Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku saanut ruokavaliosta apua atopiaan?

Vierailija
27.04.2024 |

Vinkit kehiin tänne kiitos. En halua noita lääkevoiteita enää käyttää ainakaan kasvoilla.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin jonkun asiantuntijan neuvoa, että lisään öljyä, piti olla kylmäpuristettua pellavansiemenöljyä. Ei auttanut. Muuta en kokeillut.

Mutta se mikä auttoi, oli lisäravinne, joka paksuuntaaa ihoa. Ihottuma ei sitten iskenyt niin helposti paksumpaan ihoon. En muista nimeä, luontaistuotekaupasta ostin.

Vierailija
2/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppisessa ihossa suolisto vuotaa mikrobeja ihon alle, tee jotain suolistollesi että vuoto pysähtyy. Esim. ulostuslääkkeitä, sinkkipastaa iholle ja sinkkikarnosiinia ja glutamiinia, sekä niasiinia suolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin jonkun asiantuntijan neuvoa, että lisään öljyä, piti olla kylmäpuristettua pellavansiemenöljyä. Ei auttanut. Muuta en kokeillut.

Mutta se mikä auttoi, oli lisäravinne, joka paksuuntaaa ihoa. Ihottuma ei sitten iskenyt niin helposti paksumpaan ihoon. En muista nimeä, luontaistuotekaupasta ostin.

Lakkasit kuitenkin ilmeisesti käyttämästä sitä. Miksi?

Vierailija
4/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriton auttaa minulla. Mutta toisaalta sairastan tulehduksellista suolistosairautta myös, mikä aiheuttaa vuotavaa suolta... Mutta helppo kokeilla, jos et ole vielä testannut. 

Vierailija
5/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lihaa ja eläinrasvaa:

Vierailija
6/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aioin tulla kirjoittamaan päinvastaista.

Jätin sianlihan ja naudanlihan pois, kanaa ja kalaa vaan, suomalaista!

Valkoiset jauhot pois, sokerilliset pois...ihan ketsupista alkaen!

Ajan kanssa rauhoittui ja nyt  ei ole jälkeäkään!

Ja joo, sairaalassa asti ravattu. Itte keksin tuon ja hyvin toimi!

Ai niin, ei valmisruokia, hampurilaisia izzoja. Onneksi en edes tykännyt heh!

Kokeile!

Vierailija
7/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkasit kuitenkin ilmeisesti käyttämästä sitä. Miksi?

atopiani parani. Se oli parikymppisenä todella paha. 70 % vartalosta pahimmillasn ihottuman joukossa. Kasvot myös. Kävin valohoidoissa ja solariumeissakin sen takia.

Kävin allergiasairaalassa testeissä, mutta mitään ei löytynyt. Ei ollut hajusteallergiaa, mutta sain kaksi vinkkiä hyvin vanhalta perushoitajalta: hajusteet pois, vaikka ei ns allergiaa. Tämä auttoi paljon. Toinen oli nizoral-voiteen käyttö. Kun ihottuma jämähti iholle, tuli samantien takaisin heti kortisonikuurin jälkeen, niin nizoralilla sen sai pois. Vaikka testien mukaan ei ollut sientä. Kolmas oli tuo luontaistuote, joka paksuuni ihoa.

Kun sain ihon rauhoitettua, niin opin, että heti, kun tulee pienikin läiskä, niin se pitää heti ottaa kortisonilla pois. Sittemmin paras voide oli Protopic-voide. 

nyt olen 55 v, eikä minulla ole ollut ihottumaa 15-20 vuoteen. No, joskus silmäluomiin tulee. Ja joskus päänshka kutiaa. Kasvovoiteiden ja silmänympärysvoiteiden pitää olla paksuja.  Ruokavalio on kuitenkin sama. Vieläkin olen hajusteeton. Liekö syy ollut hormonit? En keksi muutakaan selitystä.

Vierailija
8/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi vhh-ruokavalio. Kaikenlaiset voiteet ja lääkkeet hoitavat vain oireita eivät poista syytä.

Vierailija
9/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aioin tulla kirjoittamaan päinvastaista.

Jätin sianlihan ja naudanlihan pois, kanaa ja kalaa vaan, suomalaista!

Valkoiset jauhot pois, sokerilliset pois...ihan ketsupista alkaen!

Ajan kanssa rauhoittui ja nyt  ei ole jälkeäkään!

Ja joo, sairaalassa asti ravattu. Itte keksin tuon ja hyvin toimi!

Ai niin, ei valmisruokia, hampurilaisia izzoja. Onneksi en edes tykännyt heh!

Kokeile!

MIKÄ SINÄ OLET ALAPEUKUTTAMAAN KENENKÄÄN KOKEMUKSIA! YHTÄLAILLA OIKEIN KUIN SUN ELUKAN SYÖMINEN!

OLEMME YKSILÖITÄ!

Vierailija
10/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon. 90% atopiastani onkin oikeasti ihon reagointia ruoka-aine allergiaan. Kotimaiset viljat aiheuttavat ihottuman vuorokausi syömisen jälkeen.

Loppu 10% on kosketusallergiaa keinokumeille.

Vierailija
11/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko selvitetty onko ihottuman taustalla ruoka-aineallergioita? 

Veljen ollessa pieni hän joutui välttelemään maitoa, tomaattia, kanelia ja sitrushedelmiä. Iän myötä hän siedättyi pikkuhiljaa ja aikuisena pystyy syömään ilmeisesti lähes kaikkia edellä mainittuja. 

Vierailija
12/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihokeliakia tutkittu? 

Vierailija
13/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään luulin, että se ja tuo ruoka-aine aiheuttaa atooppista ihottumaa. Testailin eri tuotteita ja huomasin että jonkin poisjättäminen paransi ihoa. Jälkeenpäin selvisi että ne olivat kausiluonteisia juttuja. Keväällä siitepöly aikaan en voi edelleenkään syödä samoja ruokia kuin muina vuoden aikoina. ns. ristivaikutus. Ruokavalioilla on yleensä hyvin vähän tekemistä jos ollenkaan aikuisen atopian kanssa lukeekin ihan virallisissa lähteissä. 

Jos atopia pahaa niin vältä massiivisia annoksia sokeria kuten sokerilimppareita, karkkeja yms. Niistä ei ainakaan apua ole. Juo tarpeeksi vettä ja vältä kuumia suihkuja. Hoitovoiteita on parempi vaan kiltisti käyttää kun iho äityy pahaksi. VHH voi auttaa, se vaan täytyy testata mutta itse en halua elää ilman hiilihydraattipitoisia ruokia. Ne ovat niin hyviäkin usein. 

Vierailija
15/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkään luulin, että se ja tuo ruoka-aine aiheuttaa atooppista ihottumaa. Testailin eri tuotteita ja huomasin että jonkin poisjättäminen paransi ihoa. Jälkeenpäin selvisi että ne olivat kausiluonteisia juttuja. Keväällä siitepöly aikaan en voi edelleenkään syödä samoja ruokia kuin muina vuoden aikoina. ns. ristivaikutus. Ruokavalioilla on yleensä hyvin vähän tekemistä jos ollenkaan aikuisen atopian kanssa lukeekin ihan virallisissa lähteissä. 

Jos atopia pahaa niin vältä massiivisia annoksia sokeria kuten sokerilimppareita, karkkeja yms. Niistä ei ainakaan apua ole. Juo tarpeeksi vettä ja vältä kuumia suihkuja. Hoitovoiteita on parempi vaan kiltisti käyttää kun iho äityy pahaksi. VHH voi auttaa, se vaan täytyy testata mutta itse en halua elää ilman hiilihydraattipitoisia ruokia. Ne ovat niin hyviäkin usein. 

Joo, jotkut mieluummin kärsii sairaudesta ennemmin kuin haluavat sitä hoitaa. Surullista :(

Vierailija
16/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mulla oli atopia pahimmillaan, oli mulla myös ruokavalio aivan retuperällä. Näin jälkikäteen vasta huomaan tämän. Söin liian harvoin ja liian isoja annoksia, paljon hiilareita, eineksiä, jne. Ts "ruokaa", mistä nyt muutenkin tiedetään tulevan terveysongelmia. Olin hirmu hoikka tuolloin, atopia alkoi helpottaa vasta kun annoin painon vähän nousta ja ruoka muuttui kuitu/protskupainotteiseksi.

Vierailija
18/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/19 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi vhh-ruokavalio. Kaikenlaiset voiteet ja lääkkeet hoitavat vain oireita eivät poista syytä.

Minulla viljaton ja korkeaeläinrasvainen toimii. Syön jonkin verran tärkkelystä, esim. perunaa. 

Vaikea atopiani on ollut yli kymmenen vuotta oireeton näin. Jos palautan gluteeniviljat, kauran tai rypsiöljyn ruokavalioon, oireet palaavat muutamassa päivässä. 

Vältän viljojen lisäksi kaikkia siemenöljyjä, ravintolassa en aina viitsi tarkistaa. Kotona rasvoina voi ja oliiviöljy. 

n45

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä