä niitä testejä voi puolittaa..nätisti leikkaat vaan ja toimii ihan hyvin =)
Itsellä kp23/28-30..Rinnat aristaa vieläkin, mutta turvotus onneksi lähti =) Välillä oon ihan varma, että olen raskaana kun ne ainoat kerrat kun on rintoja särkenyt niin olin raskaana, mutta mutta..
Mies jo iloisesti paijaa mahaa ja on ihan varma, että pikkunen ois jo siellä =D mä yritin toppuuttaa, että ihan normaalit makkarat ne vielä vasta on XD
Onnea ovistelijoille ja plussatuulahduksia kaikille piinailijoille!! =)
Mä odottelen rauhassa tohon ensi viikkoon ja yritän ainakin olla ajattelematta mitään =)
Hauskaa päivää kaikille!!!
t. poppis
Juli: kuten Poppiskin sanoi, puolittaminen onnistuu hyvin. Itse leikkaan testit puoliksi terävillä kynsisaksilla. Tuen tikkua sormilla molemmilta puolilta, että eri kerrokset pysyvät yhdessä ja leikkautuvat oikein. Ihan selvän tuloksen olen aina saanut ja usein ovisplussan vielä varmistanut puolittamatoomalla testillä ja kyllä ne puolikkaat on ihan oikein näyttäneet.
Mä muuten jo pikkuisen päivitin tuota esittelylistaa eli pokkana jo poistin sieltä ne plussanneet, joiden la on jo ollut ja mennyt. Katellaan myöhemmin sitten ketä muita poistetaan.
Killa
Nyt se on se ovis!! Sain yhtä vahvat viivat tikkuun ja nyt mieskin oli samaa mieltä. En kyllä tiedä tuleeko tänään pupuiltua ku ollaan joka päivä touhuttu. Kai eilisiltainen riittää ja sit vaikka huomenna lisää? Heh...täällä mie kyselen toisilta et koska kannattaa heiluttaa peittoja.
Minä täälä sitkeästi jatkan testaamista. Tänään testasin sitten prediktorilla ja kyllähän sinnekkin sitten se vaalenpunainen pallukka ilmestyi.. Että kai tässä ollaan sitten pieniin päin:)
Tosin avokkini vetää mieltäni hieman matalaksi, kun se on niin kovin epäluuloinen. Sanoo olevansa niin hämillään kaikesta, ettei osaa ollenkaan ajatella, että olisin raskaana.. Noh yritän ymmärtää häntäkin, mutta tuntuu vaan niin pirun vaikealta, kun itselläkin on tunteet niin pinnassa.
Olettekos muuten miettineet, että koska kerrotte läheisillenne jos se plussa siihen raskaustestiin pamahtaa? Itselläni on suunnattomia ongelmia, kun niin kovasti haluaisin kertoa ilo uutiset tuleville mummoille ja papoille, mutta en oikein tiedä..
Olen kyllä ajatellut asiaa niin, että mikään ei ole varmaa koko raskausaikana, on niin paljon riskejä kuitenkin matkassa, ja toisaalta, jos tulisi km, niin ei tarvitsisi sitä ihan yksin kestää, eikä joutuisi selittelemään, miksi on mieli niin matalalla. Auttakaa minua!!!
siru
Killa: Seuraavan kerran kun päivität listaa, niin minut saa nyt sitten päivittää mukana plussanneeksi, kai se on pakko uskoa kolmen plussa testin jälkeen, että tiitiäinen on matkassa.. eli LA on 17.01.2007
en tiiä onkohan liian aikaista laittaa mutta...
Siru ja tiitiäinen 4+2
..en jaksanut eilen edes kirjoittaa sitä, tylsä olo.
Mutta ihanaa kun on hyviäkin uutisia!!! Paljon onnea ja aurinkoisia päiviä plussanneille!!!
Pidennetty viikonloppu venähtikin sitten viikon palstatauoksi, kun ei alkuviikosta ollu töiden puitteissa mahdollista palstailla eikä kotona sitten enää viitsinyt kun mies on ollut kotona.
Eilen sitten pintapuolisesti luin kuluneen viikon kuulumisia. Oli niin pitkiä pinoja, ettei ihan kaikkea ajatuksella jaksanut :-) Hiljamaarin ja Sirun plussat jäi mieleen - vielä onnittelut niistä. Ja Killalle onnittelut ovisplussasta, toivottavasti sait miehen touhuilemaan.
Nellamaija kyseli mökkiviikonlopusta. Sää todellakin suosi. Iho oli alkuviikon hiukan enemmän punakka kuin kauniin ruskettunut, mutta kyllä se nyt alkaa näyttää siltä, etten kuitenkaan kuoriudu nahoistani. Tulevalle viikonlopullekin oli alustavia mökkisuunnitelmia, mutta täytyy nyt katsoa kuinka tuo sää kehittyy, kun on vähän sateita luvannut eikä kolea ja sateinen mökkeily välttämättä oikein houkuttele...
Killa, jonain päivänä olit miettinyt sitä pinoa, jolla palstailee ne, joiden mies ei ole ihan kympillä vauvatouhuissa mukana. Haaveilijat on oikea osoite eli siellä kuumeilee ne, joilla mies ei vielä ole näyttänyt vihreää valoa yritykselle.
).( Kp10 menossa, touhuilla pitäisi. Kuinkahan sitä taas kauniisti sanoisi, että älä nyt ota suorituspaineita, mutta nyt pitäisi laueta... ;-)
No joo, töitä taas vähän välillä... Aurinkoista päivää kaikille!!
t. Essi
[b]Siru[/b]: onnea vaan vielä kerran ja sit päivitän sut seuraavaan listaan!
[b]Sininpilvi[/b]lle pahoittelut tädin vierailusta! On se kumma miten se voi ottaa niin koville (joka kerta)! :( Nyt ei auta kuin koittaa koota itsensä seuraavalle kierrokselle!
Moi [b]Essi[/b]! *vilkuttaa* Sain kuin sainkin miehen toteuttamaan lupauksensa ja puuhailtua tuli toissapäivänä kun ovistestissä plussa. Vähän tiukkaa teki: suorituspaineita. No tulos oli kuitenkin toivottu eli simpat saatiin tähdättyä kohti munista! ;) Olin ajatellut, että oisin koittanut houkutella miestä toimiin vielä eilenkin, mutta oltiin molemmat niin väsyneitä illalla että se sit jäi. Päätin kyllä, että jos seuraavia kiertoja tulee, en mainitse miehelle sanallakaan oviksesta, koska raukka oli ihan paineessa, että onnistuuko hommat niin kuin toivon (on se vaan ihana!). Parempi siis vaan pitää noi jutut omana tietonaan! Toivotaan, että saat sun miehesi " toimimaan kunnolla" (näin kirjoitettuna tää kuulostaa kauheelta ja jotenkin laskelmoivalta, mutta kaikki joilla vastaavaa probleemaa miehen kanssa on, niin varmaan ymmärtää mitä tarkoitan)!
Muuten, en ole kovinkaan vakuuttunut [b]greippimehu[/b]n tehosta: parissa viime kierrossa en sitä juonut ja olin kuitenkin ovislimojen tapaiset bongaavinani. Tässä kierrossa join joka päivä 1-2 lasia, eikä minkäänlaisia limoja ollut, ei sinnepäinkään...
[b]Mooli[/b]a ei vieläkään näy, ei kuulu?! Entä missäs [b]Aurora ja Aftis[/b]?
OIKEIN paljon onnea Sirulle plussan johdosta:)) Tarrasukkia matkaan sinne!
Killa, Täällähän minä. En ole kirjoitellut nyt muutamaan päivään, lueskellut olen kyllä pinot läpi iltaisin. Ollut jotenkin " toivoton" olo ja siksi en ole viitsinyt tänne teille tulla valittamaan pahaa mieltä..
Oma napa: Tänään olin taas lääkärissä, oli ultra + verikokeissa olin kanssa (ne mitkä otetaan 7vrk ovisplussan jälkeen). saan keskiviikkona tulokset verikokeista. Ultrassa kaikki oli ok, eli kohdun limakalvo 7,7mm ja pitää olla yli 7mm eli suht hyvältä näytti. Samoin se johtava follikkeli oli hävinnyt ja " arpi" oli tilalla, niinkuin lääkäri sanoi. Eli tässä vaiheessa kaikki näyttää hyvältä. Mutta lääkäri sanoi että jos tässä kierrossa ei plussaa tule, niin tehdään aukiolotutkimus heti seuraavassa kierrossa. PELOTTAA!!!! kertokaa kokemuksia siitä!
Kantsiiko sitä ihan vielä tehdä kun " vasta" 7kk yritystä takana (joka kuitenkin tuntuu ikuisuudelta)??
Hei nyt mulle tulee asiakas, jatkan myöhemmin:)
[color=FF34B3]Siru[/color], minkälaisia raskaustuntemuksia sinulla on ollut? Huhhuh, jänskättä puolestasi! Toivottavasti masukki pysyy tiukasti matkassa! :) [color=red][size=3]♥[/color]
[color=00F5FF]Oma napa:[/color] Kp 15/25-30 (joo, olen laskenut päässäni kp:t väärin, nyt kun tarkistin asian, niin kp onkin jo 15) ja huomasin aamulla herätessäni että nännit tuntuivat olevan vähän arat/hellät. Tällaista ei ole aiemmin ollut missään vaiheessa kiertoa (ja heti heräsi toiveet). Joskus saattaa muutamia päiviä ennen menkkoja rinnat muuttua helliksi (eikä sitäkään tapahdu aina) mutta nännit ei oo koskaan tuntunu tällaisilta. Toisaalta, lämmöt on vielä normaalit, joten....
Tänä aamuna kyllä mietin, että viime kierrossa sairastuin mahatautiin juuri muutamia päiviä oviksen jälkeen ja lämmötkin nousi silloin yli 37. Nyt ei ole nousseet, mutta ehkäpä tuo lämpöjen nousu viime kierrossa johtuikin sitten siitä mahataudista. Että jospa mulla lämmöt jääkin alle 37, mutta ovis on silti jo tapahtunut... Äääh, ei voi tietää. Oon yrittänyt saada lukemaksi sitä 37 mutta ei käynyt mielessäkään, että ehkä ne ei mulla nouse ylipäätään niin korkealle.
Mahaa on kipristellyt jo päiviä, en osaa sanoa, että mitkä kipristelyistä on ovistuntemuksia ja mitkä jotain muuta. " Isot limat" tuli tosiaan jo joskus päiviä sitten (itseasiassa parinakin päivänä olin bongaavinani nämä ovislimat) että luulisi sen oviksen kuitenkin tapahtuneen, kun kierto on kuitenkin enimmillään sen 30 päivää (viimeksi jäi vain 25 päivään).
Pahoittelut [color=FF34B3]Sinipilvelle[/color] tädistä! :/ Ei auta kuin kestää sen vierailu ja yrittää reippain mielin kohti uutta yrityskiertoa! Vaikea tosin yrittää suhtautua positiivisesti sen eukon vierailuun, tiedän :/
taas tuli koko viesti punaisella, vaikka nyt tarkistin, että VARMASTI siellä on kaikki hakasulut paikoillaan! Perskule sentään! :D
Han kyseli tuntemuksistani. Maanantai iltana, alkoi tuntua pikkuista etovaa oloa.. siitä asti vain tunne voimistunut. Tiistaina siis testasin ensimmäisen kerran. Rinnat ovat kauttaaltaan arat ja jotenkin turvonneen tuntuiset.. eivät varsinaisesti kipeät, kun esim koskee, ei tunnu mitään, mutta esim. tänä aamuna, rintaliivejä laittaessa, tuntui melko ilkeeltä ja tosiaan, tuo rintojen turvonneisuuden tunne, on se vahvin tunne.
Ensin ajattelin, että se oli vain jotain mielikuvitukseni tuotetta, mutta jopa näiden kolmen päivän aikana, tuntemukset ovat vain voimistuneet.
Pientä juilimista alavatsan seutuvilla on, mutta toivottavasti sielä on jotain muuta, kuin täti tekemässä visiittiä. Saapa nyt nähdä mihin tämä tästä kehittyy.
