Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lauleletko tai puheletko koskaan itseksesi kulkiessasi esim. luonnossa, missä kukaan ei ole kuulemassa?

Vierailija
03.12.2018 |

Minulla on tällainen tapa ja mietin, olenko vähän seko vai onko tällaisia tapoja muillakin?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen itsekseen puhujia yhtään missään kutsuttiin skitsofreenikoiksi, koska muut luulivat ihmisten puhuvan itsekseen siksi, että he keskustelivat jonkun mielikuvitusystävän kanssa. Oikeasti myös maailman viisaimmat ihmiset puhuvat itsekseen, koska se voi tehostaa ajattelua.

Minäkin höpöttelen itsekseni. Luonnossa, pyöräillessä ja vaikkapa kaupassa. 

Pitää lisätä sen verran, että ennen itsekseen puhujia kutsuttiin skitsofreenikoiksi, nykyään tubettajiksi.

Niin se maailma muuttuu.

Vierailija
22/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa tulee aina välillä lauleskelijoita vastaan, yleensä joku kuuloke korvalla. Ja hyvin laulavatkin, sellaista klassista! Tulee mieleen tuosta Heikki Kinnusesta että mahtavat harjoitella. Niin ja te muutkin, laulakaa vain. :) Tähän maahan mahtuu ääntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan puhumaan itsekseni kun olen pidempään eristyksissä. Jos on pidempi sosiaalinen kausi, niin se loppuu kokonaan. Nyut alan taas mumisemaan itsekseni, kun kaikki harrastukset on kesä juttuja ja olen työtön. Ei se niin huolestuttavaa ole. Normaalia yksinäisille ihmisille.

Vierailija
24/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin metsässä lenkillä ja lauleskelin jotain ihan päätöntä. Siis jonkun kappaleen kertosäettä uudestaan ja uudestaan ja tein siihen vielä omia muokkauksia lennossa. Jossain vaiheessa sitten huomasin, että takanani käveli joku nainen. Enpä ole sen jälkeen enää lauleskellut lenkillä.

Laula vaan. Ja jos joku kävelee takana niin laula kovempaa. :)

Vierailija
25/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä nolostua jos jää kiinni lauleskelusta. Sehän on ihan sympaattista. Tosin kyllä se välillä itseäkin nolottaa. Sen olen koettanut varmistaa etten kärähdä yksinpuhelusta. Sitä nimittäin harrastan paljon koska olen yksin paljon.

Mun vanhemmat lauloi töitä tehdessään. Sitä ei enää juuri näe eikä kuule. Ehkä just esim autokuski voi laulaa kun yksin ajelee 🙂

Vierailija
26/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulelen usein, varsinkin autoillessa saatan vetää kovaa ja korkealta, kun kuuntelen samalla musiikkia. Teen yksinäistä työtä ja aika usein kuuntelen radiota tai muita musiikkia piuhoilla samalla. Laulelen siinä samalla, niin kuin esimerkiksi nytkin taustalla tulee jotakin oikein kelpo musiikkia spotifystä. Monta kertaa olen lauleskellut ja vihellellyt vahingossa niin, että joku on kuullut. Normaalein kommentti on ollut, että "onpa kiva kuulla ja nähdä kuinka joku tekee laulelen töitä!".

Höpötän myös itsekseni ja välillä joku hauska juttu naurattaa, jolloin hihittelen yksikseni urposti.. Ei se varmaan haittaa. N44

Vierailija
27/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä nolostua jos jää kiinni lauleskelusta. Sehän on ihan sympaattista. Tosin kyllä se välillä itseäkin nolottaa. Sen olen koettanut varmistaa etten kärähdä yksinpuhelusta. Sitä nimittäin harrastan paljon koska olen yksin paljon.

Mun vanhemmat lauloi töitä tehdessään. Sitä ei enää juuri näe eikä kuule. Ehkä just esim autokuski voi laulaa kun yksin ajelee 🙂

Ei se laulaminen niin haittaa, mutta se kun laulaa vaikka jotain Abbaa mukana ja ei osaa sanoja kuin sieltä täältä, on se hieman kamalan kuuloista muille. Myös se, että kun kuuntelen musiikkia piuhoilla puhelimesta, niin muut eivät kuule sitä kappaletta ja siinä laulellessa ei sävelkään mene välttämättä ihan yksi yhteen oikean biisin kanssa. Noi, hulluilla on halvat huvit. :)

Vierailija
28/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin nauran itsekseni kun luen hyviä juttuja, täälläkin keskustelut on välillä todella hauskoja. Oishan se hassua jos alkaisi naurattaa ja pitäisi komentaa itseään: älä naura! Olet yksin! No hauskat jutut pitää kyllä välillä jakaa toistenkin kanssa, jaettu ilo on isompi ilo.

Vierailija
29/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tällainen tapa ja mietin, olenko vähän seko vai onko tällaisia tapoja muillakin?

Miten niin ei kukaan ole kuulemassa? Onhan aina, et sä siellä luonnossa ole. Metsä on täynnä eläimiä!

Vierailija
30/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei kukaan ole kuulemassa? Onhan aina, et sä siellä luonnossa  yksin ole. Metsä on täynnä eläimiä!

Vierailija
31/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin sienestäessäni juttelen aina vuolaasti sienille. Tuntuu niin pöljältä poimia sieniä täydessä hiljaisuudessa.

Vierailija
32/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilen joskus yksinäni.. prkle vttu jne.....

Vierailija
33/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiroilen joskus yksinäni.. prkle vttu jne.....

Minä kiroilen ollessani hyvin stressaantunut tai väsynyt. Lauleskelu liittyy taas hyvään ja rauhalliseen oloon.

Vierailija
34/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin sienestäessäni juttelen aina vuolaasti sienille. Tuntuu niin pöljältä poimia sieniä täydessä hiljaisuudessa.

Sienestäessä minun suosikkilaulujani ovat Mannakorven mailla ja Korpikuusen kannon alla. Jotenkin sopivat teemaan.

Vierailija
35/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita hyviä metsälauluja ovat Päivänsäde ja menninkäinen, sekä Aleksis Kiven tekstiin Laulu oravasta.

Vierailija
36/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloin ennen, mutta jäin joskus jotenkin tosi nolon oloisesti kiinni ja en enää kehdannut. No ehkä pari kertaa sen jälkeen jossain missä olen varmasti ollut yksin.

Vierailija
37/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla koirat mukana yleensä luonnossa, niille on hyvä jutella :)

Vierailija
38/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein. Luonnossa, kotona, kadulla. Puhelin juuri tänään töissä itsekseni imitoiden jotakin epämääräistä brittiaksenttia. Se kuulosti hyvältä päässäni, mutta ulosantia pitikin vähän harjoitella. Hoin erästä fraasia ehkä minuutin verran, kunnes huomasin etten ollutkaan ollut yksin.. Olin jo pyyhkinyt tän häpeän mielestäni, mutta kiitos muistutuksesta. :D

Vierailija
39/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin metsässä lenkillä ja lauleskelin jotain ihan päätöntä. Siis jonkun kappaleen kertosäettä uudestaan ja uudestaan ja tein siihen vielä omia muokkauksia lennossa. Jossain vaiheessa sitten huomasin, että takanani käveli joku nainen. Enpä ole sen jälkeen enää lauleskellut lenkillä.

Mulla sattui vähän samoin, eli lauleskelin bussilla kotiin päin kävellessäni vähän sinne päin sitä yhtä "Vanno mulle" biisiä, jossa kertosäkeessä on aika ylös ja alas menevä sävel. En ihan muistanut sanoja kohdalleen, joten laulelin sitä ääneen eri tavoin samalla miettien miten ne sanat oikeasti voisivat mennä. Oikeasti siinä laulettiin, että "Vanno mulle, että olen sulle enemmän kuin eilen uni vain, niin sä saat mut tietenkin aivan sekaisin...", mutta koska en saanut sanoja sillä hetkellä tarkistettua, niin hapuilim sitä ihan miten sattuu ja monta kertaa asiaani täysin keskittyen.

Havahduin vasta kun takaa kuului naurunpyrskähdys. Joku ikäiseni nainen oli kävellyt takanani ties kuinka pitkän ajan kuunnellen lauleluani ja ei enää voinut olla nauramatta yrityksilleni. Se oli kuulema piristänyt hänen harmaata päivää ihan kunnolla ja hän sanoi etsivänsä kappaleen kotiin päästyään netistä. Vieläkin hymyilyttää tuo, kun kappaleen jostakin kuulen. :)