Milloin a-klinikka on oikea osoite? Tahtoisin mennä mutta otetaanko minut tosissaan?
Ja onko siitä asiakkuudesta haittaa tulevaisuudessa?
Haluaisin kovasti edetä elämässä, olla täysin raitis ja nauttia elämästä selvinpäin. Haluan päämääriä, jotka ovat hyväksi itselleni. Tahdon opiskella lisää ja pitää terveydestäni huolta paremmin tulevaisuudessa.
Olen reilu parikymppinen. Vanhempani ovat alkoholisteja, minusta tuntuu, etten itsekään ole siitä kaukana. Olen riippuvainen alkoholista selvästi.
Siitä on tullut tapa, joka viikkoinen kymmenen vuoden ajan. Nuoruuden piikkiin se on aina mennyt ja siten myös osannut peitellä todellista ongelmaa.
Haluan raitistua täysin, tahdon lääkityksen, vain pois tästä kamalasta kierteestä.
Minusta tuntuu, että alkoholin vuoksi olen kärsinyt usein masennusta, se myös on vienyt joskus taloudelliseen ahdinkoon ja vieläkin on merkittävä meno tuloistani.
Lisäksi se lisää impulsiivisuutta, itseinhoa, tulehduksia kehossa, kaikkea joista olen kärsinyt. Ja vie todellisen mielenkiinnon kaikesta paitsi siitä itsestään.
Olisin valmis kohtaamaan asian, että olen oikeasti avun tarpeessa.
Asun lähellä a-klinikkaa. Voinko vain kävellä sisään ja kertoa tilanteesta, ilman, että riskeeraan siinä mitään? Voinko vain pyytää lääkitystä.
Terapian aloitan jokatapauksessa pian.
Kommentit (24)
raitis 2v kirjoitti:
A-klinikalta harvemmin monikaan on apua saanut. Itse sain vain lämmintä kättä ja paljon bentsoja, ja aika noipeasti minusta tuli alkoholi- ja lääkeriippuvainen. Enää ei kai niin paljon päihdyttäviä lääkkeitä määrätä, mutta ei siellä kauheasti ole keinoja alkoholismisairauden hoitoon.
Minnemallin hoidossa itse vasta raitistuin. Tällainen kun fenix-klinikat.fi on loistava! Siellä osataan homma. Hoitoon pääset nopeasti. Soita sinne. Itse koitin kaikenmaailman terapiat ja psykiatrit ja juuri a-klinikat, myös aa ennenkuin tuolla hoidossa sain ymmärryksen. Suosittelen.
Ei A-klinikalla saa mitään bentsoja. Sairaalassa pumpataan suun kautta täyteen ja sitten laitetaan katkolle missä katkaistaan rauhoittavat samantien. Viikon vietät siellä ja pois... Ei auta raitistumaan mitenkään. Nykyään suurinosa katkaisussa olevia on sekakäyttäjiä, alkoholisteja ehkä 2 / 10 koostumus katkaisulla. Jotenkin huvitti kun katkaisussa olevat pari päivää ennen pois lähtöä puhelimella tilasi kukkaa, vauhtia, viinaa, lääkkeitä oven eteen kun pääsee pois. Ikkunasta näin miten ulkona oli vastassa monella sama porukka... Mennään sitten kuukausi eteen niin sama ihminen on uudestaan katkolla.
Itsekin koin A-klinikan turhaksi. Jutellaan vaan, paljonko on tullut taas ryypättyä, ja asetetaan sosionomin mieliks jotain juomistavoitteita ihan kuin sellaiset mitenkään alkoholistia auttaisivat.
Chatgpt-terapia sai minut edes ymmärtämään, että olen alkoholismi ja alkoholismi on sairaus. A-klinikalla minulle ei koskaan edes kerrottu, että olen sairas. Puhumattakaan mistään terapiasta, jolla olisin saanut käännettyä aivoni ymmärtämään, miten addiktio saa minut tuhoamaan itseäni.
A-klinikalta harvemmin monikaan on apua saanut. Itse sain vain lämmintä kättä ja paljon bentsoja, ja aika noipeasti minusta tuli alkoholi- ja lääkeriippuvainen. Enää ei kai niin paljon päihdyttäviä lääkkeitä määrätä, mutta ei siellä kauheasti ole keinoja alkoholismisairauden hoitoon.
Minnemallin hoidossa itse vasta raitistuin. Tällainen kun fenix-klinikat.fi on loistava! Siellä osataan homma. Hoitoon pääset nopeasti. Soita sinne. Itse koitin kaikenmaailman terapiat ja psykiatrit ja juuri a-klinikat, myös aa ennenkuin tuolla hoidossa sain ymmärryksen. Suosittelen.