Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En käsitä että olen raskaana

?
03.12.2018 |

Tein testin, en käsitä... Odotan menkkoja vain alkavaksi. Vaan eiväthän ne ole tulossa.

Olen vasta 20-vuotias, korkeakouluun hakemassa tulevana keväänä. Miten minä sinne pääsen jos olen raskaana. Miten pärjään taloudellisesti. Olemme olleet mieheni kanssa hieman yli vuoden yhdessä.

Mieheni sanoo, että jos en nyt tänä keväänä pääse niin saan kyllä lukurauhan tulevana keväänä, hän katsoo vauvaa. Hän sanoo että hän hoitaa rahallisen puolen.Hän oli niin innoissaan vauva-uutisesta ja aluksi sanoi että tottakai pidät sen, ja oli oikein jyrkkä asiasta. Mutta mietittyään pari päivää hän sanoi että on tukenani kummin vain päätän.

Niin.. se abortti. Tuntuu vain että se olisi se helpoin ratkaisu. Kukaan ei joutuisi järkyttymään eikä kenenkään elämä järkkyisi, muuta kuin minun ja mieheni. Kouluunpääsemiseni ei vaarantuisi. Mutta se että pystynkö sitä tekemään. Noh, tällä hetkellä tuntuu että pystyn koska enhän minä vielä edes käsitä että sisälläni on ihminen.

Minulle on tärkeää se, että pääsen kouluun ja ajan kuluessa saan myös työpaikan. Voinko ottaa lasta tähän tilanteeseen. Voisin kyllä sanoa, että jos tämä uutinen olisi tullut vaikka pari vuotta myöhemmin, olisivat tunteeni olleet aivan toisenlaiset. Tässä nyt suurin mutta on se, koska minulla ei ole koulupaikkaa. Tiedän, miten vanhempani ja läheiseni kauhistuisivat tästä uutisesta: koska minulla ei ole vielä sitä koulupaikkaa. Lapsen la olisi vasta joskus syyskuussa, että kerkeäisin kyllä käydä pääsykokeissa, ottaa koulupaikan vastaan ja sitten laittaa sen vuoden pari tauolle. Mutta pääsenkö läpi jos olen raskaana ja fyysisesti, henkisesti loppu.

Olen vain niin hukassa ja sekaisin kuten varmaan tekstistä voi päätellä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoida ensin opiskelu alta pois. Vauvat tulee sitten myöhemmin kun perustukset on kunnossa.

Täällä Sossulan mammat ovat taas äänessä. Älä välitä, kyllä naapurisi mukelosi elättää..vai???? EI KIINNOSTA!

Vierailija
22/22 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään oikeaa tapaa elää elämäänsä. Lapset voi saada nuorina tai vanhoina. Puolensa on kaikella. Joku kerran kommentoi, että "se parhaiten nauraa, joka saa lapset nuorena" :D

Mutta se ei ole mitään provoilua täällä, että miehen lupauksista huolimatta kannattaa ihan todella varautua siihen, että selviää lapsen kanssa yksin. Vauvan hoito on niin raskasta, ettei voi käsittää. Se tulee kaikille yllätyksenä. Itsellä on nyt 11kk vanha, enkä ole vielä kertaakaan nukkunut yli kahta tuntia putkeen. Ekat 3kk sain unta 3h/vrk 30min pätkissä ja meillä on ihan terve vauva. Vasta jälkikäteen kuulin, että sellaista se on vauvan kanssa. Edes vessaan ei kerkeä! Se on todella kamalaa, jos mies on itsekäs, eikä ymmärrä auttaa. Valitettettavasti sitä tapahtuu, kun ei tajuta mihin ollaan ryhtymässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla