Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin a-klinikka on oikea osoite? Tahtoisin mennä mutta otetaanko minut tosissaan?

Vierailija
02.12.2018 |

Ja onko siitä asiakkuudesta haittaa tulevaisuudessa?
Haluaisin kovasti edetä elämässä, olla täysin raitis ja nauttia elämästä selvinpäin. Haluan päämääriä, jotka ovat hyväksi itselleni. Tahdon opiskella lisää ja pitää terveydestäni huolta paremmin tulevaisuudessa.

Olen reilu parikymppinen. Vanhempani ovat alkoholisteja, minusta tuntuu, etten itsekään ole siitä kaukana. Olen riippuvainen alkoholista selvästi.
Siitä on tullut tapa, joka viikkoinen kymmenen vuoden ajan. Nuoruuden piikkiin se on aina mennyt ja siten myös osannut peitellä todellista ongelmaa.
Haluan raitistua täysin, tahdon lääkityksen, vain pois tästä kamalasta kierteestä.

Minusta tuntuu, että alkoholin vuoksi olen kärsinyt usein masennusta, se myös on vienyt joskus taloudelliseen ahdinkoon ja vieläkin on merkittävä meno tuloistani.
Lisäksi se lisää impulsiivisuutta, itseinhoa, tulehduksia kehossa, kaikkea joista olen kärsinyt. Ja vie todellisen mielenkiinnon kaikesta paitsi siitä itsestään.
Olisin valmis kohtaamaan asian, että olen oikeasti avun tarpeessa.

Asun lähellä a-klinikkaa. Voinko vain kävellä sisään ja kertoa tilanteesta, ilman, että riskeeraan siinä mitään? Voinko vain pyytää lääkitystä.
Terapian aloitan jokatapauksessa pian.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/24 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain sinne. Ohjaavat kyllä oikeaan paikkaan, jos tarvis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
4/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan ja hae apua. Kyseessä on oma tulevaisuutesi, onnitteluni että olet jo huomannut riskin ajautua

syvemmälle päihteiden käyttöön! 

Vierailija
6/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy klinikan sivuilla katsomassa miten hoitoon hakeudutaan. A-klinikat ovat nykyisin OY-muotoisia palveluntarjoajia, esimerkiksi "Espoon palveluihin hakeudutaan asiakkaan oman kotikunnan päihde- ja mielenterveyspalveluiden kautta, missä tehdään hoidon tarpeen arviointi ja myönnetään maksusitoumus asiakkaan tarpeiden mukaisiin palveluihin.

Palvelut voi maksaa myös itse, jolloin ajan voi varata suoraan numerosta 045 6577 464."

Tämä on kyllä hupaisa palsta, kun ihmiset tulevat kysymään asioita, jotka löytyisivät netistä, ja toiset vastaavat ilman minkäänlaista tietoa siitä, miten asiat oikeasti ovat.

https://www.a-klinikka.fi/toimipisteet

.

Vierailija
7/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne ja sanot, että tarvitset apua. Tuskin ne sua ainakaan pois potkii.

Vierailija
8/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole A-klinikoilla mitään ensiapuklinikkaa vaan ajanvaraus tehdään puhelimella. Jos ei mene lähetteellä, niin sitten pitää varautua maksamaan palvelusta itse. Puhelimessa saa varmaan tiedoksi millaisista hinnoista on kysymys.

Onko sinulla useinkin tapana vastata, vaikka et tiedä asiasta yhtään mitään?

Vierailija
9/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ystäväni meni suoraan a-klinikalle.

Tosin hänellä ollut taustaa jo aikaisemmin ja käynyt katkolla.

Menimme vain istumaan ja odottamaan, häneltä kyseltiin taustaa, sai B-vitamiinipistoksen, lääkkeet ja seuraavana päivä käynti hakemaan lisää lääkkeitä.

Olin positiivisesti yllättynyt systeemistä.

Vierailija
10/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sinne niin vaun ”mennä”.

Vierailija
11/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistavaa!!! Olet vielä nuori eivätkä aivosi ja elimistösi ole vielä peruuttamattomasti vaurioituneet. Sinulla on myös enemmän raakaa henkistä voimaa (jota tottavie tulet tarvitsemaan) kuin 30-vuoden putken läpi käyneellä.. Mene NYT ja voit vielä korjata elämäsi aivan uuteen uskoon. Et tule katumaan.

Vierailija
12/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menimme vain istumaan ja odottamaan, häneltä kyseltiin taustaa, sai B-vitamiinipistoksen, lääkkeet ja seuraavana päivä käynti hakemaan lisää lääkkeitä.