Mielettömästi vain tuo km pelottaa!!
siru
Sinne värin loppuun pitää panna [ /color ] ja siis kaikki yhteen, jotta värillinen alue loppuu. Muutoin tulee kaikki samalla värillä :-)
Hei Enskat,
Täällä ollaan ihan tukossa. Minulla pukkasi tällä viikolla allergiaoireet pahoiksi. Lääkitykset on kyllä päällä, mutta ulkoilut voi nyt unohtaa, kun ei henki kulje mistään rööristä ja räkä lentää. Tulispas sadetta ja paljon!
Varasin loppukuulle ajan gynelle. Ihan kontrollikäynti pitkästä aikaa ja ajattelin, että voisi vähän jutskailla näistä hedelmällisyysasioista samalla. Eihän meillä mikään hätä ole, kun niin vähän on yritystä takana, mutta tekee mieli huolehtia, että asiat on kunnossa, kun ei oikein muuhun tällä hetkellä pysty. Ja on syytä muutenkin lääkärille käydä näyttäytymässä. Kesän ajattelin pyhittää lähinnä itsestäni huolehtimiseen tällä vauvarintamalla.
Mies oli kyllä mukava, kun kerroin varanneeni ajan. Alkoi pohtia asioita ja sanoi, että on valmis tulemaan myöhemmin mukaan lääkärille, jos asiat mutkistuu jollakin tavalla. Taitaa olla enemmän mukana tässä jutussa, kuin arvaankaan. :)
Toiveikkuuskin alkaa vihdoin palailla sitten tädin vierailun jäljiltä. Miehen kanssa vähän suunniteltiin, että elokuussa voisi olla seuraavan kerran mahdollista päästä lähikontaktiin oikeaan aikaan. Tällä hetkellä näyttää, että raskautuminen silloin olisi elämäntilanteenkin kannalta paras mahdollinen. Ei kun peukut pystyyn ;)
Sirulle voimia ja luottamusta omaan olotilaan. Nuo alkupäivät ja viikot ovat varmasti tosi jännittäviä ja pelottaviakin. Toivottavasti mies toipuu ihmetyksestä nopsasti.
Aurora, tilanne kuulostaa hyvältä, kun ultrassa kaikki ok. Peukut on pystyssä, että tärppi tulisi nyt!
Han, kannattaa varmaan mittailla jossain kierrossa lämmöt koko kierron ajalta, niin löytyy se normaalilämpö ja sitten ovispiikki lämmön nousussa, vai kuinka ole toiminut? En itse ole lähtenyt mittailemaan lämpöjä, joten en ole asiantuntija aiheessa.
nellamaija
[color=FF34B3]nellamaija:[/color] Oikeastaan olenkin mitannut jo jostain kp9 lähtien ja olin havaitsevinani pientä, muutaman kymmenyksen nousua tuossa muutama päivä takaperin. Sen jälkeen on pysynyt samana. Lämmöt on siis jotain 36,7, kun ne oli vielä kp9 alle 36,5 (en muista tarkkaa lämpöä kuitenkaan). Tiedä sitten, onko tuo sitä itseään, vai jotain muuta... :p
Pian lähdetään vanhempien tykö grillaamaan. Me kun asumme miehen kanssa kaupungin keskustassa kerrostalossa niin ei oikein täällä tuo grillaaminen onnistu :)
Meinasi käydä nolosti tuossa hetki sitten, kun oltiin miehen kanssa vähän " fiiliksissä" ja meinattiin jo makuuhuoneen puolelle siirtyä, kun yht´äkkiä varoittamatta ulko-ovi kävi ja remonttimiehet pukkasivat sisään! Meillä on tosiaan tuo putkiremppa meneillään koko talonyhtiössä ja ne remppamiehet kulkee sitten yleisavaimilla asunnosta toiseen. Onneksi ei oltu ehditty sinne makkariin saakka! :D
Ihanaa, kun ei ole enää tuota kouluakaan kummallakaan, saadaan viettää vielä jokunen viikko aivan keskenään rauhassa, ennenkuin työt alkaa.
Nyt saatiin kaivinkone pihalle ja kannot nostettua pois. Mukavaa kun pihaprojekti voi nyt jatkua. Kovasti on hommaa koko kesäksi mutta saapa muuta ajateltavaa =)
Bongasin äsken ovisplussan!! Eilen pupuiltiin ja vielä huomenna töitten jälkeen vois yrittää kellistää tuo ukko. Sit vaihtuukin greippimehu punaviiniin =) Oviksen perusteella näyttäis että kierto pysyy samana kuin viimekiertokin oli. Joten hyvillä mielillä kohti piinaviikkoa päivä kerrallaan.
Nyt tuli vaan omaa napaa, kun en kerennyt lukea pinoa läpi. Huomenna sitten uudestaan.
Hyvät päivänjatkot toivottelee nea kp 13
[color=red]Killa[/color], voi että noita miehiä. Onneksi te saitte kuitenkin oviksen hyödynnettyä =). Pidän peukkuja teille! Mä odotan kanssa aikaa, että voi pillerit aloittaa. Iho pysyy niiden avulla paljon parempana ja on tunnilleen säännöllinen kierto. Kunhan tässä ei nyt koko elämää tarvisi pillerittömänä elää ;).
[color=red]siru85[/color], paljon onnea vahvistuneesta plussasta!
[color=red]Sininpilvi[/color], pahoittelut tädistä =(.
Tänne suuntaan ei mitään erityistä. Kp 25/35 (itse arvioidun oviksen perusteella), ja tosiaan ovis meni täysin ohi, joten en sen kummemmin piinaile tässä kierrossa. Ensi kierrossa sitten taas jos maltan olla miestä painostamatta =).
Emma
heippulis!
täällä ollaan kanssa aivan tukossa allergian takia, kaikki mahdollinen lääkitys on käytössä, mutta silti oireet jyllää, vaikka on ihanaa kun aurinko paistaa niin nyt kyllä toivoo sadetta :)
nellamaija:käytätkö lääkitystä sinäkin aikana kun, ett tiedä onko tärpännyt? ite olen tehnyt niin, että kun yritys aloitetaan ja ovis lähestyy niin jätän allergialääkityksen pois, kun täällä ainakin lääkärit ovat sitä mieltä, tuskaa se kyllä on...
onko muilla kokemuksia allergiasta ja sen lääkityksestä raskautta suunnitellessa? mikä lääkitys olisi pienempi paha? pakko se on kärsiä, jos mitään lääkettä ei saa ottaa, mutta kuinka paljon se helpottais...
sirulle vielä oikein isot onnen toivotukset plussasta ja ota meitä mahdollisimman paljon mukaan :)
sinipilville isot pahoittelut tädin vierailusta
sabamille paljon työintoa ja tietty onnittelut ovisplussasta!
ite odottelen kanssa hirmuisesti, ett pääsee tikuttelemaan ovista ja sit taas piinailemaan..nyt on eka kierto kun tosissaan voi jännittää, kun viime kierto oli heti pillereiden lopetuksen jälkeen ja aavistin ett epätodennäköistähän se on...
yhä edelleen aurinkoista illan jatkoa kaikille!!
pajuska kp7
Avasimpa pinon, kun sitä ei vielä ollut, vaikka eipä mulla oikein mitään asiaa oo..
Jos täällä olisi vähän toinen aika kuukaudesta kuin tädin aika niin mä olisin kyllä varma että oon raskaana.. Sen verran pahoinvoiva olo on ollut tänä aamuna, mutta nyt alkaa jo helpottaa.. Täti ei tosiaan ole vieläkään ihan kaikkia kamppeitaan pakannut, mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa..
Hoh.. ompas tyhjä pää... Yhtään en muista mitä eilisessäkään ketjussa on puhuttu.. ai niin ainakin siitä mistä mä aloitin että miten stressi vaikuttaa vauvansaantiin.. Olikohan se nyt siru vai joku muu plussannut että ainakin heillä vain positiivisesti.. Se toi mulle hyvän mielen :) Ehkä en sitten niin kielläkään itseltäni tätä " vauvahömpötystä" :)
Mikäs tilanne kenelläkin.. Onko piinailijoita kuinka? Bianco mikä sun tilanne?
Aurinkoista päivää kaikille!
T. Juliaana kp 5