Joo, kannattaa uskoa ystäväsi kokemusta sen sijaan, että kävisi sen lähi-klinikan verkkosivuilla katsomassa, mitä siellä sanotaan.

oliko tuo ystäväsi kokemus ajalta ennen vai jälkeen A-klinikoiden yhtiöittämisen?

Vierailija
13/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkomaanit ja juopotkaan ei

pääse hoitoon.

Vierailija
14/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa mitään apua. Tai saat antabus kuurin minkä otat valvotusti 2 kertaa viikossa ja ohjeen käydä AA-kerhossa. Siellä AA-kerhossa joku lukee tarinan Amerikan Yhdysvalloista vuodelta 1920 jotakin miten ihmiset viinanpiru silmissään tuijottivat tyhjyyteen... siinä hurahtaa 40 minuttia ja sitten nopeasti käydään kierrosläpi jossa muutama jäsen kertoo aina sen saman jutun monesti on hakannut vaimonsa, ollut poliisien kanssa tekemisessä ja paljonko korvikkeita juonut. A-kilta on rennompi mutta koostuu pienestä sisäänlämpiävästä porukasta johon ei pääse mukaan mitenkään.

Mitään tukea ei saa a-klinikalta, AA-kerhosta, A-killasta.

Itse olisin toivonut vertaistukea ja jotakin ihmistä jolle soittaa kun rupeaa mieli tekemään alkoholia.

Vierailija
15/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kannattaa uskoa ystäväsi kokemusta sen sijaan, että kävisi sen lähi-klinikan verkkosivuilla katsomassa, mitä siellä sanotaan.

oliko tuo ystäväsi kokemus ajalta ennen vai jälkeen A-klinikoiden yhtiöittämisen?

Soitin päihdekeskukseen ja sanoivat, että päivystysajalla kuka vain voi tulla heille ja tilanne kartoitetaan yksilöllisesti.

Ap

Vierailija
16/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene aa. Ja käy säännöllisesti

Vierailija
17/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hoksasin noin 24 vuotiaana , että olen alkoholisoitumassa. Siitä aloin käymään a-klinikalla psykologilla ja päihdetyöntekijällä. Olen iloinen, että tajusin niin varhain ongelman. Nyt olen 38v mies. Ja ei eivät naura vaan kannustavat.

Vierailija
18/24 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Alkoholia ei tee mieli yhtään. Lähinnä puistattaa. Jos alkaa tekemään edes hetkellisesti niin syön ja yleensä silloin himo lähtee.

Usein nälän vuoksi iskee tehdä mieli olutta.

Lisäksi hakeudun päihdekeskukseen. Tiedän, etten halua enää jatkaa juopottelua niin kuin ennen, elämässä on paljon muutakin.

Parhain ajatus on laittaa korkki nyt kokonaan kiinni.

Ap

Vierailija
19/24 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole A-klinikoilla mitään ensiapuklinikkaa vaan ajanvaraus tehdään puhelimella. Jos ei mene lähetteellä, niin sitten pitää varautua maksamaan palvelusta itse. Puhelimessa saa varmaan tiedoksi millaisista hinnoista on kysymys.

Onko sinulla useinkin tapana vastata, vaikka et tiedä asiasta yhtään mitään?

Paraskin puhuja. Isompien kaupunkien a-klinikalla on päivystys ja se on veloitukseton. Auki yleensä klo 8-11. Sinä aikana pääsee vastaanotolle ilmoittautumisjärjestyksessä ja ohjataan joko avokatkaisuun tai osastokatkaisuun. Ikävä kyllä kokemusta on .

Vierailija
20/24 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene aa. Ja käy säännöllisesti

Saat kuunnella miten suurempi voima auttaa sinua ( Jeesus ). Saat kuunnella miten hurmoshenki tavoitti amerikkalaiset vuonna 1900 alku. Saat kuunnella miten työt on juotu silti maailman paras työmies kyseessä, kuinka monesti on painittu poliisien kanssa, paljonko on raakaa pirtua mennyt kurkusta alas.

Saat kuunnella saman jutun joka kerta ja näitä alkoholisteja joka ryhmässä n. 4 kipaletta. Jos nuori ihminen olkoon nainen tai mies erehtyy avaan suunsa kertomaan olostaan ja siitä miten kaipaa tukea. Alkaa panettelu siitä miten tuo aihe ei kuulu tänne.

Joo olen käynyt AA kokoontumisissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi